Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 6 March 2013

BUKAN SANDIWARA TETAPI KENAPA TANGAN PENGGANAS INI TIDAK DIGARI??


Kerajaan seringkali memberi amaran supaya pengamal media baru tidak mengatakan insiden di Lahad Datu itu sebagai satu sandiwara pihak kerajaan BN...

Kerajaan marah jika kita kata sedemikian...

Tapi tindakan yang diambil oleh kerajaan sendiri yang membuatkan rakyat memikirkan ianya satu sandiwara semata-mata..
bagaimana rundingan sia-sia yang dijalankan selama hampir sebulan..
bagaimana lambatnya kebenaran diberikan terhadap pihak tentera bagi mengambil alih situasi dari pihak PDRM yang sebelum itu telah pun mengorbankan seramai 8 anggota polis... 
kerajaan juga cuba menyalahkan Anwar di dalam insiden di Lahad Datu itu,bagi meraih kepentingan politik BN..

Dan yang terbaru yang kini tersebar di banyak laman sosial adalah bagaimana pengganas-pengganag yang ditahan ini tangan mereka tidak bergari..?
pengganas tidak digari tangan mereka..?



Begitukah cara kita melayan seorang pengganas..?
dengan berbudi bahasa dan tidak memalukannya dengan tidak mengikat tangan mereka..?

Jika benar begitu peraturannya bagaimana pula dengan peserta Bersih 2.0 yang ditahan ini..?
tangan mereka diikat walaupun mereka hendak menunaikan solat..
tangan mereka diikat walaupun mereka cedera...



Kenapa pengganas Sulu dilayan lebih baik daripada warga negara asal yang menuntut satu pilihanraya yang bersih dan adil..?

5 comments:

  1. KPN akn buat statement cable tie habis sbb byk sgt digunakan masa bersih 2..stok baru x sampai lg... ataupun SOP PDRM mmg mcm tu..tangkap penceroboh x blh gari nnt tgn mereka melecet.. hahahahaha

    ReplyDelete
  2. nampak sgt pemberontak sulu bukanlan pengganas yang setaraf dengan peserta BERSIH 2.0!!!

    ReplyDelete
  3. Tak payah la nak kecoh pasal tangan tak gari pun.. Nampak tak dah 2 org polis pegang tangan dia dah cukup mamat tu tak boleh nak lari. Akai ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon atas ni bodoh.. makan babi! memalukan warga anon je! bodo! tahi..

      Delete
  4. bukan masalah kecoh ke apa bro , masalah dia kalau betul pengganas kenapa x digari ??? okt banduan pun boleh lari ini pula pengganas . lu akai ada ka?

    mat rempit pun kena cable tight dengan traffic . logik sikit lah bro anonymous 9 march 2013 ni. lu sengal lah bro

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive