Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 9 February 2012

ISU PASIR - SPRM YANG PUTUSKAN TIADA KEPERLUAN PANGGIL 2 ADUN PKR


Isu pasir ni isu lama...
UMNO dah bangkitkan pada tahun 2010... 
sekarang tahun berapa beb....?

Lepas tu pulak...
semasa isu ini dibangkitkan pada tahun 2010 dulu..
SPRM dah pun menjalankan siasatan secara menyeluruh dan SPRM sendiri yang tamatkan isu pasir ni selepas siasatan selesai....

Kena faham....
Bukannya Azmin Ali atau Anwar yang suruh SPRM hentikan siasatan tu...

Dan bukan jugak dua Adun ini,
ADUN Batu Caves, Amirudin Shari dan ADUN Sri Muda, Mat
Shuhaimi Shafie yang lari dari siasatan....
Tetapi SPRM sendiri yang merasakan tidak ada keperluan untuk memanggil semula dua Adun tersebut...

Kalau korang nak kata SPRM dapat arahan menteri...
menteri mana yang nak tolong 2 Adun PKR ni..? 
lagi dorang nak sumbatkan Adun PKR ni ke "dalam" ada ler..

Senang cerita macam nilah...
kalaulah SPRM dapat bukti asas yang kukuh tentang penyelewengan dua Adun PR ni dalam siasatan mereka pada tahun 2010 dulu..

Takde nya SPRM nak diamkan perkara ni...
akan habis di selongkarnya semua...
dua Adun ni bukannya Adun UMNO...
jadi korang faham-faham je lah apa akan jadi pada dua Adun tu kalau benar-benar ada "kes" dalam isu pasir tu...

Dan kena faham satu benda...
sebelum SPRM hentikan siasatan isu pasir tu...

SPRM ada kata sekiranya ada keperluan... 
aku ulang balik...
"SPRM KATA KALAU ADA KEPERLUAN" mereka akan memanggil semula dua Adun PKR ini...
tengok sini..
Malaysiakini
Tetapi setelah sekian lama takde pulak SPRM panggil mereka..
dan mereka YB Shuhaimi dan YB Amir ni idak pulak lari kemana-mana pun....

Maknanya,pada waktu selepas siasatan selesai...
SPRM merasakan tidak ada keperluan untuk memanggil semula dua Adun terbabit..

Isu ini dah lama ditutup...
dipanaskan balik hanyalah semata-mata mahu mencipta "persepsi" buruk memandangkan PRU13 sudah tidak berapa lama lagi ni....

Kalau nak buat siasatan siri kedua pulak...
siasatlah....
tapi haruslah telus dan bukan hanya untuk dijadikan "modal" PRU13 nanti...

Dan aku juga menyokong jika kes-kes rasuah pasir zaman sebelum 2008 juga di siasat sama...

Kita pun nak tahu jugak kenapa perbezaan terlalu besar dari segi hasil kutipan pasir di Selangor ni antara zaman BN dan zaman PR..?

HASIL PASIR SELANGOR UMNO VS PR

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive