Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 7 March 2013

BUKAN SANDIWARA!! KEJAP 49 MATI,KEJAP 16 DAN LAST-LAST HANYA 10 MATI TERMASUK ORANG AWAM!!


Tuan-tuan dan puan-puan..
ini bukan satu sandiwara..
bukan cerekarama..
tapi ianya tetap melawakkan...

Mari kita lihat perbezaan angka korban di Lahad Datu...



Mula-mula kita dikhabarkan oleh maklumat "kisah benar bukannya sandiwara" ini dengan 49 kematian...
dan yang menyampaikan berita ini sudah tentulah media UMNO,utusan..



Kemudian,pada esoknya (6 March) Zahid Hamidi berkata angka korban adalah 13 orang..
dan beliau menjelaskan lagi bahawa anggota keselamatan masih mencari 3 mayat pengganas yang dipercayai terbunuh..
jadi, 13 mayat dicampurkan dengan 3 lagi mayat (jika dijumpai) maka jumlah yang terbunuh adalah 16 orang...


Terkini (7 March) pengakuan dari Jamalul Kiram III yang dikatakan beliau sebagai sultan Sulu mengeluarkan kenyataan hanya 10 orang tenteranya maut dalam serangan tentera Malaysia manakala 10 orang lagi ditawan..


Jadi mana satu angka korban yang sebenar dalam "kisah benar bukan sandiwara" ni...?

Silap-silap esok berita lain pulak...
mungkin esok akan keluar pulak berita penternak marah lambu kambingnya mati kena bom...

5 comments:

  1. mati hidup balik pun aku x pcya dgn media talibarut yg penuh dgn propaganda...ingat rakyat masih ditahun 70an...sory ye...rakyat semakin bijak menilai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa rakyat semakin pening kot, tak tahu nak percaya mana satu, yang jelas dan nyata politik kita makin kotor

      Delete
  2. Tayah percaya berita utusan meloya dan berita hairan ni. Tulis ikot sedap mak bapak diorg je. Dah tatau nk tulis ape, main hemtam je

    ReplyDelete
  3. kalau benarlah bagai dikata oleh sultan sulu tu bahawa orang dia tak ramai yang mati..
    maka persoalan yg perlu ditanya adalah siapa yang mati..?
    orang awam...?
    kalau benar org awam sekalipun,mungkin kerajaan tetap akan umumkan bahawa orang awam yg mati tu pun adalah pengganas juga demi menyelamatkan imej kerajaan BN..

    ReplyDelete
  4. Inilah akibatnya asyik bercakap bohong, tulis berita bohong, baca berita bohong, dengar berita bohong. Akhirnya, nanti takde org pun mahu percaya pada anda lagi dan anda boleh bungkus company.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive