Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 27 May 2012

HIMPUNAN SEJUTA BELIA - PEMBINAAN AKHLAK REMAJA?


Himpunan sejuta belia...
sebenarnya tidak sampai sejuta belia pun...

Rata-rata belia yang datang sana tu adalah belia yang sama setiap hari...
mereka semua diangkut ke Putrajaya dan tidur kat sana...


Malahan ramai pelajar peringkat menengah pun diangkut dengan bas rombongan dan berkhemah di tempat yang disediakan...
kelab-kelab seperti pengakap dan lain-lain di sekolah menengah diwajibkan hadir...

Mereka semua ni berkhemah di tempat parking kereta berhampiran dengan tapak himpunan hari belia..
hari jumaat adalah hari akhir sekolah sebelum cuti penggal...
jadi kesempatan ini digunakan kerajaan bagi menggunakan para pelajar...

Macam mana aku tahu...?
saudara aku yang masih belajar di sekolah menengah pun turut terbabit dalam himpunan tersebut..
dia terpaksa berkhemah di satu tanah lapang....
panasnya tak payah cerita ler..

Jadi kalau dah budak-budak yang sama jer yang datang ke himpunan tu masa bila pulak ianya jadi sejuta ataupun dua juta seperti yang digembar gemburkan oleh utusan..?

Tapi bukan itu yang aku nak ketengahkan...
apa yang aku nak ketengahkan adalah isu 
  • Akhlak,
  • Moral dan 
  • Maksiat yang digunakan bagi menarik pengunjung...

Sampaikan ceramah Ustaz Azhar Idrus yang telah dijadualkan di PICC,Putrajaya pun terpaksa dibatalkan...

Mari kita lihat...
apakah akhlak anak muda kita akan meningkat dengan sajian hiburan sebegini...??

semua yang ada adalah hiburan yang mendedahkan
perkara yang biasa bagi pemimpin... kalau ditanya pasti akan dijawab "apa salahnya..?"

tiada sesalan dihati pemimpin untuk terlibat dengan acara sebegini
apa nak kata..?
Pemimpin pun sama,tak lepaskan peluang..

mempengaruhi muda mudi kita

antara aksi hiburan yang dipaparkan sebagai tarikan pengunjung muda mudi

Seorang wanita muslim berlari mendapatkan artis pujaan..

Wanita Islam dengan selamba memeluk lelaki yang sah-sah bukan muhrim

So...
siapa yang berani kata perhimpunan yang ada unsur-unsur yang sebegini tidak mengundang dosa..?

Inikah nilai-nilai yang ingin kita terapkan ke dalam diri anak muda negara ini...?
apa yang lebih malang sekali adalah semua aktiviti ini ditaja dan dianjurkan oleh pemerintah negara kita...
pemerintah yang mungkin ada diantara kita yang mengundi mereka sehingga mereka berjaya meraih kuasa pemerintahan..

janganlah kita bersubahat lagi dengan memilih mereka lagi dalam PRU akan datang...
mereka berkuasa kerana kita beri mereka undi...
mereka bebas menganjurkan aktiviti maksiat kerana mereka mempunyai kuasa yang kita beri melalui undi...

Selamatkan Malaysia...!!


1 comment:

  1. Saudara-saudara dan Saudari-saudari Yang Di Hormati
    Bahawa MCA Gombak pegurusi YIP KUM FOOK dan anaknya Yip Jiun Hann (Permuda MCA Gombak) bukan sahaja menggunakan kuasanya menghisap wang KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. Tetapi lebih dahsyat, ialah menipu wanita-wanita dan merosakan keluarga orang lain. Mereka sebenar-benarnya orang yang jahat dan tak bermoral

    Saya mengemukakan kesal yang benar ini, tujuan ialah harap orang ramai, khasnya wanita dapat mengambil perhatian supaya jangan terjerat oleh manis-manis mulutnya akhir akan meninpa kerugian dan kesakitan yang besar

    马华公会鹅唛區会主席叶金福律师与马华公会鹅唛區会叶君瀚青年圑長, 不但无耻的利用KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.宗教之名捞取权和私利之外, 叧一大罪悪是, 他们仗着权势, 甜言蜜語, 誘骗良家少女, 骗财骗色, 三妻四妾, 破坏别人的家庭. 父子两人, 无悪不做, 实是大色狼, 大老千,缺德的败娄.

    今天我把实事公告大家, 是希望公众, 特别是良家少女, 要多多小心, 提防这一娄假面具的佛教徒, 以免一失足成千古恨.

    Brother And Sister Of the respectfully
    That YIP KUM FOOKMCA Gombak chairman and his son Yip Jiun Hann (Youth MCA Gombak) they are not only used of power to suck Temple’s money of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. But far worse, they are cheating women and make people family broken. They truly wicked and immoral

    Bring forward. I regret that this is true, the purpose is to hope for public, and especially women take care not to be trapped by the end of sweet mouth will override of great loss and pain

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive