Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 29 April 2012

BERSIH 3.0 - KERETA POLIS REMPUH ORANG AWAM [VIDEO - SLOW MOTION]


Aku, sepanjang berlangsungnya perhimpunan Bersih 3.0 berada di sekitar Jalan Tun Perak..

Rupa-rupanya kat depan Sogo ada kejadian yang dahsyat berlaku...

Kereta polis merempuh orang awam di hadapan Sogo...
kalau di tengok dari video-video yang ada kita pun tak boleh nak ulas secara terpeinci kenapa kejadian seumpama itu boleh berlaku...


Cuma fakta yang boleh dirumuskan di dalam kejadian tersebut adalah..

  • Benar,kereta polis tersebut sememangnya merempuh orang awam..sebab rempuhannya pula tidaklah diketahui,mungkin akibat hilang kawalan..
  • Benar,kereta polis tersebut telah di terbalikkan oleh peserta Bersih 3.0 selepas rempuhan itu berlaku, TETAPI ini adalah kerana mereka mengatakan bahawa terdapat mangsa berada di bawah kereta akibat rempuhan tersebut
Jadi aku sangat setuju bahawa menterbalikkan kereta tersebut tidaklah dibuat sewenang-wenangnya..
sebaliknya mereka hanya bimbangkan sekiranya ada mangsa di bawah kereta tersebut..
cuma ianya nampak teruk apabila persepsi negatif dimainkan media UMNO lebih-lebih lagi apabila melibatkan kereta polis...

Kita boleh memahami kewajaran untuk bertindak sedemikian selepas menonton video ini..




Najib dan Hishammuddin Hussein boleh menjadikan semua ini teratur dan santai sekiranya mereka membenarkan perhimpunan Bersih 3.0 "duduk & bantah" diadakan di Dataran Merdeka seperti yang dirancang...

Aku tidak nampak bagaimana dengan menembak gas pemedih mata dan menyembur air ke arah orang ramai dan kemudian mengejar orang ramai dengan belantan dapat menjadikan perhimpunan ini teratur dan tenang...

Hmmmm...
Bagaimana gamaknya Najib nak buat pilihanraya bulan june ni apabila momentum bersih 3.0 baru sahaja bermula..?

3 comments:

  1. ada orang bawah tu, angkat-angkat. begitulah yang aku dengar dari video. awat yang puak baju kuning tu dok tengok dalam kereta jer. Depa tu pekak ka atau tak paham makna bawah atau pun ni video lawak? Tolong jelaskan

    ReplyDelete
  2. YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK CHAIRMAN) MAKES BUDDHIST & MCA SHAMEFUL!


    敬爱的马来亚佛总理事先生Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia佛寺理事先生以及佛教信徒.

    自从Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)当任主席, 有预谋的迫走本地和尚(吉兰丹), 而遠聘缅甸和尚, 当任主持之后Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia(暹廟)就一直发生种种的是是非非, 以引起方民間議論纷纷.

    其因是Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)所领导的理事会, 勾结外耒的缅甸和尚, 以啇業経营, 不依佛法的精神办事, 只借宗教之名捞取权和私利所引起………. 最近又自行一套商业手法, 规定任和人, 若想出家当和尚修道者, 必先供给RM400大元, 否则免谈. 這种啇業手法, 已引起广大的信徒愤怒而不满.

    Samnak Sambodhi Thai Buddhist Temple (暹廟)是佛总之联会, 而身佛堂之主席Yip Kum Fook (MCA Gombak Chairman)不以佛陀的教誨, 修心養性, 却反其道而行, 接着权势, 无悪不做, 三妻四妾, 骗财骗色, 破坏別人的家庭.....现在他的排聞满天飞, 不但给佛寺帶耒不好的名声, 也間接的耻辱佛教信仰者.

    所从我们祈望马来亚佛总与Buddhist Maha Vihara, Brickfields, Kuala Lumpur, Malaysia理事同仁, 给以关注, 共創義举, 维护佛法

    此致, 并
    祝安康, 工作愉快.

    ReplyDelete
  3. Kepada seluruh Malaysian yang dihormati;
    Bahawa Chairman Gombak MCA (Malaysia Chinese Association, YIP KUM FOOK menguna kuasa politiknya menipu wang kami di Taman Daya, Kepong(memohon gerai), merosakkan keluarga orang lain, import wanita dari China(dangin hidup)………….

    Sekira tuan-tuan dan puan-puan tidak percayai atas kejahatannya bolih bertanya orang tempatan di Taman Daya, kepong.

    Chairman MCA Gombak (Malaysia Chinese Association), YIP KUM FOOK “U” buat Dosa “U” tetap akan menimpa kesusahan tidak lama lagi. TUHAN ADA MATA.

    Respected throughout the Malaysian;
    That the Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK used political power cheated our money at Taman Daya, Kepong (applying stalls), hurt people’s family, imports women from China (living meat) .............

    If ladies and gentlemen do not trust the evil, can ask local people at Taman Daya, kepong.

    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association), YIP KUM FOOK "U" created of sin "U" will override trouble Unallocated fixed soon. GOD HAS EYES.

    整个马来西亚的尊重;
    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK(叶金福用政治权力,在Taman Daya,甲洞(申请摊位)骗我们的钱,伤害别人的家庭,从中国进口妇女 买卖色情业务...... ....

    如果女士们,先生们,不相信他的邪恶,可以问当地的人。

    Chairman Gombak MCA (Malaysian Chinese Association, YIP KUM FOOK (叶金福),叶金福 “您” 将面对因果报应。老天有眼。

    主办单位: MCA Selayang..


    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive