Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 9 October 2012

ROSMAH MANSUR KATA JAGA ADAB SOPAN DAN BUDAYA MALAYSIA.


Rosmah Mansur bercakap pasal tradisi yer...
Rosmah Mansur bercakap pasal budaya masyarakat malaysia dan adab sopan budaya kita yer...
err.... tapi macam ada yang tak kena je,macam tak serasi...

Rosmah berkata rakyat Malaysia di luar negara juga perlu membuktikan kepada dunia bahawa rakyat negara itu kaya dengan budi bahasa dan penuh adab sopan serta tata susila yang tinggi.


Pesanan dia ok... bagus lah kalau kita ikut pesanan yang baik-baik...
tapi bila kenangkan rosmah yang bercakap maka aku terkenangkan insiden-insiden ini...






Apa pun kita ambik pesanan dia tu dengan baik..
dan kalau dapat...Jamil Khir atau Ulama' UMNO mungkin boleh ajar Rosmah ni apa itu adab sopan dan tradisi masyarakat melayu dan apa pula hukum-hukum Islam yang ada di dalam Al Quran...

Jika orang yang menasihati orang lain tu, dia sendiri mengikut dan patuh kepada apa yang diucapkannya barulah kena dan sedap sikit kita mendengar nasihat darinya...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive