Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 25 July 2012

USTAZ UMNO SOKONG FITNAH YANG DILAKUKAN OLEH RAKAN BELIAU TERHADAP KETUA PEMUDA PAS!!


Aku sangat-sangat tak faham cara Ustaz-Ustaz muda UMNO ni berfikir dan bertindak...
nak kata tiada ilmu...
mereka berilmu...

Jadi sudah tentulah mereka faham apa maksud "fitnah" dan apa dosanya "memfitnah" itu...

Tetapi dalam isu "solek menyolek" ketika debat antara Ustaz Nasrudin dan Fathul Bari tak berapa lama dulu,yang memulakan fitnah adalah dari kalangan Ulama' Muda UMNO itu sendiri,iaitu Ustaz Fauzan (layak ker gelaran ustaz tu..?)


Selepas gambar tersiar dan kebenaran didedahkan..
maka barulah Ustaz Fathul Bari mengaku salah..

Jika tidak, mungkin beliau hanya membiarkan Ustaz Nasrudin di fitnah dan di aibkan sendirian....
sedangkan beliau tahu perkara apa sebenarnya yang berlaku ketika itu...

Namun...
didalam mengaku salah dan memohon maaf itu..
Fathul Bari tetap juga menyokong kenyataan fitnah yang dilakukan oleh rakan beliau di FB...

Baca ini..


"Bertujuan menyedarkan"..?
bagaimana dengan memfitnah boleh dikatakan bertujuan menyedarkan..?

Apakah Ulama' Muda UMNO ini sanggup menghalalkan "fitnah" demi tujuan poltik..?

Cukup-cukup lah pemimpin UMNO sahaja yang busuk sehingga ke usus..
janganlah pula Ustaz-Ustaz yang ada dalam UMNO ini busuk sekali..

Berikut adalah kenyataan penuh penjelasan "isu solek" oleh Ustaz Fathul Bari.


Kerana itulah aku kagum dengan Ketua Pemuda PAS,Ustaz Nasrudin hassan yang meminta gambar Ustaz Fathul Bari dipadamkan walaupun gambar itu sebenarnya didedahkan bagi menjawab fitnah oleh Ustaz Fauzan,Ulama' Muda UMNO (ILMU)...

Nasrudin tidak bersetuju fathul Bari diaibkan walaupun sebenarnya beliau yang terlebih dahulu difitnah dan diaibkan...

Sedangkan sikap Fathul Bari sangat tidak membantu keadaan apabila sehingga kini beliau tetap juga menyokong tindakan sahabat beliau, Ustaz Fauzan mengaibkan dan memfitnah ustaz Nasrudin Hassan...

Itulah UMNO...
busuk sehingga ke usus...

10 comments:

  1. Ustaz Muda UMNO ni ternyata bahalol...

    ReplyDelete
  2. memang pun...
    kalau dah namanya umno tu tak boleh nak kata apa dah...

    ReplyDelete
  3. aku tak pernah pun anggap natang ni ustaz apatah lagi ulamak..bodohlah kalu kita anggap natang ni ulamak ...kalau ulamak usuk confirm ...sama tarafnya dgn ustaz khinzir je puak2 ni ..

    ReplyDelete
  4. D
    unia akhir zaman..fathul bari ni la yg dajjal menyesatkan umat islam.

    ReplyDelete
  5. bodohnya fathul bari..sama bahlol dgn abu Aqif yg bodoh lagi lembu

    ReplyDelete
  6. kami tak kisah hangpa nak kena solek sblm masuk tv.. itu kami tau la.. dan kami tak kisah kalau kamu berdua disolek.. yg kami benci sgt ni kenapa ustaz member hang tu yg memulakan fitnah kata KP PAs saja disolek oleh jurusolek wanita .. seolah2 kau tu tak.. tup2 keluar gambar hang yg kene solek baru terasa.. poorahh.. ustaz fauzan ni jenis apa ni kaki wat fitnah..

    ReplyDelete
  7. hal makeup ni basic je.. bdak sekolah agama rakyat darjah 6 pn tau benda cm2 x leh. ni plak lulusan tinggi.. ntah2 kitab hikam pn da khatam.. tp hal semudah ini dipandang remeh..kejap je Allah nk tjuk mentaliti ulamak dunia ni.. Allah bg ujian ini pon iman da goyang.. Astaghfirullah.. moga dilindungi hal ini terjadi pd saya dan saudara seIslam yg lain.

    ReplyDelete
  8. MCA ANTI BUDDHIST
    敬爱的佛教伩徒,
    有关马來西亜,吉隆坡,甲洞帝沙再也 (暹寺) 三宝寺 Samnak Sambodhi Buddhist Association No.19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia. 所发生的纠纷, 经过阅读了,Venerable Phra Piya Thammo 和尚及叶金福律师 (Yip Kum Fook) 的双方书信之后, 再经实地旁听了觧,做为中间人,我要客观实事的说:

    1.当一个和尚、初出道 (小学生),在修行, 若有缺点, 那是难免.他马华公会鹅唛區会主地席叶金福律师(Yip Kum Fook),却心眼看不顺,就电招警万到耒佛教之圣地要扣畄和尚耒耻唇出家人, 这是绝对不许可, 除非是殺人放火之大罪悪.

    2.他身为马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook),却反其道而行, 在佛寺不依佛法而軽视佛教的精神, 以傲慢的手段,帶领一般黑社会的人耒挑衅和尚打架, 这也是不该有、更不是佛教修行者的行为.

    3.佛教的圣地, 其主要的目地, 是让眾生修佛道, 不是政治争執的地方. 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 却利用佛教之圣地当政治活动的场所。如此果敢冒犯佛陀的教誨,更是大大的罪悪。

    囯有囯章,彿有佛法,家有家规. 如果出家人有何不对之处, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook), 为何不向主持和尚投?让出家人自依和尚的條规处理、却强权一味要显示他是马华公会鹅唛区会及三宝寺理事会主席, 无法无天的应用霸道手段践踏佛教之圣地.为什么。。。。。为什么.

    至今, 他叶金福律师 (Yip Kum Fook),不当不歉愧,还要狡辩, 这又证明了他说一套, 做的又是另一套, 囗是心非, 所谓的两舌, 相当阴险. 身为律师, 受高深教育, 却应用如此悪毒, 横蛮无礼的作风污辱和尚, 相等于是耻辱佛教伩仰者。他叶金福律师(Yip Kum Fook)不向主持和尚投诉, 却自承英雄,电招外耒者.请问,身为將近20年的三宝寺主持和尚兼顾问,也是第一位 自筹建寺的大功臣,在大马南傳泒中,是闻名遐邇的高僧.其脸要放在那裡?同样的,要是台湾星雲大师的佛寺沙彌犯錯, 理事会没有礼貌自作主张,电招警方要扣畄其沙彌.我敢请问!星雲大师的自尊是怎样的感受?他叶金福律师(Yip Kum Fook)是后耒者,担任理会主席也不久, 竟敢应用如此,目无尊長的方式对待住持,间接的就是告大家,强迫住持和尚必远離,雀巢鸠要佔。这种用心不良, 有老千之谋, 的确令人不敢恭维。

    縱观以上几项重点,我不是盲目的護持三宝, 而是要坦白的说;他叶金福律师 (Yip Kum Fook) 身受高深教育, 为律师者,本应通情达理才是,但遗憾的是, 却令人惊觉, 他厡耒就是彿书裡所讲的狡猾且残忍的此颣人。他叶金福律师 (Yip Kum Fook),利用他的专业知識, 懂得包裝自己的道德守則,以宗教为幌子手,到处募款,商业经营, 政治活动为重, 并没依循佛教宗教守则行事, 也没对人道作出任何貢献, 只不过借宗教之名捞取权和私利而己。

    在此, 我奉劝, 他马华公会鹅唛区会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook), 好自为之, 免因果報应.

    PLS HELP US TO REMOVE BAD PEOPLE IN OUR COUNTRY..SAVE AND LOVE MALAYSIA..

    April 22, 2012 10:39 AM

    ReplyDelete
  9. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete
  10. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive