Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 3 October 2012

MAJLIS PERKAHWINAN ANAK ALI RUSTAM DITAJA? SIAPA YANG TAJA?



Ketua Menteri Melaka menjelaskan bahawa kos perkahwinan anak lelakinya tidaklah semewah mana..

Dia kata yang nampak mewahnya hanyalah jumlah kehadiran yang begitu ramai,sehingga dianggarkan 100,000 ribu hadirin... ada juga yang menganggarkan sehingga 130,000 orang yang hadir..

Itu adalah penjelasan dari Ali Rustam yang dia harap penjelasannya itu dapat diterima oleh penoreh getah,driver teksi dan makcik felda..

Ok lah...
tak kisah lah berapa orang yang datang pun..
tapi yang dikisahkan adalah dari mana datangnya wang untuk mengadakan majlis makan yang boleh menampung jumlah hadirin yang sebegitu ramai..?


Kita semua tahu kos pengendali makanan boleh cecah sehingga berpuluh-puluh ringgit satu kepala..(ikut menu yang ditempah)
tapi kita bagi contoh yang murah jer..
kita ambik satu kepala cuma Rm15 jer..

Jumlah hadirin pula kita cuma ambik 100,000 orang walaupun dikatakan 130,000..

  • Kos hidangan = RM15 (ingat,ini kos yang murah untuk majlis perkahwinan semacam ini)
  • Jumlah hadirin = 100,000 orang..

RM15.00 X 100,000  = RM1,500,000 juta.

Menurut setiausaha Mohd Ali, Datuk M S Mahadevan....
semua perkhidmatan...
termasuklah penyedia makanan dan perkhidmatan lain untuk majlis tersebut melakukannya secara percuma..

Malah seramai 500 orang sukarelawan yang bertugas di majlis perkahwinan anak lelaki Ali Rustam tu pun tidak dibayar walau sesen pun...
hmmm.. baik betulkan bebudak tu...

Baik..tolak tepi perkhidmatan yang lain-lain tu...
kita ambik kos makanan jer...
untuk makanan sahaja,"dalam perkiraan menu yang murah" sekali pun..
sudah mencecah RM1.5 juta...

Itu belum masuk lagi bab perkhidmatan-perkhidmatan yang lain yang konon-kononnya disediakan secara percuma tu...

Jadi..
persoalan yang perlu ditanya dan perlu dijawab oleh Ali rustam adalah...
berapakah kos keseluruhannya sebenarnya yang ditaja..?
dan siapa pula yang menaja..?

Sebab setiausaha Ali Rustam kata semua free.. jadi mestilah ada yang menaja..?
so.. siapa orang tu..?

Kita tanya dan kita beratkan soalan itu adalah kerana..
Ali Rustam merupakan seorang ketua Menteri di Malaka..
segala hal,tender,perniagaan,projek dan sebagainya adalah di bawah bidang kuasa beliau...

Ramai kontraktor,ahli-ahli perniagaan yang sememangnya mahu menjalinkan hubungan akrab dengan orang seperti Ali Rustam ni,

Jadi bila berlaku perbelanjaan yang sebegini besar,dan dikhabarkan pula ianya ditaja..
sudah tentu ianya menimbulkan persoalan dikalangan rakyat marhaen..

Peniaga makanan nak taja RM1.5 juta..?
kah..kah..kah...




7 comments:

  1. bangang betul lah lianglahad ni..
    ikut suka orang lah nak taja ke apa ke..
    yang ko dengan cai2 pakatan sibuk apahal..?
    ada ke dia guna duit kamu..?

    ReplyDelete
  2. Woi umb umno.ko bangang ker bodoh mcm lembu.itu pun tak tau ker.yang taja tu puak umno tu suku sakat nak dpt projek. utuk kroni mestilah bg rasuah bagi free dulu besok dah ade kira2.. nk dpt projek.bukan pon pakai duit ko.haram jadah punya.umno kalau tak raduah tak sah.. Ko bising bila anwar naik jet ader yang tajalah membazir..pakai duit ko jugak ker umb umno....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon : ko le yg bengap...
      mana ko tau org tu nak rasuah..?
      ntah2 dia ikhlas nak taja sebab kebijaksanaan dan kehebatan ali rustam tadbir melaka..
      ko jgn le main tuduh2 bengap oii...
      org bak sedekah dia punya pasal ler..

      Delete
    2. Hanjing nye anonymous...bangkai aku ank mlaka aku bangga d takbir oleh datuk ali rustam. ..bangsat btul nie menyalak ngan sponsor org wat ape ko nk mcm 2 ko cri la sponsor mcm 2..pakatan bg ko mkn ap?? Anuar bg ko cium telur dy kew lahanat!!!

      Delete
  3. Pergi haram jadah umb umno. pencacai umno.sedekah konon buat kerja .free konon..puak umno nak di bayar free?.. haram jadah.puak umngok..wei umngok dah nak berkubur yang ko bangga dengan umno tu tak salah tapi ko termasuk oeg yang bodoh bengap..sedihnyer..

    ReplyDelete
  4. P buat kiraan sampai lebam t org lak sponsor ko sengal...

    ReplyDelete
  5. Anonymous p mati la ko bengong, blog nie awal2 da nmpk fitnah...ank dy yg kawin bkn ank laki2 dy senget bebal...nk tduh pemimpin kami pown agak2 la wei...hidup mlaka..hidop ali rustam

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive