Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 2 April 2012

PAHANG DEFISIT 12 TAHUN BERTURUT-TURUT - NGO "TUKAR" MAHU TUKAR ADNAN YAAKOB!!


Sebuah NGO yang menggelarkan kumpulan mereka sebagai Gabungan Tukar MB Pahang (TUKAR) bertekad menjalankan kempen supaya Menteri Besar Pahang ditukar dengan apa cara sekalipun...

Mereka tidak kisah samada Pahang masih lagi akan kekal ditadbir oleh BN mahupun penukaran secara besar-besaran
kepada Pakatan Rakyat...

Yang penting bagi NGO itu adalah menukarkan MB Pahang yang suka berlagak macam samseng tu...

Antara sebab-sebab Adnan mesti di tukar adalah...
  1. Masalah rasuah yang berleluasa di Pahang, 
  2. Penyalahgunaan kuasa,
  3. Ketidakadilan di dalam pentadbiran Adnan,
  4. Pahang mengalami defisit 12 tahun berturut-turut,
  5. Kegagalan Adnan membawa kemajuan di Pahang walaupun pahang adalah negeri terbesar di Semenanjung Malaysia.. 
  6. Adnan seorang MB yang kasar dan mudah marah,tidak mesra rakyat.
aksi santai Adnan Yaakob
NGO tersebut meminta rakyat Pahang yang tahu gejala rasuah dan penyalahgunaan kuasa dan kezaliman rejim Adnan ini supaya menghubungi mereka di talian
  • 012-954049 atau 
  • 013-9359898 ataupun 
  • emel mereka di gabungantukar@gmail.com
Menurut Penyelaras NGO tersebut, Lee Chean Chung, mereka akan menjalankan kempen di seluruh Pahang untuk mencapai matlamat mereka.

Adnan juga menurut NGO tersebut lebih mementingkan projek Lynas daripada kepentingan rakyat Pahang..

Menurut Lee lagi..
mereka akan mendedahkan segala penyelewengan yang dilakukan sepanjang pentadbiran Adnan Yaakob di pahang...

Ini adalah kebiasaan sikap pemimpin BN..
bila mereka memegang tampuk kuasa.. mereka bersikap seolah-olah merekalah Raja dan rakyat mula dipinggirkan...

Sewaktu mahukan undi dari rakyat mereka menabur segala macam janji dan imbuhan..senyum bukan main lagi,melimpah ruah...
waktu itu,kalau pengundi mahu mengajak mereka ke kenduri tahlil pun mereka akan sanggup turun dengan diiringi RTM atau pun TV3...

Tapi bila dah menang..
mereka mula besar kepala..
pemimpin macam ni...
kita campakkan sahaja ke longkang...

Nak jatuhkan pemimpin macam ni senang jer...
jangan beri undi kepada BN..
kerana hanya itulah sahaja caranya di Malaysia ini kita dapat menolak habis-habisan pemimpin yang besar kepala...

3 comments:

  1. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete
  2. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK CHAIRMAN) MAKES BUDDHIST & MCA SHAMEFUL!


    敬爱的马来亚佛总理事先生Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia佛寺理事先生以及佛教信徒.

    自从Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)当任主席, 有预谋的迫走本地和尚(吉兰丹), 而遠聘缅甸和尚, 当任主持之后Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia(暹廟)就一直发生种种的是是非非, 以引起方民間議論纷纷.

    其因是Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)所领导的理事会, 勾结外耒的缅甸和尚, 以啇業経营, 不依佛法的精神办事, 只借宗教之名捞取权和私利所引起………. 最近又自行一套商业手法, 规定任和人, 若想出家当和尚修道者, 必先供给RM400大元, 否则免谈. 這种啇業手法, 已引起广大的信徒愤怒而不满.

    Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple (暹廟)是佛总之联会, 而身佛堂之主席Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)不以佛陀的教誨, 修心養性, 却反其道而行, 接着权势, 无悪不做, 三妻四妾, 骗财骗色, 破坏別人的家庭.....现在他的排聞满天飞, 不但给佛寺帶耒不好的名声, 也間接的耻辱佛教信仰者.

    所从我们祈望马来亚佛总与Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia理事同仁, 给以关注, 共創義举, 维护佛法

    此致, 并
    祝安康, 工作愉快.

    ReplyDelete
  3. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive