Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 1 February 2012

FITNAH! - HASSAN ALI SEMAKIN MIRIP UMNO


Hassan Ali...
selepas dipecat dari PAS.. nampaknya dia semakin suka meroyan dan juga buat fitnah..

Mungkin juga dia belajar dari UMNO akibat dari keakraban perhubungan beliau dengan pemimpin-pemimpin UMNO selepas pemecatan beliau dari PAS...

Hassan Ali mungkin berasa marah apabila lihat Anwar rilek jer... Hadi Awang pun rilek jer... dan Nik Aziz pun duduk rilek jer... 

Seolah tak terasa dengan ketiadaan beliau di dalam PAS..

jadi pada fikiran aku secara peribadi,Hassan Ali mungkin bengang apabila tiada tsunami melanda PAS walaupun dia buat ceramah ke hulu ke hilir hentam PAS...

Cita-cita Hassan Ali nak buat gerakan reformasi macam yang pernah dilakukan oleh Anwar dulu tidak menjadi...

Bila jadi macam tu..
Hassan Ali mula menggunakan cara yang selama ini UMNO gunakan...
beliau mula menggunakan hujah-hujah fitnah dari pemimpin UMNO...
jadi Hassan Ali dengan UMNO = SENADA SEIRAMA...


Hassan Ali membuat hujah memburukkan Pakatan Rakyat dengan hanya "mengikut bacaan beliau sendiri" sedangkan tiada fakta yang menyokong kenyataan beliau... 

Beliau juga dilihat sememangnya geram dengan Pakatan Rakyat apabila secara jelas melakukan fitnah...
Hassan membuat kenyataan fitnah apabila mengatakan "Pakatan akan menggugurkan Perkara 153 dalam perlembagaan Malaysia yang melindungi hak keistimewaan orang Melayu."

Sedangkan beliau sangat tahu pendirian Pakatan Rakyat dalam isu berkenaan...
beliau juga tahu 3 pemimpin Pakatan telah menandatangai persetujuan bersama "mempertahankan perlembagaan negara yang meliputi 
  • Hak-hak istimewa orang melayu
  • Agama Islam agama rasmi  dan
  • Kedaulatan Raja-Raja Melayu
Lihat video ni kalau tak percaya....

Hairan aku..
Hassan Ali ni boleh bersikap sampai tahap begini hanya semata-mata disingkirkan sekaligus memadamkan impian beliau di dalam politik PAS..

Bukan pertama kali orang yang kita akui ada ilmu agama tewas dalam hasutan dan godaan mendapatkan "kuasa" dan "cita-cita politik"...

Tahun 1999 dulu bekas Imam Besar Masjid Negara Datuk Firdaus mengamuk bila kalah dalam kiraan semula di tanganWan Azizah dengan menyepak tong peti undi...

Mengejutkan...
tetapi itulah dunia..
Dan malang aku rasa bila Hassan Ali turut tewas dalam godaan dunia ini...

3 comments:

  1. Bagaimana seorang yg konon akan menegakkan Islam mula menjadi pemfitnah! Dari awal lagi HA tidak walak kpd jamaah! Tidak peduli gerak kerja dalam parti! Tanya AJK Pas Gombak, berapa kali dia hadir mesyuarat AJK Pas kawasan? Berapa kali dia sanggup hadir dalam ceramah2 umum? TGNA yg bertongkat pun masih sanggup berdiri beberapa kali di Selangor tahun lalu dlm cermah umum! HA ada kisah? Hakikatnya HA tidak perform sbg wakil
    rakyat! Tanyalah org Parit Buntar, Org sg Burung, org Gombak setia... Setakat juara melalak bolehlah nak cover kelemahan. Wahai motivator... muhasabahlah diri anda ! Pemimpin tanpa grassroot tak sampai ke mana. Jangan layan dia...

    ReplyDelete
  2. Anonynous,sungguh benar kenyataan ko tu... hasan ali ni mungkin mula tergoda dengan pangkat sejak UMNO menawarkan kerajaan perpaduan dimana dia akan jadi MB selangor jika pada waktu tu PAS selangor berkerjasama dengan UMNO....
    tapi nasib baik tak jadi..

    ReplyDelete
  3. liang lahad kau tahu tak kau pegi tengok anoni ni kat blog papagomo kau tengok dia kutuk PKR macam ni...kau ni buta lah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive