Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 7 August 2012

TANYA HUKUM UNDI DAP? APA PULAK HUKUM UNDI MCA DAN BN?


Akhbar Utusan hari ini melaporkan satu kenyataan Presiden Perkasa mengenai hukum dalam Islam mengenai undi kepada DAP...
sepatutnya ditanya, apakah hukum undi BN termasuk UMNO yang jelas menolak hudud selama 55 tahun...?? 


 
Memang sikap UMNO dari dulu sehinggalah sekarang ni, isu
yang akan dimainkan setiap kali hampir pilihanraya,adalah isu Agama dan juga bangsa.

Sedangkan realitinya adalah, bangsa melayu semakin terpinggir dan agama Islam semakin kurang difahami oleh bangsa melayu itu sendiri terutamanya dikalangan yang berada dalam parti pemerintah iaitu UMNO.

UMNO juga sering menggambarkan kepada ahli-ahlinya bahawa DAP itu adalah CINA seolah-olah MCA itu melayu sejati dan beragama Islam..

Sebab itulah Perkasa dan UMNO terlupa apa yang pernah dilakukan MCA dalam menghina agama Islam ini...


Ada kemungkinan besar bahawa UMNO tidak ingat akan resolusi perhimpunan Agung Pemuda MCA ini..

Resolusi MCA
Mungkin juga Chua Soi Lek dianggap melayu oleh UMNO...
justeru bila Chu Soi Lek keluarkan kenyataan yang menghina hukum Allah ini,tiada satu bantahan pun dari kalangan pemimpin UMNO...

Forum MCA

Dan bila seorang Adun UMNO cuba menjadi hero dalam soal hudud di kalangan UMNO Johor,dia ditempelak oleh MCA dan sekaligus "mendiamkan" UMNO dari menyuarakan isu hudud...

Malah dia diminta keluar UMNO dan sertai PAS oleh Setiausaha Penganjur nasional MCA,Datuk Tee Seiw Keong...

Sinar Harian
Dan kita semua pun memang dah faham..
bahawa bukan MCA sahaja yang menolak negara ini untuk dilaksanakan hukum hudud...
tetapi ianya telah lama menjadi pegangan UMNO untuk membantah hudud sejak dari tahun pertama merdeka lagi...

Kenyataan Najib yang menjelaskan malaysia ini tidak akan melaksanakan hudud..

UMNO ni kita dah beri peluang selama 55 tahun...
dalam 55 tahun ini hukum hudud mendapat tentangan keras dari BN dan UMNO sendiri...
Sehingga sampai ke tahap minda rakyat disogok selama 55 tahun dengan fahaman hudud itu adalah hukum yang zalim...
Untuk mudah kita faham...
kita tengok kepada keadaan kedua-dua belah pihak... 
kita tengok dari segi mudarat...
  • Di dalam BN - semua parti komponen menolak hudud... 
  • Di dalam PR - tidak semua yang menolak hudud.
Jadi kita fikir-fikirkanlah sendiri "mudarat" mana yang lebih besar dan yang patut ditolak...
Kerana, jika kita memilih berada di dalam satu pakatan yang di dalamnya ada usaha-usaha untuk melaksanakan hukum hudud,Insyaallah... Allah akan memberikan kita jalan dan memudahkan usaha tersebut..
Tetapi..
Jika kita memilih untuk berada di dalam satu barisan yang kesemua ahlinya menolak hukum hudud dan tiada langsung usaha untuk melaksanakannya,maka selamanyalah kita akan berada di dalam keadaan sekular..
Dan BN telah terbukti gagal selama 55 tahun...  

4 comments:

  1. Mana ko tau UMNO tolak hudud... UMNO bukan menolak tetapi hukum tu akan dibuat apabila sampai waktunya... Aku UMNO, aku sokong hudud... ko jgn buat fitnah... masuk neraka tau...

    ReplyDelete
  2. aku maksudkan perjuangan parti umno dan cara pemimpin umno mengupas isu hudud... kalau kita tengok kenyataan pemimpin atasan umno semuanya memberikan jawapan untuk mengelak dari melaksanakan hudud... ibarat kata orang kalau tak nak seribu dalih yang diberi..

    ReplyDelete
  3. ko sokong hudud, tapi ngapa ko tak minta boss2 atasan umno sokong sama? dah la tak sokong, orang nak buat tak bagi plak tu, huh...

    ReplyDelete
  4. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive