Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 17 June 2012

NABI KATA LAIN TMJ KATA LAIN - PILIH NABI ATAU KERABAT? -


Dalam Sinar harian hari ini dapat kita lihat satu kenyataan TMJ dengan tajuk TMJ: 'Kenapa hanya orang Melayu mahu jatuhkan Raja'..

Beliau mengeluarkan kenyataan berikutan kebelakangan ini dilihat orang melayu seolah-olah tidak memihak kepada Raja...

Itu pandangan dia...
pandangan aku pulak..
sebenarnya orang melayu kini lebih memilih agama sekiranya berlaku pertembungan yang melibatkan sesuatu yang dilarang oleh agama...

Contohnya begini :-
  • Islam kata beli sesuatu yang tiada membawa manafaat adalah dianggap membazir = Rakyat sokong.
  • Islam kata membazir itu adalah saudara syaitan (selaras dengan Hadith dan Ayat-ayat Allah) = Rakyat sokong.
  • Mana-mana pihak yang menyokong perlakuan pembaziran = Rakyat tidak akan sokong.
Hanya ada sekelompok manusia sahaja yang akan menyokong pihak yang melakukan pembaziran tanpa banyak soal... iaitu UMNO!
 

BERBEZA DENGAN HADITH NABI.
 
Sama jugalah dengan isu yang aku nak ketengahkan ini...

Apabila TMJ mengatakan "Sesungguhnya tidak ada penawar kepada kebodohan"
maka...jika kita tahu agama...
jika kita tahu Hadith Nabi...
kita perlulah menolak kenyataan tersebut tanpa was-was lagi..

Kerana Hadith Nabi Muhammad SAW ada menyatakan dalam Hadith Baginda..
 "Ubat kepada kebodohan adalah bertanya".

Jadi adakah apabila aku bawakan hadith Nabi bagi membetulkan kenyataan tersebut aku masih akan dianggap sebagai salah..?

Samalah seperti nasib Nizar apabila beliau mengeluarkan kenyataan mengikut apa yang dituntut didalam Islam dalam bab pembaziran,beliau pula yang dianggap salah dan menderhaka...



Sinar Harian

Untuk kita semua berfikir...
aku kemukakan satu hadith untuk kita rengunkan bersama..
"Akan datang tahun-tahun penuh dengan kedustaan yang menimpa manusia..
pendusta dipercaya..
orang yang jujur didustakan..
amanat diberikan kepada pengkhianat..
orang yang amanah dikhianati, dan ruwaibidhah turut bicara. 
Lalu Baginda S.A.W ditanya; Apakah Ruwaibidhah itu? 
Baginda menjawab; "Orang-orang bodoh yang mengurusi perkara umum" 
(Ibnu Majah)

Apakah kita sudah sampai ke zaman ini...?
"Sesungguhnya Allah tidaklah mencabut ilmu sekaligus mencabutnya dari hamba-hamba, akan tetapi Allah mencabut ilmu dengan cara mewafatkan para ulama. Hingga bila sudah tidak tersisa ulama maka manusia akan mengangkat pemimpin dari kalangan orang-orang bodoh, ketika mereka ditanya mereka berfatwa tanpa ilmu, mereka sesat dan menyesatkan".
(Sahih Bukhari)

Aku timbulkan isu ini hanyalah semata-mata mahu mengingatkan
jangan ikut membabi buta...
janganlah melebihkan apa-apa makhluk melainkan Allah,Rasul dan Al Quran..

Ini tak...
sikit-sikit derhaka..
sikit-sikit derhaka..

Jika berlaku pertembungan mana-mana pihak dengan Allah,Rasul dan Al Quran,maka dengan senang hatilah kita sepatutnya menolak pihak yang bertentangan itu...

6 comments:

  1. Aku hormat & respek Sultan Kelantan.

    Allahu Akhbar...!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. aku pun....
    satu-satunya sultan yang mengikut penuh cara Islam...

    ReplyDelete
  3. tapi tgk la cara nizar bertanya..tak ke mcm menuduh?

    yang lagi satu pihak pula balas dgn jwpnnye tersendiri...

    so sbnrnye dua2 pun ade salah masing2..

    ReplyDelete
  4. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK(MCA GOMBAK) do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete
  5. VEN. ASHIN INDAKA (MYANMAR MONK) TO BE A MILLIONAIRE
    Ven. Dr. Ashin Indaka (Myanmar Buddhist Monk) or who is cheated devotee money about who want to become a monk; it is needed to pay RM400 per person. Each year more than 100 people become monks on Chinese New Year (Rm400 X 100people=Rm40, 000.00), then he spends 5 years in Malaysia (Rm40000.00 x 6 years=Rm240000.00) and total another income (donation) about Million MR (Malaysia Ringgit). This is news by MEMBERS OF SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE (No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia)

    VEN. ASHIN INDAKA (SAMI MYANMAR) UNTUK MENJADI JUTAWAN
    Ven. Dr Ashin Indaka (Sami Buddha dari Myanmar) atau yang adalah hamba ditipu tentang wang yang mahu menjadi sami, ia diperlukan untuk membayar RM400 setiap orang. Setiap tahun lebih daripada 100 orang menjadi sami di Tahun Baru Cina (RM400 X 100people = RM40, 000.00), maka beliau menghabiskan 5 tahun di Malaysia (Rm40000.00 x 6 tahun = Rm240000.00) dan jumlah pendapatan lain (derma) tentang Juta MR (Ringgit Malaysia). Ini adalah berita oleh AHLI SAMNAK SAMBODHI TOKONG BUDDHA (No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia)

    ReplyDelete
  6. TMJ is uneducated. The Johor palace spinmaster has been spewing glossy propaganda that he supposedly attended a military college in India. But the truth is the "college" he attended, Rashtriya Indian Military College (RIMC) is only for boys aged 12-18. The Johor palace claims that TMJ graduated as a lieutenant, haha, that's hilarious because the truth is, he got a school cadet lieutenant position.

    Ni lah Kolonel JMF yang dibangga2kan, rupanya kelulusan sekadar leftenan kadet sekolah je!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive