Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 8 April 2012

[GAMBAR PILIHAN] CARA-CARA MENYOROKKAN DOSA AURAT.


Kali ini aku nak tunjukkan kat korang bagaimana nak mengelak diri dari di tegur oleh ulama'...
langkah ini kebiasaannya di ambil apabila korang tengah melakukan sesuatu yang menyalahi syara' dan suruhan Allah..

Kalau korang tak melakukan apa-apa kesalahan dan jenayah syara' maka tak perlulah korang melakukan aksi menyelamatkan diri "jurus ke enam" ni...

Baik..
sekiranya anda seorang wanita..

menutup aurat tu adalah wajib dan ianya merupakan suruhan Allah,dan ada dalam Al Quran pun...
kalau korang tak percaya...

Mari kita baca sekejap ayat 31 dari Surah An Nur ini..

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), 
dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; 
dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; 
dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, 
atau bapa mereka 
atau bapa mertua mereka 
atau anak-anak mereka, 
atau anak-anak tiri mereka, 
atau saudara-saudara mereka, 
atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, 
atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, 
atau perempuan-perempuan Islam, 
atau hamba-hamba mereka, 
atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, 
atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; 
dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; 
dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, 
supaya kamu berjaya."
An Nur - Ayat 31

Dan berbalik kepada jurus ke enam tadi...
kalau korang tengah mendedahkan aurat tetapi terpaksa berhadapan pulak dengan Alim Ulama'..
maka korang boleh menggunakan jurus ini...
dengan berlindung di sebalik apa sahaja yang ada berdekatan dengan anda...


 kah..kah..kah...

1 comment:

  1. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK CHAIRMAN) MAKES BUDDHIST & MCA SHAMEFUL!


    敬爱的马来亚佛总理事先生Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia佛寺理事先生以及佛教信徒.

    自从Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)当任主席, 有预谋的迫走本地和尚(吉兰丹), 而遠聘缅甸和尚, 当任主持之后Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia(暹廟)就一直发生种种的是是非非, 以引起方民間議論纷纷.

    其因是Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)所领导的理事会, 勾结外耒的缅甸和尚, 以啇業経营, 不依佛法的精神办事, 只借宗教之名捞取权和私利所引起………. 最近又自行一套商业手法, 规定任和人, 若想出家当和尚修道者, 必先供给RM400大元, 否则免谈. 這种啇業手法, 已引起广大的信徒愤怒而不满.

    Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple (暹廟)是佛总之联会, 而身佛堂之主席Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)不以佛陀的教誨, 修心養性, 却反其道而行, 接着权势, 无悪不做, 三妻四妾, 骗财骗色, 破坏別人的家庭.....现在他的排聞满天飞, 不但给佛寺帶耒不好的名声, 也間接的耻辱佛教信仰者.

    所从我们祈望马来亚佛总与Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia理事同仁, 给以关注, 共創義举, 维护佛法

    此致, 并
    祝安康, 工作愉快.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive