Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 22 November 2012

BERLAKU DI JOHOR!! BAGI MENGHALAU PENDUDUK,PAIP DIBOCORKAN!!


Di mana ada BN..
di situlah rakyat akan dizalimi...

Sanggup membocorkan paip air hanya untuk menyusahkan penduduk dalam maksud bagi menghalau mereka dari kediaman agar mereka berpindah ke tempat lain,supaya tanah yang mereka duduki dapat di komersialkan..

Seolah-olah kita kini berada di zaman gelap kongsi gelap pulak..
yang samseng boleh berbuat apa sahaja untuk mencapai apa yang mereka mahu..
jika engkar,penduduk jadi mangsa..
ini kali,paip bekalan air ke rumah penduduk dibocorkan..

Lain kali,tak tahu apa yang akan terjadi pulak..

Itulah yang menimpa Kampung Semangat,Johor ini...



Lepas tu pulak apabila mereka adukan kebocoran paip ini ke Syarikat Air Johor (SAJ) supaya pembaikan dapat dilakukan,jawapan yang diberikan adalah kebocoran bukan berpunca daripada jabatan itu...

Macam mana Syarikat Air Johor boleh memberikan jawapan yang bodoh seperti itu,aku pun tak tahu..


Aku tak tahulah kalau di Johor ni macam mana pengurusan jika berlaku masalah paip bocor ni..

Tapi kalau kat Selangor ni..
bila paip depan rumah aku bocor,aku call Syabas,Syabas akan hantar kontraktor datang baiki.. 
tak pernah pulak dorang bagi aku jawapan "ehh encik,bukan kami yang bocorkan paip tu..."


Tetapi itu bukan isu utama yang hendak disampaikan..
apa yang berlaku sebenarnya adalah ada pihak yang "mendajal" penduduk Kampung Semangat ini untuk memaksa mereka keluar dari rumah mereka..

Sebenarnya..
tanah kampung Semangat ini hendak dibangunkan..
cuma penduduk kampung tidak berpuas hati dengan kadar pampasan yang hanya ditawarkan sebanyak RM2,000 hingga RM7,000 sahaja..

Penduduk sebenarnya sanggup keluar jika pihak berkenaan datang berbincang dengan mereka secara baik mengenai kadar pampasan agar apabila mereka keluar dari kediaman mereka selama 23 tahun itu,mereka boleh menggunakan wang pampasan yang diberi untuk memulakan hidup baru di tempat lain...

Bila penduduk tidak bersetuju..
maka,pihak-pihak yang berkenaan mulalah gunakan cara samseng dengan merosakkan tanaman dan bocorkan paip ke rumah penduduk..

Isu pampasan ini sudah lama di ajukan kepada Kerajaan Negeri BN Johor,namun sehingga kini tiada reaksi yang diterima..

Jika hendak mengetahui kisah lanjut mengenai mereka ini..
sila baca sini [SELEPAS 23 TAHUN, 400 KELUARGA DI HALAU KELUAR DARI KEDIAMAN MEREKA DI JOHOR!!]

Di mana kerajaan BN Johor di saat rakyat memerlukan mereka..??!!

3 comments:

  1. dah duduk kat tanah haram anyak la demamnd ... dasar anak haram]

    ReplyDelete
  2. bukan itu caranya melayan rakyat..
    boleh dirundingkan dengan cara yg lebih baik...
    kita kena faham..ada yg susah,ada yg ramai anak..
    kalau setakat RM2K zaman sekarang ni tak banyak mana pun..
    deposit rumah sekang ni biasanya 2+1..
    banyak cara lagi nak selesaikan masalah..
    bukan dengan cara yg macam ni...
    banyak cara...

    ReplyDelete
  3. Aku dok Johor,kerajaan BN ni tinggal tanah kubo jer blom dia ambil..contoh ada depan mata..kes ni blaku kat tmn perumahan aku.padang bola dijadikan apartment..byk dah tanah dijual pada singapore..buka la mata wahai penduduk Johor..jgn taksub pada kerajaan BN..kita ubah pru kali ini..aku bangga kalau dpt MB mcm Tan Sri Khalid...isteri aku org Selangor..org yg dok menyalak kat Selangor tu smua cacai yg dirasuk oleh BN...aku x sabar nak nengok PR perintah Johor..biar org tau siapa itu muhyiddin..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive