Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Friday, 13 January 2012

CHE MAT KATA ORANG RAMAI BAYAR ZAKAT KERANA PERCAYAKAN BELIAU DAN JAMIL KHIR.


Tak pernah pulak aku tahu kita ni bayar zakat sebab kita percayakan manusia...
setahu aku kita bayar zakat kerana percayakan Allah...
sebab dalam Al Quran ada sebut pasal kewajipan bayar zakat ni...

    "....Dan dirikanlah kamu akan sembahyang dan keluarkanlah zakat, dan rukuklah kamu semua (berjemaah) bersama-sama orang-orang yang rukuk...." Surah Al - Baqarah, Ayat 43.


Jadi walau macam mana sekalipun....

kita tetap kena bayar zakat, sebab ianya adalah wajib..
kita bayar zakat bukanlah sebab Che Mat yang merupakan Pengarah Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) mahupun Jamil Khir yang ambik wang zakat untuk membayar kos guaman mereka...


Che Mat ni kata pertambahan pertambahan 24% kutipan zakat pada 2011 adalah bukti pembayar zakat 'percaya' kepada mereka...


Bila orang salah nak menunjukkan diri dia tu baik..
macam-macam akan dilakukannya...
orang bayar zakat pun dikatakan sebab percayakan mereka...

1 comment:

  1. aku teringat kata-kata popular 'Tukartiub', kalau dah bodoh tu jangan tunjukkan kita bodoh. sesuai sesangat la kata-kata ni buat che mat and the gang. aku rasa elok kalau che mat diangkat jadi perdana menteri, ya la kurang-kurangnya dapat menyakin kan pelabur dari luar untuk tanam modal kat malaysial.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive