Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 19 April 2012

SAMSENG UMNO SERANG MAHASISWA - POLIS TERPAKSA "DIPUJUK" DAN "DIJEMPUT" BAGI MEMBANTU


Awal pagi tadi samseng UMNO menyerang dan merobohkan khemah-khemah mahasiswa yang berkhemah di Dataran Merdeka sejak 14 April 2012 bagi menuntut pendidikan percuma dan meminta kerajaan menghapuskan pinjaman PTPTN yang mengakibatkan pendidikan menjadi satu perniagaan....

Ramai yang sudah tahu perihal kejadian tersebut...

maka tak perlulah aku ulas panjang lebar..

Cuma apa yang aku terkilan dan kecewa adalah sikap beberapa pegawai polis yang seakan-akan tidak nampak kekecohan yang berlaku dikawasan khemah mahasiswa tersebut..

Dengan bunyi bising dan kekasaran yang begitu agresif yang dilakukan oleh sekumpulan samseng UMNO tersebut,polis yang hanya berada pada jarak 15 meter dari tempat kejadian hanya berdiri tegak memerhatikan sahaja...

Mahasiswa mula menjerit memanggil polis apabila menyedari polis berada tidak jauh dari situ.

Polis siap kena jemput..?

Mahasiswa yang menjadi mangsa kumpulan samseng UMNO tu terpaksa menjemput pegawai polis yang sebelum itu hanya memandang dari jauh sahaja perlakuan samseng UMNO tersebut.

Bayangkan..
mahasiswa terpaksa memujuk dan menjemput pegawai polis bagi menghalang tindakan-tindakan ganas samseng UMNO tersebut...

Bila jadi perkara yang semacam ini...
membuatkan aku berfikir..
bagaimana jika berlaku situasi yang melibatkan Pakatan Rakyat pulak..?

Mari kita bayangkan sejenak..
agak-agak korang, bagaimanalah kiranya tindakan anggota polis tu sekiranya yang mengganggu mahasiswa itu adalah penyokong Pakatan Rakyat...?


Yer... aku sangat-sangat pasti jika berlaku yang sedemikian,polis dengan kadar segera akan datang membantu dan menangkap semua yang terlibat memukul mahasiswa tu...
 
Tetapi apabila ini adalah perlakuan samseng UMNO..
maka polis seakan lemah dan hilang kuasa untuk menghalangnya.. 

muka samseng umno tu...

Itulah pasalnya kita terpaksa juga ubah kerajaan... 
tak ada jalan lain dah...
Kerajaan BN bagi bantuan RM500 ker..
bagi RM100 pada pelajar ker..
mansuhkan ISA ker..
atau apa sahaja yang BN bagi..
ianya hanyalah semata-mata umpan...

Kerajaan BN hanya bagi semua itu dalam tahun ini...
apabila pilihanraya semakin hampir..
apabila BN lihat Pakatan Rakyat semakin mendapat sokongan rakyat..
apabila BN melihat kebaikan dan kebajikan kerjaan negeri di bawah Pakatan Rakyat telah berjaya membuka mata rakyat untuk rakyat membuat perbandingan..

Maka BN umpan rakyat dengan wang ringgit..
kena ingat...
ini semua bukan amalan kerajaan BN sejak dari 55 tahun dulu...
tetapi hanya pada tahun ini dimana PRU13 dijadual akan diadakan..

Nak ubah sistem..
kita mesti menolak BN.... MESTI..!!!

Isu pendidikan percuma ini sememangnya berjaya mengoncang BN...
mahasiswa yang berdemo dan berkhemah di Dataran Merdeka sejak dari sabtu lepas sememangnya berjaya meletakkan impak yang besar kepada BN...

Syabas kepada para Mahasiswa yang berani...

Tengok video ni..
kalau Youtube dah remove nanti,korang tengok yang kedua tu...







video

2 comments:

  1. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK CHAIRMAN) MAKES BUDDHIST & MCA SHAMEFUL!


    敬爱的马来亚佛总理事先生Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia佛寺理事先生以及佛教信徒.

    自从Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)当任主席, 有预谋的迫走本地和尚(吉兰丹), 而遠聘缅甸和尚, 当任主持之后Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia(暹廟)就一直发生种种的是是非非, 以引起方民間議論纷纷.

    其因是Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)所领导的理事会, 勾结外耒的缅甸和尚, 以啇業経营, 不依佛法的精神办事, 只借宗教之名捞取权和私利所引起………. 最近又自行一套商业手法, 规定任和人, 若想出家当和尚修道者, 必先供给RM400大元, 否则免谈. 這种啇業手法, 已引起广大的信徒愤怒而不满.

    Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple (暹廟)是佛总之联会, 而身佛堂之主席Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)不以佛陀的教誨, 修心養性, 却反其道而行, 接着权势, 无悪不做, 三妻四妾, 骗财骗色, 破坏別人的家庭.....现在他的排聞满天飞, 不但给佛寺帶耒不好的名声, 也間接的耻辱佛教信仰者.

    所从我们祈望马来亚佛总与Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia理事同仁, 给以关注, 共創義举, 维护佛法

    此致, 并
    祝安康, 工作愉快.

    ReplyDelete
  2. Kepada seluruh Malaysian yang dihormati;
    Bahawa Chairman Gombak MCA (Malaysia Chinese Association, YIP KUM FOOK menguna kuasa politiknya menipu wang kami di Taman Daya, Kepong(memohon gerai), merosakkan keluarga orang lain, import wanita dari China(dangin hidup)………….

    Sekira tuan-tuan dan puan-puan tidak percayai atas kejahatannya bolih bertanya orang tempatan di Taman Daya, kepong.

    Chairman MCA Gombak (Malaysia Chinese Association), YIP KUM FOOK “U” buat Dosa “U” tetap akan menimpa kesusahan tidak lama lagi. TUHAN ADA MATA.

    Respected throughout the Malaysian;
    That the Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK used political power cheated our money at Taman Daya, Kepong (applying stalls), hurt people’s family, imports women from China (living meat) .............

    If ladies and gentlemen do not trust the evil, can ask local people at Taman Daya, kepong.

    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association), YIP KUM FOOK "U" created of sin "U" will override trouble Unallocated fixed soon. GOD HAS EYES.

    整个马来西亚的尊重;
    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK(叶金福用政治权力,在Taman Daya,甲洞(申请摊位)骗我们的钱,伤害别人的家庭,从中国进口妇女 买卖色情业务...... ....

    如果女士们,先生们,不相信他的邪恶,可以问当地的人。

    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK (叶金福),叶金福 “您” 将面对因果报应。老天有眼。

    主办单位: MCA Selayang..


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive