Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Saturday, 23 June 2012

NAJIB PERTAHAN PRU MUSIM HAJI


Malaysiakini

Bila Najib rasa seakan-akan tidak bersalah apabila mempertahankan kemungkinan PRU diadakan pada musin haji,aku tidak berasa pelik...
apa nak pelik..?

Kalau larangan Allah bagi lelaki memakai perhiasan wanita (rantai leher) pun Najib dengan selamba jer langgar Ayat Al Quran dan Hadith,apa nak dihairan kan sekiranya Najib benar-benar mahu buat PRU 13 pada musim haji..?


Beza orang yang pentingkan agama dengan tidak, ada banyak...

Mari kita ambik contoh ringkas...
orang yang pentingkan solat akan berhenti main bola setengah jam sebelum masuknya waktu Maghrib...
tetapi bagi orang yang tidak pentingkan solat,dia hanya akan berhenti bila dia rasa nak berhenti...
dah azan pun dia mungkin akan tetap main lagi...

Sama jugak macam nak buat mesyuarat...
orang yang pentingkan solat akan buat solat selepas Isya'...
salah ke kalau buat lepas maghrib..?
tak salah.... tapi itulah yang melambangkan dia mahu memudahkan untuk solat Isya' dengan menepati waktu tanpa perlu terburu-buru...

Sebenarnya..
Pakatan Rakyat sudah bersedia lama untuk menghadapi Pilihanraya tak kira bila masanya pun...

Yang menjadi persoalan kini adalah sekiranya PRU13 mahu diadakan pada musim haji...
ianya seolah-olah tiada waktu lain lagi yang Najib nampak sesuai diantara bulan June 2012 ini sehingga April 2013 tahun depan... 

Itu pun sekiranya dia nak buat pada bulan haji lah...
belum tentu lagi...

Perlu kita fahami..
nak tetapkan tarikh pilihanraya bukan perlu tengok anak bulan terlebih dahulu kemudian baru tahu tarikh sebenar pilihanraya...

Dr. Asri mengulas begini isu PRU dalam musim haji ini sekiranya ianya benar-benar berlaku..
Malaysiakini

Nak tengok Najib ni pentingkan "kemudahan" dalam soal agama atau tidak dan samada dia menitik beratkan hal-hal agama tau tidak..
korang tengok sahaja didikan dia di dalam keluarga dia sendiri...
tengok anak perempuan dia...
tengok bini dia...
dan last sekali tengok leher dia...
hehehe...

2 comments:

  1. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete
  2. VEN. ASHIN INDAKA (MYANMAR MONK) TO BE A MILLIONAIRE
    Ven. Dr. Ashin Indaka (Myanmar Buddhist Monk) or who is cheated devotee money about who want to become a monk; it is needed to pay RM400 per person. Each year more than 100 people become monks on Chinese New Year (Rm400 X 100people=Rm40, 000.00), then he spends 5 years in Malaysia (Rm40000.00 x 6 years=Rm240000.00) and total another income (donation) about Million MR (Malaysia Ringgit). This is news by MEMBERS OF SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE (No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia)

    VEN. ASHIN INDAKA (SAMI MYANMAR) UNTUK MENJADI JUTAWAN
    Ven. Dr Ashin Indaka (Sami Buddha dari Myanmar) atau yang adalah hamba ditipu tentang wang yang mahu menjadi sami, ia diperlukan untuk membayar RM400 setiap orang. Setiap tahun lebih daripada 100 orang menjadi sami di Tahun Baru Cina (RM400 X 100people = RM40, 000.00), maka beliau menghabiskan 5 tahun di Malaysia (Rm40000.00 x 6 tahun = Rm240000.00) dan jumlah pendapatan lain (derma) tentang Juta MR (Ringgit Malaysia). Ini adalah berita oleh AHLI SAMNAK SAMBODHI TOKONG BUDDHA (No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive