Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 14 November 2012

AMBIK KO!! MUFTI UMNO,HARUSSANI KATA NURUL IZZAH DOSA BESAR,SIAP MINTA PENYOKONGNYA SEKALI KENA TAUBAT!!


Harussani ibarat orang yang sedang tidur lena,terus terjaga bila dapat tahu dia kena keluarkan hukum untuk pemimpin PR dan penyokong-penyokongnya sekali..

Isu Tun M hina Nabi,hina hudud dan hina Islam,Harussani tak kata apa-apa..
isu Pak Lah kata kita patut benarkan orang yang nak murtad tu menjadi murtad.. tak perlu halang mereka.. Harussani tak kata apa-apa..
Harussani tidur lena waktu tu.. siap berdengkur-dengkur lagi..


Bila Chua Soi Lek hina hukum hudud,
Harussani cuma kata "tak patut cakap macam tu"..penyokong melayu Islam dalam UMNO yang turut sama menyokong Chua Soi Lek yang menghina hudud tu,Harussani tak suruh bertaubat pun...

Tapi bila pemimpin PR,Nurul Izzah keluar kenyataan yang menyokong tentang tiada paksaan dalam agama seperti yang termaktub dalam Surah Al Baqarah (ayat 256)..
terus Harussani keluarkan kenyataan suruh bertaubat..
bukan Nurul Izzah je yang kena bertaubat,tetapi siap penyokong-penyokong sekali Harussani minta supaya bertaubat..

Harussani mesti suka kerana dia dapat menghukum pemimpin PR sebagai berdosa besar...

Yang peliknya..
Dr. Asri (Dr. MAZA) boleh faham apa yang ingin disampaikan oleh Nurul Izzah tu,cuma Dr.Asri kata Nurul Izzah perlu huraikan lebih sedikit lagi supaya semua orang menjadi faham..

Aku tak tahu secara pasti samada Harussani ni ulas dan keluarkan hukum ni selepas beliau mendengar sendiri penjelasan dari Nurul Izzah atau tidak..
cuma agakan aku adalah, dia keluarkan hukum ni selepas membaca utusan..

Dalam Utusan..
Utusan mainkan isu ni konon-kononnya Nurul Izzah galakkan orang Islam murtad..
Utusan mainkan isu kononnya Nurul Izzah kata orang yang sudah sedia Islam tetap bebas memilih agama..
itulah permainan Utusan yang sekaligus mengelirukan orang kampung dan menyebabkan mereka marah pada Nurul Izzah tak tentu pasal..

Sedangkan apa yang Nurul Izzah nyatakan adalah tiada halangan dalam agama seperti yang dinyatakan dalam Al Quran tu,merangkumi semua bangsa termasuk melayu..

Iyalah,bila masa pula Allah mengecualikan bangsa melayu dalam ayat-ayat hukumNya..?
sudah tentulah ayat-ayatNya merangkumi semua ummat manusia..termasuklah melayu..

Harussanii....Harussanii....

3 comments:

  1. Sekali tengok dah macam datuk nikah kawin dalam musang berjanggut daa.....

    UMNO Wajib dikuburkan dalam PRU akan datang. Jika IKHLAS nak elak perpecahan di kalangan MELAYU, UTUSAN sebagai lidah UMNO wajar menyiarkan kenyataan/ huraian yang dibuat oleh YB Nurul Izzah. Tapi apa yang berlaku, utusan tak ambik pot pun penerangan YB Nurul, yang dia tau, spin dan spin dan spin sampai UMNO terbelit. TUNGGUUUUUU.

    ReplyDelete
  2. mufti kerajaan BN mestilah macamtu pemimpin BN yang dah terlanjur tak pula ditegur begitu sebabnya gaji dia PM yang bagi.Kalau tak makan gaji buta le namanya.

    ReplyDelete
  3. betul tu betul...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive