Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 31 October 2012

PEMIKIRAN KUNO UMNO - MB SELANGOR DIMAKI DAN DIHALAU DENGAN PARANG DITANGAN!!!


Tak sangka dalam tahun  2012 ini budaya politik sempit masih berlaku dikalangan masyarakat kita ini..
di saat orang melayu kini semakin ramai yang celik politik dan matang dalam berpolitik masih ada juga saki baki orang Melayu yang berfikiran seperti tahun 80an..

Memang betullah kalau orang kata UMNO ini adalah "parti dinasour"...
mereka ditakuk pemikiran lama...


Hasrat murni Khalid Ibrahim yang mahu beramah mesra dengan turut serta
bergotong royong bersama penduduk Kampung di Masjid Kampung Sungai Darah yang berada di dalam Dun Ijok tidak sepatutnya disambut dengan makian dan cacian serta menghalau MB Selangor yang hanya ingin bergotong royong dengan penduduk tempatan..

Klik untuk besarkan 

Lagi pun kedatangan Khalid Ibrahim itu adalah di luar jadual rombongan Program Korban Perdana di Kampung Harmoni,Ijok..
Khalid bersetuju hadir walaupun bukan dalam jadualnya kerana menghormati jemputan secara spontan pemimpin kampung tersebut...

Walaupun kehadiran Khalid Ibrahim dipersetujui oleh AJK Masjid Kampung Sungai Darah,namun sebaik sahaja rombongan MB Selangor tiba di Masjid berkenaan penduduk kampung mula menghalau MB Selangor serta isteri beliau,Puan Sri Salbiah Tunut..

Penduduk kampung menghalau dan memaki MB Selangor dengan parang ditangan mereka..

Namun provokasi dari penduduk yang mempunyai pemikiran tahun 80an itu disambuit Khalid dengan tenang dan sempat bersalaman dengan beberapa penduduk sebelum meneruskan perjalanan ke lokasi seterusnya..

Inilah lambang politik sempit..
penyokong Pakatan Rakyat tidak pernah menghalau MB Selangor sebelum ini iaitu Khir Toyo walaupun dia adalah pemimpim UMNO...
ini adalah kerana kita memahami kunjungan seorang pemimpin yang bertaraf Menteri Besar tidak sepatutnya dihalang dari menemui rakyat dibawahan di dalam negeri yang ditadbirnya..

Kita berasa pelik..
bagaimana spesis yang berfikiran 80an seperti itu masih lagi ada sehingga ke hari ini..


7 comments:

  1. Memang patut dihalau , orang yang dah minum kencing babi tak patut dilayan

    ReplyDelete
  2. Ada jugak cai2 bodoh Umno dalam ni...Puii!! Bodoh nak Mamposs!!

    ReplyDelete
  3. bodo cai2 umno khaaaaktuii..

    ReplyDelete
  4. Baru dapat 500 hinggit duit BR1m tuh. Tengah semangat siot.

    ReplyDelete
  5. sondol adlin...biasa nya yg suka sondol ialah babi...tapi kau lebih hina dari babi lagi...sbb tu kau tuduh org minum kencing babi...babi pun malu tengok perangai mu!

    ReplyDelete
  6. Situ banyak jawa totok..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive