Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 18 September 2012

CABUTAN BERTUAH "BLACKBERRY CHINA"- DALAM PROGRAM ANJURAN KEMENTERIAN KESIHATAN.


Kesian kat remaja ni...
kena tipu hidup-hidup dia...

Disangka Blackberry...
rupa-rupanya handphone yang tah apa-apa yang "diberry"...
 
Pada 8 & 9 September baru-baru ni...
Kementerian Kesihatan Malaysia telah mengadakan 'Karnival Jelajah Sihat Bersama Komuniti Di kemaman' pada 8 - 9 Sept. 2012 bertempat di Padang Astaka, Kemaman.

Dalam program tersebut...
ada cabutan bertuah disediakan bagi menarik minat orang ramai supaya datang bekunjung ke karnival anjuran Kementerian Kesihatan Malaysia tu...

Lihat poster karnival tersebut...


Ramailah gamaknya yang datang berkunjung pada hari tersebut...
ye lah ada cabutan bertuah tu...
 
Menurut mangsa cabutan bertuah tu...
memang pengurus acara majlis tu ada mengumumkan bahawa handphone tu adalah handphone blackberry...

Bagus jugak dibuat laporan polis...
biar dapat pengajaran sikit....

Lain kali...
kalau nak buat cabutan bertuah pun..
bagilah barangan yang berkualiti...
janganlah nak menipu jer kerjanya..

Sinar
Baca kisah lanjut dibawah ni...

 Pemenang cabutan bertuah kesal

CHUKAI – Seorang kerani kesal dan merasa tertipu apabila mendapati hadiah cabutan bertuah berupa seunit telefon pintar Blackberry, yang diterima dalam sebuah program yang diadakan di Padang Astaka, Taman Bandar Chukai, di sini, bukanlah telefon asli sebaliknya buatan China.

Mohd Zulkifli Draman, 25, yang menetap di Mak Chili berkata, walaupun dia tidak membayar apa-apa untuk menyertai acara cabutan bertuah itu tetapi sebagai pengunjung yang dijanjikan dengan hadiah lumayan, dia terkilan seolah-olah ditipu oleh pihak pengurusan acara program berkenaan.

Katanya, dia menerima hadiah berkenaan kira-kira jam 10 malam, Sabtu lalu, hari pertama program itu berlangsung dan apabila tiba di rumah sejam kemudian, dia terkejut kerana mendapati Blackberry yang diterima pelik kerana bersaiz agak besar serta mempunyai nombor siri berlainan dengan yang tertera di kotak selain tidak mempunyai ruang untuk kad memori.

“Jadi keesokannya, saya bawa telefon itu untuk diperiksa di kedai telefon di Kompleks Beli-Belah Centre Point Kemaman dan pemilik kedai telefon memaklumkan bahawa saya individu keempat datang bertanyakan telefon seperti itu.

"Malah, pemilik kedai itu mendakwa tidak pernah melihat model telefon bimbit itu sepanjang 20 tahun berniaga," katanya.

Berasa tertipu dengan penganjur berkenaan, Mohd Zulkifli kemudiannya membuat laporan polis kira-kira jam 7.21 petang di Balai Polis Chukai, sebelum pergi semula ke lokasi penganjuran program bagi mendapatkan penjelasan pihak pengurusan acara.

Pun begitu, Mohd Zulkifli, mendakwa apa yang dikesalkan pihak pengurusan acara itu hanya melayannya acuh tidak acuh sambil memberitahu mereka juga turut ditipu.

“Apa yang saya terkilan pengurus acara mengumumkan bahawa hadiah adalah telefon Blackberry. Jika mereka tahu telefon itu bukanlah original jangan umumkan kepada awam bahawa pengunjung bertuah akan mendapat telefon model itu.

“Saya melihat kes ini seperti sudah dirancang dan saya membuat laporan polis agar siasatan dapat dilakukan kerana sebagai sebuah program yang dianjurkan oleh salah sebuah kementerian seharusnya perkara sebegini tidak berlaku. Program berkenaan berlangsung pada 8 dan 9 September lalu,” katanya.

Katanya, pada bahagian belakang telefon berkenaan tertera perkataan CDMA by Qualcomm dan ia membuktikan bahawa telefon berkenaan bukanlah yang asli.

“Sebaliknya jenama Blackberry tertera pada bahagian hadapan telefon untuk mengaburi mata orang ramai,” katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive