Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 21 October 2012

INI YANG BN MAHU ELAKKAN DARI BERLAKU - RAKYAT DAPAT JIMAT RM930 SEBULAN!!!


Sekiranya Pakatan Rakyat menjadi kerajaan pusat dan mentadbir negara ramai dikalangan rakyat negara ini akan mendapat faedah yang jauh lebih baik dari apa yang kita dapat sekarang..

Penjimatan sebanyak RM930 sebulan menanti rakyat marhaen hasil dari perancangan pengurangan kos hidup oleh pakatan Rakyat sekiranya Pakatan Rakyat diberikan mandat untuk mentadbir Malaysia.

Jumlah penjimatan sebanyak RM930 sebulan ini adalah merujuk kepada sebuah
keluarga yang -
  • mempunyai 5 orang ahli keluarga
  • hanya suami yang bekerja sebagai seorang guru
  • mempunyai sebuah rumah yang berharga RM250 ribu ke bawah
  • masih membayar pinjaman PTPTN
  • tinggal di Lembah Klang dan 
  • pulang ke kampung di Alor Setar,Kedah sebanyak 4 kali setahun.


Pakatan Rakyat menawarkan yang lebih baik dari yang kita ada sekarang ni,takkan kita nak tolak dan tidak mahu mencuba..?

Janganlah disebabkan kita hari-hari makan ikan bilis goreng dan kuah singgam kita jadi tak berani nak makan nasi briyani lauk kambing panggang pulak....

Inilah sebabnya BN sangat takut sekiranya rakyat memberi peluang kepada Pakatan Rakyat untuk mentadbir Malaysia..

BN takut rakyat akan terima banyak kebajikan dari kerajaan Pakatan Rakyat sekaligus membuka mata rakyat bahawa dasar-dasar Kerajaan Pakatan Rakyat lebih memberi manafaat kepada rakyat bawahan berbanding BN yang hanya menguntungkan kroni-kroni BN sahaja..

Bagi diri aku sendiri secara peribadi pula.
jika petrol turun sekitar 40 - 50 sen seliter pun dah sangat melegakan aku....


 

1 comment:

  1. Nak tergelak gua.. Kalau lu kira macam tu utk jimat RM 930, gua rasa budak sekolah menengah pun boleh buat. Pakatan memang boleh janji macam-macam, kalau bercakap memang pandai ..depa la jaguh tapi bila buat kerja hancus. Elok lu pergi kat Kelantan dulu & tengok apa pembangunan ekonomi yang PAS dah buat sebelum dok janji benda lain yg bukan-bukan. Kat Kelantan, walau pun PAS dah memerintah lebih 20 tahun tapi masaalah air pun tak boleh nak selesai. Sampah sarap jgn dok cakap le, berterabur & berlambak sana-sini. Para belia banyak yg pergi negeri lain utk kerja & cari rezeki. Yg pemimpin depa tau berceramah siang malam maki hamun & kutuk orang. Kutuk mengutuk, maki hamun & mengejek memang depa pakar termasuk la tuan punya blog ni.
    Rakyat dah tak bodoh dengan lakonan korang.. !! Hanya korang yg masih di buai mimpi dengan ego , riak & lagak macam korang je yg paling pandai kat Malaysia ni ..! Sorry la Pakatan .. gua dah x caya sama lu ..! Lagi haprak bila korang dok join dgn DAP . Dok jadi pak turut je la korang nanti.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive