Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 29 April 2012

GAMBAR PERHIMPUNAN BERSIH 3.0


Seperti yang semua orang tahu Bersih 3.0 hari ini mendapat sambutan dari semua jenis bangsa umat manusia di negara ini...
dan seperti yang sudah dilaporkan oleh media baru ,jumlah kehadiran terlalu ramai...
sehingga ada yang berani mengatakan kepada aku jumlahnya mungkin cecah 200 ribu orang..


Sebab kumpulan ini berpecah kepada beberapa kumpulan,maka agak sukarlah kita menganggarkannya..
namun setiap satu kumpulan yang berada di setiap satu kawasan,jumlahnya terlalu ramai...

Tetapi apa pun, tiada seorang pun yang meletakkan jumlahnya dibawah 100 ribu orang...

Aku lambat update pasal Bersih ini pasal yang pertamanya,semasa perhimpunan langsung tiada masa yang sesuai nak update blog...

Yang keduanya...

dada aku ni masih rasa sakit lagi kerana terhidu gas pemedih mata untuk satu jangkamasa yang lama semasa pertembungan dengan FRU di Jalan Tun Perak..

Yang sebenarnya aku hampir pengsan apabila FRU menembak gas pemedih mata dan ketika itu pula manusia terlampau padat sehingga menyukarkan peserta perhimpunan untuk bergerak bagi menyelamatkan diri..

Tidak macam dulu...
kali ini orang terlampau ramai...

Aku akan update video yang sempat dirakam...
sementara tu aku kongsikan sedikit gambar perhimpunan Bersih yang sempat dirakam...

Aku bermula dari Masjid Negara kerana aku solat zohor kat situ... 
jadi gambar bermula dari sanalah....

Dengar ceritanya ramai yang bermalam di Masjid Negara pada malam Sabtu..

Hari ini Masjid Negara macam solat jumaat..



Yang ni semasa berarak dari Masjid Negara ke Puduraya / menara maybank




ada juga insan yang prihatin





















Lepas solat asar,peserta nak keluar dari masjid pun susah sebab FRU buat halangan di pagar,memang bangang!











Ada video..
nanti aku update kan...

3 comments:

  1. uihhh cantiknya gambar. gambar tapir tenuk cipan kota agaknya yer.

    ReplyDelete
  2. kalau yang baju biru gelap dan helmet merah tu memang cipan tapir tenuk tu kah..kah..kah...

    ReplyDelete
  3. Bhai LiangLahad...

    Errk... aper kena mengena Sundel Bolong (SB) tue ngan gua? hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive