Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Friday, 18 May 2012

TARIAN PUNGGUNG PAKCIK MELAYU UMNO DI DEPAN RUMAH ANWAR PULAK


Kalau kita nak kata bodoh kepada pakcik-pakcik UMNO yang juga merupakan askar pencen yang menayangkan bontot di hadapan rumah Pengerusi BERSIH, Datuk S Ambiga aku rasa memang patut...

Ini kerana perlakuan mereka sangat jauh dari perlakuan manusia yang mempunyai akal yang waras..
jauh dari budaya melayu...
jauh dari ajaran agama Islam...

Lebih menyedihkan lagi yang buat aksi seperti itu adalah orang yang sudah semakin hampir dengan kematian berbanding kehidupan di dunia ini jika kita ukur dari segi
usia...
dari segi logik akalnya begitulah...


Mereka tidak malukah sekiranya aksi mereka ini dilihat oleh anak-anak dan cucu-cucu mereka..?

Banyak pihak yang tidak setuju dengan tindakan ini..
bagi rakyat yang berfikir,perlakuan ini tidak menjejaskan ambiga pun..
sebaliknya nilai-nilai buruk itu akan kembali kepada si pelaku...

Walaupun ditegur dan dikritik kerana memalukan bangsa melayu dan diri mereka sendiri,nampaknya mesej teersebut tak sampai kepada mereka...
mungkin kerana tahap kandungan udara di dalam kepala mereka semakin berkurangan...

Semakin ditegur semakin galak pulak pakcik-pakcik ni...
sekarang ni mereka nak buat "tunjuk punggung" di hadapan rumah Anwar pulak...
dan ianya mahu dilakukan secara serentak dihadapan 4 yang lain..
  • Mohamad Sabu (Mat Sabu), 
  • Thamrin Tun Ghafar, 
  • Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir dan 
  • Datuk A Samad Said
Presiden PVTM, Mohd Ali Baharom,ketika ditanya mengenai pemilihan lima individu terbabit..
menegaskan ia sebagai memberi peringatan kepada mereka agar tidak menganggu gugat keharmonian negara.

Katanya, operasi senaman tarian itu nanti masih sama namun ia akan diadakan serentak di hadapan rumah pemimpin yang berkenaan.

“Tunggu dan lihat kita akan adakan satu tarian dahsyat. Senaman tarian ini lebih tajam dan akan dibuat di hadapan rumah mereka serentak dalam masa terdekat ini.

“Tujuannya siapa makan cili dia terasa pedasnya. Ia juga sebagai peringatan supaya jangan ulangi tindakan untuk merosakkan negara,” katanya.

Untuk renungan kita mari kita lihat ayat 113, dari Surah Hud ini...

"Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan."

1 comment:

  1. BANYAK JUGAK ASKAR2 PENCEN YG JADI GILA..
    SAMA MACAM IRAQ.. SBB MEREKA ADA ISLAM, SELAMATLAH SIKIT..
    PAKAR2 SAIKO.. BOLEHLAH PERIKSA OTAK2 MEREKA NIE..
    KOT2 ADA VIRUS...
    JANGAN DAH JADI GILA BARU NAK BEROBAT..
    MUGA ALLAH PERMUDAHKAN!!!....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive