Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 12 December 2011

ISTANA ORANG KANAN SATIM DIMAN DI CELAH-CELAH RUMAH KAMPUNG [VIDEO]


Baru jadi orang kanan Satim Diman... 
rumah dah besar macam istana..?

Petang tadi..
selepas aku balik dari mahkamah Jalan Duta untuk bersama-sama rakan mengikuti perkembangan penggulungan hujah pihak pembela dalam kes fitnah liwat siri kedua ciptaan UMNO..
aku ke Puchong untuk berjumpa dengan rakan-rakan di sana..

Apabila aku melalui kampung-kampung di tepi sungai Kelang di batu 13 Puchong tadi..
aku lihat rumah-rumah yang biasa... 
seperti keadaan yang sepatutnya rumah kampung..

Namun,aku begitu terkejut apabila sedang melalui rumah-rumah kampung itu,tiba-tiba aku terlihat sebuah banglow bak istana tersergam indah di deretan rumah-rumah kampung...

Aku bertanyakan kepada orang-orang kampung di situ, rumah siapakah tu..
mereka menjawab bahawa kediaman bak istana tu adalah milik Timbalan Ketua UMNO Bahagian Puchong, Dato’ Raden Mokhtar Md Yusof...

Orang kampung itu juga menambah bahawa "istana" tersebut dibina di atas sebahagian "tanah rezab jalan"..

Namun istana itu tetap juga dibina tanpa perlu meminta kelulusan pejabat tanah terlebih dahulu...
masa tu Selangor ni diperintah oleh UMNO lagi...

Apabila sudah siap,barulah Dato' Raden ini meminta kelulusan menukar status tanah..
dan seperti biasa,kelulusan diberikan tanpa sebarang masalah...

Orang kampung berkata itulah kelebihan kalau jadi orang kuat Satim Diman...

Orang kampung disitu hanya mampu tersenyum sahaja bila aku bertanyakan pada orang kampung..
Dato' Raden ni YB ker..? Adun ker..? ataupun Ahli Parlimen ker..?

Kerana aku tahu,"istana" sebesar itu sudah tentulah mahal harganya...
dan sudah tentulah harganya bukan hanya ratusan ribu... tetapi mencecah juta...

Bestkan jadi orang UMNO...?
jadi Timbalan Ketua bahagian UMNO jer dah boleh buat rumah macam tu..
macam mana kalau Ketua bahagian...?

Sebelum aku blah..
orang kampung disitu sempat kata..
"kalau Satim Diman menang di Puchong ni pada PRU13 nanti... 
Dato' Raden ni akan jadi lebih hebat lagi.."

Pemimpin UMNO hidup dalam istana..
macam mana nak tahu kesusahan rakyat yang hidup dalam pondok buruk..?

Tengok video yang sempat aku rakam ni...


20 comments:

  1. KAU JALAN KEDEPAN LAGI HALA KE JALAN KEBUN IKUT JALAN BELAKANG DAN TEPI SUNGAI, LALU JALAN TANAH MERAH SIKIT, KAU AKAN JUMPA LAGI SATU ISTANA LAGI BESAR DARI NI, AKU TAK TAHU SAPA PULAK PUNYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thats my uncle house. Ada masalah ke? Korang ni tkde kerja lain ke nak sibuk pasal rumah orang.

      Delete
  2. hala ke jalan kebun..? nanti aku tanya orang kampung area sana.. macam mana nak kesitu...

    ReplyDelete
  3. dekat sangat dah dgn umah aku, leh kata tiap2 hari lalu depan istana nih... dari mula2 dia buat dulu aku rasa tak patut dia buat istana kat celah2 rumah org kampung...

    ReplyDelete
  4. ok nanti aku jalan-jalan ke sana lagi... usha rumah lagi satu tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun seram tengok rumah org2 umno ni. ketua umno kampung aku mcm tu juga, mula2 miskin, then something wrong je harta berlebih2. kaya raya.

      Delete
  5. kat sebelah kanan tepi tembok rumah tu ada 1 rumah batu kecil..RUMAH ASNAF BANTUAN DR LEMBAGA ZAKAT SELANGOR...huhuhu..tiap hujung minggu ikut jalan tu...

    ReplyDelete
  6. tu baru uma org kanan satim... Kalo uma satim plak camne bro???

    ReplyDelete
  7. rumah dato marsum ADUN dengkil pun dasat...dengar rm3 juta...

    ReplyDelete
  8. perh, susah 2 kena bayar cukai itu, ini.. geng 2 penyangak ni blh enjoy sesuka hati..grr

    ReplyDelete
  9. dato' satim dulu rumah dia kat deret single storey tmn.sri serdang...mula2 1 pintu, pastu beli umah sebelah 2 pintu jd umah dia...sejak jd ketua pembangkang, skrg dh pindah banglo atas bukit kt bkt.serdang...

    ReplyDelete
  10. oiii...............nampak sangat kau kuat menipu,
    mana pulak kat bukit serdang??????? kalau tak tau jng teka jer la weiiiiiiiiiiiiiiiii.....

    ReplyDelete
  11. wa..wa.wa.....org BN...sibuk mengumpul harta dunia...

    ReplyDelete
  12. aku ingatkan blog lianglahat ni,takut mati,takut buat dosa,rupanya lain,suka buat fitnah,hasad dengki.cuba amik gambar umah azmin,kereta dia ke!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko jangan tak tau blog ni...Mengata dulang paku serpih, Mengata orang dia yang lebih.. by the way.. ko ingat pemimpin bn je yang sibuk kumpul harta.. kalau bagi kerajaan ni kat parti lawan.. budget diorang akan bela kau? seriously.. you must be joking!

      Delete
  13. Saudara-saudara dan Saudari-saudari Yang Di Hormati
    Bahawa MCA Gombak pegurusi YIP KUM FOOK dan anaknya Yip Jiun Hann (Permuda MCA Gombak) bukan sahaja menggunakan kuasanya menghisap wang KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. Tetapi lebih dahsyat, ialah menipu wanita-wanita dan merosakan keluarga orang lain. Mereka sebenar-benarnya orang yang jahat dan tak bermoral

    Saya mengemukakan kesal yang benar ini, tujuan ialah harap orang ramai, khasnya wanita dapat mengambil perhatian supaya jangan terjerat oleh manis-manis mulutnya akhir akan meninpa kerugian dan kesakitan yang besar

    马华公会鹅唛區会主席叶金福律师与马华公会鹅唛區会叶君瀚青年圑長, 不但无耻的利用KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.宗教之名捞取权和私利之外, 叧一大罪悪是, 他们仗着权势, 甜言蜜語, 誘骗良家少女, 骗财骗色, 三妻四妾, 破坏别人的家庭. 父子两人, 无悪不做, 实是大色狼, 大老千,缺德的败娄.

    今天我把实事公告大家, 是希望公众, 特别是良家少女, 要多多小心, 提防这一娄假面具的佛教徒, 以免一失足成千古恨.

    Brother And Sister Of the respectfully
    That YIP KUM FOOK, MCA Gombak chairman and his son Yip Jiun Hann (Youth MCA Gombak) they are not only used of power to suck Temple’s money of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. But far worse, they are cheating women and make people family broken. They truly wicked and immoral

    Bring forward. I regret that this is true, the purpose is to hope for public, and especially women take care not to be trapped by the end of sweet mouth will override of great loss and pain

    ReplyDelete
  14. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete
  15. Liang lahad dia nanti celah kubur2 orang kampong jugak.
    Cuma beza, liang lahad dia berasap dan berapi api.

    ReplyDelete
  16. macam biasa lah kroni2 umno ni..masyukkkkk . cuba lihat rumah ketua umno bahagian serta timbalan ketua umno bahagian . masyuk duit haram

    ReplyDelete
  17. istana ni agam. dalam video tak jelas sangat. kalau nampak depan mata, agak suprise la juga. dulu aku pun siap tanya org kampung, tu rumah siapa, istana di jalan kebun seksyen 30 tu pula dikatakan milik seorang dato yang menjalankan bisnes perubatan tradisional.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive