Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Sunday, 22 January 2012

CUBAAN UMNO WUJUDKAN KETEGANGAN KAUM ANTARA INDIA & MELAYU GAGAL!!


Ramai dah tahu yang malam tadi samseng UMNO telah menyerang ceramah PAS,ABU & Hindraf di Dewan Jalan Kebun...
Korang baca artikel [DISINI]


Kerja-kerja samseng dan jahat yang dilakukan oleh UMNO ini ada "agenda tersirat" sebenarnya yang mahu dijayakan oleh mereka...

UMNO mahu mewujudkan ketegangan antara kaum India dan Melayu..

Konon-kononnya nanti mereka mahu mengatakan kepada seluruh negara orang India mengamuk dan memukul orang
melayu UMNO di ceramah PAS...

Serangan yang dilakukan oleh orang UMNO ini hanya mensasarkan kepada kaum India sahaja...
mereka memukul orang India,dan memanggil orang India "keling"...
tengok penjelasan dari Chegu Bard ni...



Tetapi oleh kerana penyokong-penyokong PR dapat bersabar,maka rancangan UMNO ini telah pun gagal...

Walaupun seorang lelaki India berusia 33 tahun yang bernama Krishnan telah cedera parah dan dimasukkan ke  wad akibat dipukul oleh samseng UMNO ini..

Namun,rakan2 India lain yang berada di ceramah tersebut tetap bersabar...


Mereka sedar bahawa mereka berada di Malaysia..
sistem penguatkuasaan di Malaysia adalah menghalalkan segala perlakuan buruk dan jahat orang UMNO..
tetapi akan menyalahkan pula penyokong PR sekiranya mereka bertindak balas untuk membela diri..

Maka..
kita terpaksa berdiam diri walaupun dipukul..
itulah nasib kita di negara ini..

Cubaan mewujudkan suasana huru-hara ini bukanlah kali  pertama...
Semasa perhimpunan 901 pun kita dikatakan 
memasang bom sendiri..
takkan kita nak letupkan bom dan cederakan rakan-rakan sendiri bila kita tahu dan sedang gembira Anwar dibebaskan..?

Semua ini adalah perancangan jahat UMNO untuk mewujudkan suasana keganasan dan huru-hara dan kemudiannya menyalahkan PR...


Apa pun aku ucapkan syabas kepada semua ahli panel di dalam cermah di Jalan Kebun semalam,termasuklah kepada para hadirin yang dapat bersabar walaupun pada tahap kesabaran yang maksima...


Kesabaran penyokong-penyokong PR telah menggagalkan rancangan UMNO untuk mewujudkan ketegangan antara kaum...


Bayangkan sekiranya kita bertindak balas...?
bayangkan jika yang masuk ke dalam wad akibat dibelasah tu adalah orang melayu UMNO...?

Jangan kita terpedaya dengan politik jijik dan jahat UMNO ini...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive