Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 23 September 2012

DR ASRI SINDIR SIAPA NI?


Siapakah gerangannya yang disindir oleh bekas Mufti Perlis Dr. Mohd Asri Zainul Abidin ini..?

Apakah para mufti..?

Apakah para Ulama' Muda UMNO..?

Maksud yang tersirat yang hanya Dr. MAZA sahaja yang mengetahuinya...

Kalau nak dikata pemimpin PAS,mereka tak boleh nak bodek kerajaan untuk
diberikan jawatan..
yang dimaksudkan oleh Dr. MAZA ni adalah mereka-mereka yang boleh membodek jer..

Mungkin petikan twitter dibawah ini boleh kita rumuskan siapa yang dimaksudkan :


Yang menggunakan jenama Ulama' Muda di dalam sesebuah parti politik,hanya UMNO sahaja...

Mereka inilah yang menjadi perisai hadapan UMNO dalam berhujah mengenai agama tetapi sebenarnya mereka sendiri tidak mampu untuk menegur kesilapan pemimpin-pemimpin mereka sendiri..

Usahkan dalam soal pentadbiran negara yang memerlukan ijtihad yang khusus,nak tegur Rosmah supaya menutup aurat pun mereka tidak mampu...

Kehadiran geng-geng ulama' muda ini juga turut tidak disenangi oleh "orang lama" dalam UMNO apabila mereka melihat ulama'-ulama' muda ini seakan-akan mahu mengampu pemimpin tertinggi mereka..


Apabila ulama' senang dijenamakan dan senang pula dibeli untuk kepentingan kerajaan pemerintah...

Perkara ini sudah lama berlaku sejak zaman dahulu lagi...
kini cuma watak-watak yang berbeza,tetapi penceritaan dan kisah tetap sama..

Dan didalam blog

2 comments:

  1. Tak kan Fatul Bari tu Anjing kot? Dia anak bekas mufti (dan tentu masuk syurga) dan dia pula menantu Shahidan Kasim (Mahathir kata Syaitan yang dikenali), tapi nak samakan dengan anjing, boleh juga sebab dia selalu menyalak untuk mempertahankan tuannya (UMNO), walaupun salakkannya berbunyi sumbang (tidak seperti selalu) berbunyi...oong...ooong. tetapi salakkannya berbunyi ...wang...wang atau projek...projek. Kurang setuju seperti anjing, tapi kalau seperti "anjing kena lastik" aku setuju.

    ReplyDelete
  2. dalam hadith memang ada mengatakan ulama'2 yang mengampu dan membodek pemerintah,mengatakan yang tidak benar menyembunyikan yang haq itu ddiumpamakan sebagai anjing..
    tapai macam yang [Anonymous23 September 2012 17:16] nyatakan tu aku setuju benar.... menyalak berbunyi "projek..projek.." hehehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive