Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 3 September 2012

MANA BIADAP? BALING KASUT DALAM MASJID vs PIJAK GAMBAR MANUSIA?


Media-media UMNO kini kelihatan begitu sibuk mempermainkan isu anak muda memijak gambar Najib semasa sambutan ulangtahun merdeka ke 55 di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur..

Media UMNO mengatakan bahawa tindakan tersebut sebagai budaya jijik dan tidak betamadun..

Aku tak le mahu mengatakan tindakan memijak gambar Najib tu sebagai tindakan yang "suci",tetapi itu hanyalah gambar.. dan yang memijaknya tu pun anak-anak muda yang mana dia sendiri beli atau print gambar tersebut kemudiannya bawa ke Dataran dan memijaknya beramai-ramai..

Najib cedera tak..?

Najib tak cedera pun,bajunya pun tak kotor..
tiada apa-apa kerosakan kepada fizikal mahupun harta benda beliau...
kerana yang dipijak hanyalah gambar beliau..

Tetapi berbeza dengan tindakan budak-budak Perkasa Kota Setar yang bertindak mengganggu dan cuba  menyerang Anwar ketika di dalam masjid dengan melemparkan kasut ke arah beliau..


Tindakan tersebut boleh dikatakan sebagai sangat biadap kerana:- 

  • serangan dilakukan ke arah batang tubuh Anwar..
  • serangan dilakukan ketika terdapatnya ramai jemaah yang lain..
  • serangan dilakukan ketika Anwar berada dalam rumah Allah..

Jika orang yang memakai kasut didalam masjid dianggap telah menghina rumah Allah..
makanya sudah tentulah orang yang melemparkan kasut yang kotor kedalam masjid juga dianggap sebagai menghina rumah Allah..

Kalau korang tak puashati dengan Anwar kerana dia menyampaikan tazkirah,buatlah aduan kepada  Jabatan Agama Islam Kedah..
bukan bertindak sendiri mengikut emosi..

Aku lihat tindakan tersebut sebagai membuktikan UMNO semakin kecut dengan kebangkitan rakyat..
Letih dah aku tengok UMNO bebas berbuat apa sahaja di bumi Malaysia ni..


2 comments:

  1. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete
  2. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    Sponsors by Lawrence Tan Subang.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive