Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 4 April 2013

MASJID TAMAN SRI MUDA - BERJAYA DIBINA SETELAH RAKYAT TOLAK BN!!



Masjid di Taman Sri Muda,Seksyen 25 Shah alam kini sudah hampir siap pembinaannya..
tidak lama lagi penduduk yang beragama Islam di Seksyen 25,Shah Alam ini akan dapat menunaikan solat berjemaah di masjid baru tersebut..

Pembinaan masjid ini berjaya dilakukan setelah rakyat Selangor membuat perubahan kerajaan negeri dari BN kepada Pakatan Rakyat..
ternyata pemilihan mereka untuk berubah membawa kebaikan kepada mereka..


Ini kerana..
sebelum pilihanraya 2008 dulu,penduduk bukannya tidak ada usaha untuk mendapatkan sebuah masjid baru di Sri Muda,namun segala usaha dipandang sepi oleh wakil rakyat dari UMNO dan juga JAIS..

Ketika itu JAIS lebih berminat untuk menyewakan tapak masjid yang sudah lama terbiar kepada pengusaha kereta terpakai dengan pecahan 10 lot di mana setiap lot disewakan sebanyak RM10,000 sebulan..

Maka,ketika itu impian untuk membina masjid baru bagi menggantikan masjid lama (yang dinaik taraf dari sebuah surau) sudah pun terkubur..

Harapan kembali menyinar apabila pada pilihanraya 2008,kerajaan negeri BN pimpinan Khir Toyo ditumbangkan dan kerajaan Pakatan Rakyat menjadi kerajaan negeri..

Bermula dari situ,kerajaan negeri menamatkan sewaan tapak masjid dari pengusaha kereta terpakai dan dari situlah bermulanya harapan sebuah masjid baru di Seksyen 25 ini..

Dengan sumbangan 100% dari kerajaan negeri sebanyak RM6 juta,pembinaan masjid baru ini menjadi kenyataan..
 
Gambar di bawah menunjukkan Adun Sri Muda,YB Shuhaimi meninjau tapak masjid yang mana ketika itu tapak berkenaan masih dalam sewaan pengusaha kereta


Gambar di bawah ini pula diambil pada tahun 2011,setelah tapak masjid berkenaan dikosongkan apabila sewaan tapak perniagaan pengusaha kereta terpakai ditamatkan bagi memberi laluan pembinaan masjid baru.


Dan sebentar tadi..
aku meninjau ke lokasi pembinaan masjid baru tersebut..
hampir siap..
nampaknya,raya tahun ini penduduk di Seksyen 25 dapat menunaikan solat di masjid baru ini..



Kena tumbangkan BN dulu baru penduduk Seksyen 25 merasa masjid baru..

Untuk melihat maklumat awal pembinaan masjid ini dan keadaan daif masjid lama,sila klik [SINI]

5 comments:

  1. MASJID TU BENARKAN POMPUAN TAK PAKAI TUDUNG MASUK GAK KER, ATAU BAGI BAGI YANG BUKAN ISLAM BACA TAFSIRAN AL QURAN. PAS DULU LAIN PAS SEKARANG DAH LAIN BANYAK. APALAH ERTINYA MENANG PILIHANRAYA KERANA MARAHKAN UMNO

    ReplyDelete
  2. macai2 umno mmg cam babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. asal tegur musti UMNO, matanglah sikit sedara

      Delete
  3. Wow, wonderful weblog layout! How lengthy have you been running a blog for?
    you make blogging look easy. The whole glance
    of your site is wonderful, as smartly as the content!

    Look into my web site - golden retriever puppies

    ReplyDelete
  4. Untuk makluman perancangan membina masjid ini telah dibuat pada tahun 2005 lagi oleh JAIS. Tak payah lah nak kutuk sapa2 dan puji sapa2. Ini masjid jgn nak politik kan, tambahan pula duit bina tu semua drp sumber org Islam tak mengira parti apa mereka sokong. Jadilah org Islam yg berfikiran waras.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive