Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 14 June 2012

DANIYAR BAKAL MENANTU PM TIDAK JAHAT MANA PUN! BELUM CAPAI TAHAP PIAWAIAN PUN!


Sumber rapat isteri Perdana Menteri menyatakan bahawa kes penipuan yang dilakukan oleh bakal menantu PM kita tu sebagai "sengaja diperbesar-besarkan"...

Sumber tu menyatakan akhbar The New York Post sengaja besar-besarkan  isu tersebut..

"Isu itu telah diperbesar-besarkan. Ia semata-mata melibatkan keluarga di sebelah sana," kata sumber itu lagi yang menambah, pertunangan di antara Daniyar dan anak perdana menteri, Nooryana Najwa, tidak terjejas.


Sumber Malaysiakini ketika ditemui di satu majlis yang dihadiri isteri perdana menteri pada malam tadi berkata, dakwaan tersebut juga diperbesar-besarkan untuk menggambarkan bahawa Daniyar sanggup menipu untuk masuk ke univeraiti dan memikat hati anak perdana menteri.

The New York Post menyiarkan laporan kisah bakal menantu Najib itu yang dipetik dari satu dokumen mahkamah  Agung Manhattan yang mendakwa :- 
  • Daniyar menipu bapa tirinya seunit kondominium bernilai AS$20 (RM62 juta).
  • Daniyar didakwa memalsukan dokumen untuk memberikan gambaran bahawa dia berkelulusan daripada sekolah tinggi di Kazakhstan.
Nampaknya kesalahan bakal menantu Najib itu mungkin tidak menjadi hal kepada Rosmah...
mungkin kira "jahat kecik" je tu...

Kalau kebiasaan orang di Malaysia ini jika bakal suami atau bakal menantu terlibat dengan penipuan yang sebegitu,silap-silap haribulan mau putus tunang...
iyalah..siapa yang mahukan seorang menantu yang kaki penipu..?

Tapi tengok keadaan le jugak...
contohnya macam ni..
kalau seseorang menantu tu tidak sembahyang langsung ketika dirumah mentuanya...
dia tidak akan dianggap pelik oleh keluarga mentuanya sekiranya mentuanya tu pun bukan jenis kaki sembahyang...
kaki tak solat dengan kaki tak solat = satu geng!

Lagi satu contoh macam ni...
Kalaulah seseorang tu menipu sekitar RM50 atau RM60 juta...
dia tetap akan dianggap menantu yang baik sekiranya bapak mentuanya pun kaki songlap beratus-ratus juta...
apalah sangat setakat RM50 atau RM60 juta tu ye tak...
kaki penipu dengan kaki penipu = satu geng!
kira boleh join the club...

Orang yang menipu duit lembu beratus-ratus juta pun masih disanjung dinegara kita ini...
apa nak heran dengan setakat memalsukan dokumen pengajian..?

Kalau ikut rekod sejarah ...
setakat menipu yang macam tu,masih belum lulus lagi untuk jadi menantu Najib...
belum capai tahap piawaian pun..
kah..kah..kah..

1 comment:

  1. VEN. ASHIN INDAKA (MYANMAR MONK) TO BE A MILLIONAIRE
    Ven. Dr. Ashin Indaka (Myanmar Buddhist Monk) or who is cheated devotee money about who want to become a monk; it is needed to pay RM400 per person. Each year more than 100 people become monks on Chinese New Year (Rm400 X 100people=Rm40, 000.00), then he spends 5 years in Malaysia (Rm40000.00 x 6 years=Rm240000.00) and total another income (donation) about Million MR (Malaysia Ringgit). This is news by MEMBERS OF SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE (No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia)

    VEN. ASHIN INDAKA (SAMI MYANMAR) UNTUK MENJADI JUTAWAN
    Ven. Dr Ashin Indaka (Sami Buddha dari Myanmar) atau yang adalah hamba ditipu tentang wang yang mahu menjadi sami, ia diperlukan untuk membayar RM400 setiap orang. Setiap tahun lebih daripada 100 orang menjadi sami di Tahun Baru Cina (RM400 X 100people = RM40, 000.00), maka beliau menghabiskan 5 tahun di Malaysia (Rm40000.00 x 6 tahun = Rm240000.00) dan jumlah pendapatan lain (derma) tentang Juta MR (Ringgit Malaysia). Ini adalah berita oleh AHLI SAMNAK SAMBODHI TOKONG BUDDHA (No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive