Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 25 October 2012

CHUA SOI LEK HINA ISLAM DAN DUA WAJAH HARUSSANI YANG PERLU KITA KENAL


Selepas sekian lama rakyat menanti Harussani mengeluarkan kenyataan berkenaan isu penghinaan islam oleh Presiden MCA,Chua Soi Lek,semalam beliau mengeluarkan kenyataan pertama bagi mengulas isu berkenaan..

Namun Harussani nampaknya bersikap agak lunak terhadap Chua Soi Lek berbanding DAP..

Ini mungkin kerana Harussani tahu bahawa parti yang beliau sokong iaitu UMNO adalah sahabat baik kepada MCA ini..
jadi bila MCA ini hina Islam..

MCA masih dilihat "tidak nampak jahat" oleh Harussani..

Beliau cuma mengeluarkan kenyataan asas berkenaan Chua Soi Lek iaitu:
  • Jangan bicara soal agama tanpa kajian dan kefahaman yang tinggi.
  • Tidak layak bercakap kerana Chua Soi Lek tidak mempunyai kepakaran dalam undang-undang Islam.
  • Perlu hormati perlembagaan iaitu Islam agama rasmi
  • Jangan caci Islam,nanti nampak biadap jer
Empat je isinya..?
empat isi tu pun nampak macam lembut jer..?

Macam mana soal haram atau tidak memberikan undi kepada MCA yang secara jelas dan terang menghina hukum-hukum Allah..???

Harussani ni kalau pemimpin Pakatan Rakyat yang keluarkan kenyataan atau ada buat apa-apa yang kurang jelas dan meragukan cepat je dia keluarkan fatwa..

Kalau pemimpin PR buat sesuatu pada pukul 10 pagi.. pukul 12.30pm dia dah keluarkan fatwa..
dia mesti keluar fatwa sebelum azan Zohor lagi....
kalau selepas zohor dah kira lambat dah...
kiranya bukan Harussani le kalau keluar fatwa selepas zohor..

Ini kali kes Chua Soi Lek..
dah berapa lama dia hina Islam baru sekali ni Harussani keluarkan kenyataan...

Kalau kena tang Pakatan Rakyat..
Harussani ni akan keluarkan fatwa itu haram,sana haram,sini haram,undi dia haram,buat itu haram,pakai macam tu haram...
mesti akan ada yang diharamkan punyalah kalau bersangkut dengan Pakatan Rakyat ni...
tak pernah dia kata harus pada pemimpin Pakatan Rakyat walaupun nama dia "Harus"sani

Dan kalau pada DAP dia katakan "haram undi DAP"
tapi dalam kes MCA ni langsung tak dengar bunyi ayat dia "haram undi MCA"..
seolah-olah Harussani mengatakan harus dan wajib pulak undi MCA, walau MCA hina Islam..
kalau MCA yang buat tak jadi haram..
kalau DAP yang buat akan jadi haram...
macam mana tu Tan Sri..?

Kalau nak tengok dua wajah Harussani ni,kita tengok bawah ni..
tak ada kata haram undi MCA walaupun MCA bantah sekeras-kerasnya hukum hudud dan menghina hukum hudud..


Yang bawah ni pulak kenyataan Harussani yang mengatakan undi DAP memang haram...

Padahalnya pada saat kenyataan ini dibuat DAP langsung tiada mengeluarkan apa-apa kenyataan yang menghina Islam pun...


Sedih bila di negara kita ini ada golongan cerdik pandai Islam yang hanya menggunakan ilmu mereka untuk kepentingan politik pemerintah semata-mata..

Adakah yang sebegini dimaksudkan dengan syaitan bisu..? 
wallahua'lam...


3 comments:

  1. Kalau Lim Kit Siang yang mengeluarkan kenyataan seperti Chua Soi Lek dah lama Baruah Umno ini mengeluarkan fatwa "kafir harbi" kepada Lim Kit Siang....... Tetapi tidak untuk Chua Soi Lek yang mesra kepada parti pemberi makan Baruah UMNO ini....

    ReplyDelete
  2. Itulah masalahnya bro...
    akhirnya sekarang rakyat malaysia dah hilang hormat pada harussani ni...
    sebab dia selalu keluarkan fatwa dan hukum secara terpilih..kalau kerajaan,dia tak berani tegur..
    orang tak respek kalau macam tu,..

    ReplyDelete
  3. Salam...minta izin pada tuan untuk kongsi maklumat/pengetahuan dari blog tuan...Terima kasih..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive