Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 14 March 2013

JENAZAH DILAMBATKAN KEBUMI HANYA KERANA NAJIB!!


Jenazah wira negara yang terkorban dalam pertempuran dengan tentera Sultan Sulu di Lahad Datu pada pagi 12 March 2013 baru-baru ini di biarkan begitu lama sebelum dikebumikan hanya semata-mata kerana Najib mahu lihat keranda dua wira negara itu di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang..


Pesawat C-130 milik TUDM membawa jenazah Prebet Ahmad Hurairah Ismail, 24, dan Ahmad Farhan Roslan, 21, dari Sabah terus ke Subang..
hanya semata-mata Najib mahu mengaminkan doa untuk kedua-dua Allahyarham wira negara kita..
bukan untuk bacakan doa pun,tetapi hanya mengaminkan sahaja..

Keratan Kosmo

Jenazah Ahmad Hurairah dan Ahmad Farhan terpaksa dihantar ke Subang terlebih dahulu hanya untuk Najib..
dan kemudian dibiarkan berada di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang itu selama 45 minit sebelum terbang semula menggunakan pesawat yang sama untuk ke Kelantan bagi dikebumikan di kampung halaman mereka..

keratan Kosmo
Dan pesawat yang membawa kedua-dua jenazah hanya tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra pada pukul 9.50 pagi sebelum dibawa ke kampung halaman masing-masing bagi pengebumian..

keratan Kosmo
Nabi dah pesan kepada kita di dalam satu Hadith Baginda SAW...
"Hendaklah kamu segera menguruskan jenazah,sekiranya jenazah itu terdiri daripada orang-orang yang baik,seolah-olah kita  sebenarnya telah menyegerakannya  ke arah kebaikan,jika sekiranya jenazah tersebut terdiri daripada orang yang kurang baik/jahat seolah-olah kita telah melepaskan tanggungan ke atas jenazah itu"..

Bayangkan dikala ibu bapa kedua-dua arwah menanti di kampung dengan perasaan yang amat sedih setelah menerima kematian anak-anak mereka..
mereka terpaksa menanti begitu lama untuk melihat jenazah anak-anak mereka hanya kerana seorang insan bernama Najib...

Apa lah salahnya sekiranya Najib benar-benar berhasrat untuk memberikan penghormatan terakhir kepada Allahyarham Ahmad Hurairah dan Ahmad Farhan, dia yang datang ke Kelantan..?

Sudah tentulah jika yang demikian najib akan berpeluang mengucapkan takziah kepada ibu bapa kedua-dua arwah secara berdepan..

Kebiasaannya..
apabila berlaku kematian..
kita akan ke rumah si mati untuk memberikan ziarah sebagai penghormatan terakhir..

Tapi apabila ianya melibatkan insan yang bernama Najib,
jenazah terpaksa di datangkan kepada Najib supaya Najib dapat memberikan penghormatan terakhir..

Tak pernah terjadi dalam dunia Islam...

3 comments:

  1. kenapa tak ETA kat airport ismail petra terus

    ReplyDelete
  2. apasal lembu kau org ni.org lain pun pembangkang juga.habis semua nak kutuk.

    ReplyDelete
  3. Ini bkn kutuk.. hanya sekadar nak aminkan saja buat apa? X reti nak doa kot?? Mcm ni ka kira pemimpin islam. Pi lah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive