Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 10 July 2012

CERAMAH ABBY ABADI DAN DATUK FAUZI (BEKAS PENGARAH JABATAN SIASATAN JENAYAH) DI SEKSYEN 18,SHAH ALAM.


Malam tadi berlangsungnya satu siri ceramah yang bertajuk "Islam penyelamat Ummah" di Seksyen 18, Shah Alam..


Antara ahli panelnya adalah merupakan orang-orang  yang memberikan satu kejutan kepada negara ini dengan "penghijrahan besar" mereka, iaitu :-
  • Abby Abadi (Artis)
  • Datuk Fauzi Shaari (Bekas Pengarah jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman)
  • YB Dr. Rani Osman (Pesuruhjaya PAS Selangor)
Abby Abadi banyak menceritakan betapa Islam kini dalam keadaan yang tidak sepatutnya..

Beliau berkata " saya harap sesuatu yang lebih baik untuk kita umat Islam di malaysia ni..jangan jadikan agama Islam itu sekadar budaya jer..."


Abby Abadi juga menceritakan pengalaman beliau menyertai demo bebaskan tahanan ISA...
beliau juga menjelaskan bahawa beliau kini faham akan ISA dan kezaliman ISA...

Abby Berkata...
"dulu saya tengok kat youtube tahanan yang diletakkan di Guantanamo diseksa,(dipaksa) minum air kencing,disepak terajang macam sesuka hati ,tapi saya tahu sekarang berlaku di Malaysia..."

YB Yaakob Sapari (Adun Kota Anggerik) juga turut hadir

Abby Abadi juga menerangkan kepada hadirin bahawa "agama dan politik tidak boleh dipisahkan.."
beliau mengatakan dahulunya beliau tidak faham akan semua itu kerana sibuk dengan dunia seni beliau sendiri sahaja...

Bagi Datuk Fauzi pula..
beliau mengakui bahawa undang-undang di Malaysia ini perlu berubah kepada undang-undang Islam..

"tetapi kenapa kita sekarang ni semua dah sedar.. semuanya dah tahu hukum-hukum dah tahu apa yang dikehendaki oleh Al-Quran,semua dah tahu nanti kalau kita nak dijawab di lianglahad besok yer..."

"..apa yang saya maksudkan,undang-undang Islam itu dibawa oleh Rasulullah,diwahyukan oleh Allah,tiada siapa yang (boleh) pertikaikan..."

Beliau juga memberikan peringatan bahawa sudah terlalu lama peluang diberikan iaitu selama lebih 50 tahun dan kini satu perubahan perlu dilakukan...





Bagi diri aku sendiri apa yang dilakukan oleh Abby Abadi dan Datuk Fauzi ini adalah merupakan satu penghijrahan yang sangat besar,terutamanya orang seperti Abby Abadi...

Abby Abadi seperti yang kita ketahui,beliau mencari rezeki di dalam dunia hiburan.. dan penghijrahan beliau ini memungkinkan beliau akan disekat untuk melakukan aktiviti seni..

Selain dari itu juga beliau juga turut memberitahu bahawa beliau dicemuh oleh rakan-rakan artis yang tidak memahami perjalanan perjuangan penghijrahan beliau...

Dapatlah aku gambarkan...
terlalu sukar dan susahnya penghijrahan yang dilakukan oleh beliau berbanding dengan diri kita ini...

Dan aku doakan agar Abby Abadi dimurahkan rezeki dan di tetapkan pendirian dan keimanan agar kekal bersama memperjuangkan Islam... 

Lihat 2 video yang sempat dirakam kan...
 

2 comments:

  1. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete
  2. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    Sponsors by Lawrence Tan Subang.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive