Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 14 February 2012

PADAN MUKA!! ORANG UMNO SERANG CERAMAH ANWAR KENA TUMBUK


Padan muka...
itu je yang aku nak katakan...

Ini bukan kali pertama UMNO ganggu ceramah PR...
tengok sini jugak...

Korang (orang UMNO) yang serang ceramah orang..
lepas tu bila orang "balas" balik dan muka korang kena tumbuk
korang nak kata orang yang korang serang tu sebagai saamseng lak..?


Apa ke jadahnya ler orang UMNO ni...
sibuk ganggu ceramah Pakatan Rakyat tu pasal apa..?


Ceramah Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Felda Tun Ghafar di Alor Gajah, Melaka, petang semalam dicemari oleh kekecohan di antara penyokong PKR dan BN.

Akhbar Sinar Harian hari ini melaporkan pada kejadian petang semalam itu, kira-kira 50 penyokong BN didakwa sengaja melakukan provokasi kerana membantah kedatangan ketua umum PKR itu.

Mereka mendakwa Anwar cuba menghasut penduduk kampung hingga berlakunya pecah belah di kalangan mereka...

Aikk..?
korang nak menyalahkan Anwar pulak....?
orang Felda yang sudah mula berubah...
sudah mula bijak menilai...

Tengok artikel ni yang menyatakan sokongan Felda pada Pakatan Rakyat meningkat..

Bukan Anwar yang memecah belahkan korang...
Anwar datang nak menyampaikan maklumat...
kerana PR tak dapat menyampaikan maklumat kat media perdana TV dan Radio di negara kita ni..

Menurut akhbar Sinar Harian itu lagi...
akibat tidak puas hati, berlaku pertikaman lidah dan tolak menolak di hadapan balai tempat Anwar berucap. 

Keadaan dilaporkan menjadi tegang apabila seorang daripada penyokong BN ditumbuk dan berlaku pergelutan...

Yang membuatkan aku kelakar adalah bila Seorang penyokong BN yang dikenali sebagai Nizam Baharom dipetik Sinar sebagai menyalahkan penyokong PKR yang bertindak agresif dengan menumbuk seorang daripada rakannya.

Bengap ke apa..?
Korang yang datang serang ceramah Anwar betul-betul dihadapan tempat beliau berucap...

Maknanya...
keadaan Anwar dalam keadaan bahaya jika beliau pulak diserang atau diapa-apakan oleh penyokong BN yang merusuh tak tentu pasal tu...
makanya pengawal dan penyokong PR perlu ambil tindakan untuk menghentikan penyakit "gila babi" korang tu...

Jadi dalam mempertahankan Anwar dan mengawal keadaan yang sebegitu kecoh tu..
korang nak salahkan orang lain pulak bila korang kena tumbuk..?
korang yang mulakan provokasi,orang lain lak yang korang salahkan..?

Polis tak melakukan sebarang tangkapan...
kenapa..?
sebab yang datang menyerang tu adalah orang UMNO...

Cuba bayangkan jika penyokong PR yang datang serang ceramah UMNO...
agak-agak polis nak biarkan tak..?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive