Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 4 June 2013

APABILA SIRUL AZHAR BERI "SIGNAL" PENTING!!


Semalam Sirul Azhar memfailkan permohonan di Mahkamah Rayuan bagi memohon pembebasannya, beliau mendakwa wujud perbicaraan silap oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam.

Semua tahu siapa Sirul Azhar ini..
beliau telah pun dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 9 April 2009 selepas mahkamah mendapati beliau bersalah membunuh Altantuya di Mukim Bukit Raja pada 19 October 2006 antara jam 9.45 malam hingga 01.00 pagi,rakan beliau,Azilah turut dijatuhi hukuman yang sama atas kesalahan yang sama juga...


Berbanding Azilah,Sirul Azhar lebih "beremosi" dalam menerima hukuman mati tersebut..
ketika Azilah hanya mengemukakan penafian berdasarkan beliau tiada motif untuk membunuh Altantuya.

Sirul Azhar pula membuat kejutan kepada rakyat Malaysia pada waktu itu apabila mengatakan beliau mengaku bahawa beliau hanyalah sekadar "kambing hitam" yang perlu dikorbankan...

Dalam kenyataan pembelaan,beliau menyatakan...
"Saya tidak mempunyai sebarang sebab untuk mencederakan apatah lagi mengambil nyawa mangsa dengan begitu kejam. Saya merayu kepada mahkamah yang kini berada di dalam kedudukan dan mempunyai kuasa untuk menentukan hidup dan mati saya, agar tidak menghukum saya sekaligus menyempurnakan perencanaan mereka terhadap saya.."

Yer lah..
kalau nak bebas,biarlah bebas sama-sama yer tak..
ini tak.. perancang utama masih bebas hirup udara segar,yang si kuli pulak berisiko kehilangan nyawa akibat "perintah" dari orang yang masih bebas tadi...

Dan kini Sirul Azhar kembali lagi dalam cubaan melepaskan diri dari dijatuhi hukuman mati..
Sirul bukan sahaja mahu mahkamah rayuan membebaskan beliau dengan mengisytiharkan perbicaraan kesnya itu sebagai perbicaraan silap sekaligus membatalkan hukuman mati ke atas beliau,malah beliau cuba memberikan "signal" kepada pihak tertentu dengan membangkitkan isu persoalan yang sedang bermain di minda rakyat di dalam notis permohonan beliau..

Persoalan panas yang dimaksudkan Sirul Azhar itu adalah "siapa yang memberikan arahan supaya Altantuya di bunuh..?"

Sirul Azhar dalam kenyataannya permohonan pembebasan beliau di mahkamah rayuan semalam,antara lain memuatkan persoalan umum iaitu..

"Apa yang mendorong perayu-perayu untuk membunuh mangsa" dan "Siapa yang memberi arahan supaya pembunuhan dilakukan oleh perayu-perayu"...

Betul jugak...
semua tahu Sirul Azhar mahupun si Azilah tidak mempunyai apa-apa motif untuk membunuh Altantuya memandangkan mereka sebelum dari kejadian bunuh itu langsung tidak mengenali Altantuya sehinggalah mereka diarahkan untuk menahan Altantuya...

Nampaknya Sirul Azhar cuba memberi "signal" kepada pihak-pihak tertentu..

"signal" tersebut mungkin akan jadi jalan keluar kepada pembebasan beliau..

Drama melayu selalunya kita boleh jangkakan jalan cerita penamatnya..

 

20 comments:

  1. But, as garden communities grew, so , did industry and even development.


    My web-site ... darmowe ogłoszenia lublin

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. salam buat semua., dah jadi macam cerita prison break pulak., innocent people must die., lincoln burrows di perangkap untuk dijadikan kambing hitam 'membunuh' steadman manakala dalam kes ini sirul dan azilah di'arah' untuk membunuh altantuya tanpa sebarang 'motif' sama seperti kes burrows-steadman bezanya lincoln burrows seperti di 'upah' atau diugut untuk mem'bunuh' steadman. Kali ini sirul dan azilah tak kenal siapakah mangsa yang perlu dihapuskan. Dalam prison break 'watak' steadman mahu dimatikan untuk motif yang tak dipastikan tetapi altantuya sharibuu dimatikan untuk menyelamatkan a.k.a memuaskan hati pihak tertentu..
    Sekarang kambing hitam dan nak tanduk balik pihak yang meng'arah'kan mereka membunuh si model mongolia tu... awas kambing kalau menanduk kalau pun tak seperti tandukan kobau tapi 'malu'nya boleh membuat tak lena tidor,,, jaga-jaga kambing hitam dah nak menanduk balik... kita lihat 'siapa' yang kena ...

    ReplyDelete
  4. These all clear from now the requirement of batteries and perhaps
    electrical circuitry.

    My weblog ... sfera-technologi

    ReplyDelete
  5. You must make major decision on finding out a agency for problems.


    Also visit my web blog ... Rechtsanwalt Poznan

    ReplyDelete
  6. And then choose the household that perfectly works with with your
    sports team.

    Also visit my website - Rechtsanwalt Poznan

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum
    kepada pihak admin, kami dari KUKUBESI MANIPULASI di bawah naungan syarikat GULLYGONG MULTIMEDIA pemilik karya di atas tidak menerima sebarang permohonan untuk menggunakan karya tersebut secara lisan ataupun bertulis , ia melanggar etika penerbitan syarikat kami , semoga mendapat kerjasama daripihak tuan/puan untuk menurunkan karya tersebut dari laman web pihak tuan/puan.

    www.kukubesi.com

    ReplyDelete
  8. Discharge of waste to lakes may be operating illegally.

    Google it (what are others experiencing?) Explore until you stumble
    on what you have a weakness for.

    Here is my webpage - leczenie boreliozy

    ReplyDelete
  9. Garth Brooks springs to help you mind immediately. These kind images can develop into found painted musically throughout the portion.



    Also visit my web-site :: wczasy w egipcie

    ReplyDelete
  10. Hello there, You have done a great job. I will definitely digg it and personally recommend
    to my friends. I am sure they will be benefited from this web site.



    my web blog: generateur de Code psn

    ReplyDelete
  11. "A drop in the ocean" Is only the right dot in the midst
    of the Indian Marine. Santa Claus probably won't make on the beach, but hey argument.

    My weblog - borelioza objawy

    ReplyDelete
  12. Individual deductibles apply separately to each covered person.
    This may be where a governed marketplace comes on the way to rescue.


    Check out my page ... usługi-testów-alergicznych.pl

    ReplyDelete
  13. However Travis Jackson, "The kid," knew barely any of this.
    Are you planning a complete trip to Completely new York
    City will?

    Here is my blog post ... homepage

    ReplyDelete
  14. So you get less insects And all the health beneficial properties in one fell swoop!
    Vary your carrot milk by adding green beans juice to the.


    My web blog; STRONA GŁÓWNA

    ReplyDelete
  15. A traffic violations barrister is not essential in some positions.

    That will be one of this biggest reasons why to go with regard to
    a lawyer.

    my web-site homepage

    ReplyDelete
  16. I've heard of many niches before only a few walking stick on demand.

    Also visit my weblog; adwokat warszawa

    ReplyDelete
  17. It is probably best to earn it yourself, ever since it can turn into
    done when at any time before you need it. Moreover it is suitable people of every age group.


    Also visit my web site homepage

    ReplyDelete
  18. My partneг and I absolutely lοve уour
    blog and find most of your post's to be just what I'm loοκing for.
    Does one οffer guеst wгiters to ωгіte сontеnt in your caѕe?
    I ωоulԁn't mind producing a post or elaborating on many of the subjects you write about here. Again, awesome blog!

    Also visit my page hämorrhoiden ursachen

    ReplyDelete
  19. The type of HP0-M31 evaluation often is consists of 70 multiple-choice concerns.


    Here is my homepage - kwatery zakopane

    ReplyDelete
  20. Physical condition services involve anxieties management, weight impairment and nutrition.
    The first home wine spa was Boudreaux, Les Sources delaware
    Caudalie.

    My web site ... noclegi zakopane

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...