Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 6 February 2012

CARA ISTERI TAIB MAHMUD SAMBUT MAULIDUR RASUL


BN ni kalau kita kata sambutan Maulidur Rasul ni tak wajib..
mau melompat dorang marah...

Sebab dorang tak tahu perarakan tu memang tak wajib pun.... 
Zaman Nabi dan Sahabat tak buat perarakan Sambut kelahiran Nabi ni...

Ulama' terkemudian membuat keputusan untuk  mengadakan sambutan ni bila mereka tengok umat Islam pada Zaman mereka sudah mula lalai dan lupakan sunnah Nabi dan sudah ramai pula yang mula tidak mengenali perjuangan Nabi
seperti yang sepatutnya...

Tapi kalau nak buat perarakan juga, tidak mengapalah...
tak menjadi salah pun asalkan niatnya tetap sama, iaitu supaya umat islam semakin ingat kepada Nabi Muhammad SAW... 
dan agar dapat memujuk hati mereka agar dekat dengan sunnah Nabi..

Tapi jangan pulak kita beriya-iya sangat nak buat perarakan ni sehinggakan solat 5 waktu yang wajib kita tak buat....

Jangan pulak menutup aurat yang menjadi perkara WAJIB kepada kaum wanita tidak dilakukan...
Jangan perkara yang tidak wajib mengatasi yang wajib...
seperti yang berlaku kepada Isteri Taib Mahmud ni...

Kalau kita kata mereka ni kurang tahu tentang agama kang..
kita lak yang mereka akan katakan sebagai suka mengutuk orang...

Tapi kalau tengah berarak sambut Maulidur Rasul siap tayang  aurat..
aku nak kata apa lagi..?


Nabi suruh tutup aurat
mereka tak nak tutup ...

Nabi tak pernah suruh umatnya berarak dan memperingati kelahiran Baginda...
mereka berarak pulak....

Nak kata apa...?
Keluarga pemimpin BN...
korang terima je lah kejahilan dorang tu...

9 comments:

  1. tak tahu nak kata apa...cuma aurat tetap aurat la,wajib tutup la..

    ReplyDelete
  2. dia nak tunjuk "kebesarannya" di khalayak ramai....inilah satu contoh ajaran songsang puak yg memuja BN...

    ReplyDelete
  3. suami mesti didik isteri sendiri. kalau ikut aturan, mesti akan jadi baik. insyallah

    ReplyDelete
  4. baik ko x yah kawin la taib. org y kawin biar ada ilmu. tp ko hanya tambah dosa ats kepala. bodoh

    ReplyDelete
  5. si taib ni x sensitif dalam bab aurat..takut nk tegur bini barangkali...maaklum bini muda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muda ker???hahahahahahahha!mak aku lagi comel kot...nie dah macam nenek jer..tapi aku xnk kaitkan diri dengan politik..kalau dah jadi pemimpin,baik dari BN maupun PR kenala tunjuk contoh baik..kalau tak, jangan marah kalau rakyat melawan...kena ingat, kalau pemimpin xikut perintah Allah,dia tak layak memimpin..Dalam Al-Quran terang2 Allah bagi peringatan supaya kita patuh pada pemimpin selagi pemimpin kita tunduk pada Allah..Hurm..bawak2 bertaubat laa...ingat Allah takut ker kalau ko bini menteri??huhuhuhuhuhuu...

      Delete
  6. Mereka bukan berarak kerana maulid tapi buat demontrasi kot. Nabi kata tutup aurat, depa buat demo bantah. Agak-agak akulah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive