Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Friday, 5 October 2012

EDISI PELIK - NAJIB HAIRAN BAGAIMANA GEJALA RASUAH BOLEH MENULAR KE DALAM MASYARAKAT NEGARA INI


Pelik tapi benar..
Najib hairan bagaimana gejala rasuah boleh menular dalam masyarakat..
seolah-olah Najib tak tahu apa puncanya rasuah ni semakin berleluasa di negara ini..


Najib juga mungkin buat-buat lupa bahawa beliau sendiri semasa menjadi
Menteri Pertahanan terpalit dengan Skandal komisen Kapal Selam Scorpene yang melibatkan komisyen sebanyak RM500 juta dan juga kes itu dikatakan membabitkan pembunuhan seorang wanita Monggolia, Altantuya Shaaribu, yang sebelum itu datang ke Malaysia bagi menuntut "bahagian" beliau..


Mungkin juga Najib sudah lupa bagaimana kes Khir Toyo yang membeli rumah yang diluar kemampuan beliau sebagai Menteri Besar Selangor,sudah lah begitu,rumah yang beliau beli dengan harga RM3.5 juta itu sebenarnya adalah berharga RM6 juta.. tetapi disebabkan beliau beli dengan seorang ahli perniagaan yang ada kaitan dengan tender-tender kerajaan negeri pada waktu itu,maka Khir Toyo diberi harga yang jauh lebih murah dari harga sebenar..


Najib juga mungkin buat-buat lupa sekali lagi tentang Skandal PKFZ yang membabitkan Menteri kanan BN ketika itu iaitu bekas Menteri Pengangkutan , Dr Ling Liong Sik yang juga bekas Presiden MCA.
skandal PKFZ melibatkan penyelewengan yang menyebabkan kosnya melambung sehingga RM4.6 bilion.

Banyak lagi ler...
Skandal Fidlot Negara yang melibatkan Ketua Wanita UMNO,Sharizat..
Skandal kekayaan melampau Ketua Menteri Sarawak sehingga beliau kini dianggap sebagai lelaki terkaya di Malaysia dan mungkin juga di Asia..

Kalau nak disenaraikan..
memang panjang... 

Walaupun begitu banyak kisah rasuah dan penyelewenganyang dilakukan pemimpin BN dan UMNO..
Najib masih berani tanya kita bagaimana gejala rasuah ni boleh menular ke dalam masyarakat..?
kah..kah..kah..

Oh ya lupa nak bagitahu..
isi kandungan dalam berita utama Utusan hari ni sudah pun diubah,dengan tidak memaparkan  pertanyaan Najib tu...
kah..kah..kah..

3 comments:

  1. Tengahari ini nak tertawa sampai terberak-berak... kah..kah...kah...! Ini baru lawak giler beb...! Seperti ketam hairan, kenapa anaknya berjalan mengiring?

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah tandanya pm kita ni memang tak terlibat dengan rasuah.. lagipun memang terbukti dia tak pernah terlibat dengan rasuah...
      cuba ko bagi tahu aku satu dari rasuah yang membabitkan najib...???

      Delete
    2. Betulah UMB UMNO, mana penah Najib terlibat dalam rasuah, dia cuma amik komisen jer kan, sebabtu boleh belikan cincin, handbag, jam tangan utk isteri yg dikasihinya....tu baru isteri belum anak, diri dia sendiri, adik bradik dia, suku sakat dia.....ko plak dpt apa ye.....oh lupa plak, kan kita semua dpt gula naik 0.20 sen, tarif elektrik nak naik, dpt tengok najib buat kenduri pertunangan MEWAH anak dia dan yg paling latest kenduri kahwin anak PANGLIMA MELAKA yg sangat MESRA RAKYAT..!!!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive