Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 8 August 2012

HARAM DAN BERDOSA UNDI DAP? BETUL KE?


Isu haram dan berdosa undi DAP ini memang sudah dijangka akan dimainkan oleh media utama UMNO..

Sebab semalam, soalan "pancing" kepada isu haram undi DAP ini dipaparkan di dalam Utusan...
semalam Ibrahim Ali (Presiden Perkasa) menanyakan soalan "Apa hukum ahli PAS undi DAP?"

Dan memang kita dah jangka hari ini akan ada orang yang akan memberikan jawapan kepada pertanyan Ibrahim Ali semalam tu...


Soalan Ibrahim Ali tu telah dijawab oleh Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa'amah..
katanya bukan sahaja haram undi DAP..
malah berdosa pulak jika kita undi DAP...
 

Katanya MCA berbeza dengan DAP...
nak tahu samada MCA berbeza atau lebih teruk lagi berbanding DAP?,sila [BACA SINI]
 
Isu haram undi DAP ni sudah tentu akan dimainkan media  UMNO untuk beberapa ketika...

Sasaran mereka adalah kepada pengundi melayu, supaya pengundi melayu keliru dengan hukum haram mengundi DAP yang dikeluarkan guru agama sekolah pondok ini...

Untuk menjelaskan isu ini..
sukalah aku nak bawakan kaedah pemilihan di dalam Islam...
dalam Islam,bila datang sesuatu mudarat yang besar..
kita harus mencari pula mencari kepada sesuatu mudarat yang kecil...

Apabila tiba keadaan dimana kita ada dua pilihan.. 
iaitu mudarat besar dan mudarat kecil,
maka wajiblah ditolak mudarat yang besar itu dan memilih mudarat yang kecil...

Dalam soal hudud...
mudarat itu boleh kita lihat sebagai berikut..

Korang jangan hairan pulak jika esok Tan Sri Harussani keluarkan hukum dia pulak....
mungkin keluar hukum kita kena samak pulak kalau pergi ke ceramah Pakatan Rakyat..

Ulama' akhir zaman..

4 comments:

  1. Salam, mengapa ya pemimpin negara islam sendiri takut sangat pada Hukum Hudud dan sering berdolak dalik beserta dengan alasan dangkal?

    ReplyDelete
  2. dah dapat hasilnya dah bro...2juta memang berbaloi, takyah nak bom mesin ATM, tak yah nak risiko kena apa2pun dakwaan dlm Kanun Kesiksaan..cakap je apa2 yg boleh menguntungkan BN dan rugikan PR blh masyuk..perghhh...senangnya cari duit..

    ReplyDelete
  3. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete
  4. Bagaimana pula mahu menyanggah firman Allah swt dalam al-Qur'an, surah anNisa ayat 138-139 yang bermaksud

    "Sampaikanlah khabar berita kepada orang-orang munafik: bahawa sesungguhnya disediakan untuk mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya; (Iaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Tidaklah patut mereka (orang-orang munafik) mencari kekuatan dan kemuliaan di sisi orang-orang kafir itu, kerana sesungguhnya kekuatan dan kemuliaan itu semuanya ialah milik Allah, (diberikannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya).

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive