Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Thursday, 22 December 2011

HASSAN ALI TAK MAMPU MENGAKU DIA MASIH BERSAMA PAS


Hassan Ali yang namanya kembali hangat ekoran beberapa kenyataan beliau yang dilihat "sengaja cari pasal" baru-baru ini....

Hassan Ali baru-baru ini secara selamba dan "bermuka kering" telah mempetikaikan Konsep Negara Berkebajikan yang telah diputuskan di dalam Muktamar Tahunan PAS pada bulan Jun 2011..
 
Hassan Ali juga turut menuduh PAS telah tersasar dari perjuangan asal...


Kenyataan-kenyataan kontroversi Hassan Ali itu dibuat selepas Ketua Penerangan Pas Selangor Shaari Sungib secara tidak sengaja mengumumkan kepada umum Hassan Ali tidak akan dicalonkan pada PRU13 kerana tidak mendapat pencalonan yang mencukupi..

Mungkin Hassan Ali bengang sebab tu kot...
marah sebab tidak dicalonkan..?

Maka lepas tu Hassan Ali ni tiba-tiba jadi "laku"...
media UMNO berebut-rebut nak interview Hassan Ali..
terbaru,rancangan Soal Jawab di TV3..


Dalam Rancangan Soal Jawab di TV3...
pada 21 December 2011..

Di penghujung rancangan tu,Hos rancangan Soal Jawab,Datuk Ahmad A.Talib menanyakan kepada Hassan Ali...

"saya nampak mirip yang Dato' Dr. Hassan Ali ini akan berganjak daripada segi fizikalnya.... daripada segi badan tubuhnya.... untuk tidak lagi berada di dalam PAS.."

"kalau boleh Dato' bagi sedikit gambaran.. sejauh mana agaknya tekaan saya ni.."



Aku ingatkan Hassan Ali akan jawab,Insyaallah.. jika diizinkan Allah,saya masih mahu dan tetap akan berjuang bersama PAS dalam mendaulatkan Islam... aku ingat Hassan Ali akan jawab macam tu...

Tapi dari jawapan Hasaan Ali...
menggambarkan dia agak "keberatan" untuk mengakui  bahawa dia akan tetap bersama PAS...
kenapa tak mampu nak ngaku akan masih bersama PAS..?


tengok video ni..
Hassan Ali kena ingat...
hadith Nabi ada mengatakan yang orang Islam tidak masuk ke dalam lubang biawak dua kali...


Nak mertabat Islam bersama UMNO..?
nak mendaulatkan institusi raja-raja bersama UMNO..?
kah..kah..kah...

11 comments:

  1. ptuih!!! cut n paste!
    ini kerja lebih teruk dari UMNO

    ReplyDelete
  2. Ada manusia di akhir hayatnya mendapat husnul khatimah, ada yg memperolehi su-ulkhatimah. Jika kita rasa diri kita yg paling hebat dan mampu buat dr jamaah, ingat hadis nabi saw yg menyebut, di akhir zaman, apabila tiada lagi pemerintahan Islam, hendaklah kamu bersama jamaah Islam. Ingat, jamaah Islam bukan nasionalis, sekularis, anti hudud, pro fitnah memfitnah....Hasan, kacamata Islam tidak akan berubah selagi nafsu dan syaitan tidak menutup mata hati kita. MUHASABAH, MUHASABAH, MUHASABAH.

    ReplyDelete
  3. aku harap hassan ali dapat berfikir masak2 sebelum dia menyalahkan PAS ataupun menghentam PAS... kalau dia nak habiskan masa dia dengan menghentam,lebih baik dia hentam UMNO... tak ada sebab dia perlu menghentam PAS ataupun meninggalkan PAS...

    ReplyDelete
  4. Anonymous 08:35..
    aku cuma pendekkan video tu... sebab banyak sangat ayat berbunga-bunga sebelum dia menjawab soalan...
    ini adalah apa yang "ditanya" dan apa yang "dijawab" kepada soalan hos tu...
    aku ada simpan seluruh video tu..
    namun aku lebih fokos kepada soalan hos yang terakhir sebab pertanyaan tu ditujukan secara khusus apakah hassan ali akan keluar dari PAS...kalau aku siarkan pun jawapan penuh hassan ali terhadap pertanyaan Hos tu,tetap juga kita takkan dengar ayat "yer,saya akan tetap bersama PAS"...

    ReplyDelete
  5. singkirkan ajer Hasan Ali...habis citer

    ReplyDelete
  6. yang ketawa besar ialah tuan PAS yakni DAP.

    ReplyDelete
  7. setiap yg mahu berjuang atas kebenaran akan diuji.

    kalau tk sedia dgn ujian maka mudahlah tewas.

    bukan setakat tewas tetapi akan bertukar ke pihak musuh.

    perbuatan merelakan diri keluar di media musuh adalah sesuatu yg amat malang dan boleh dianggap pengkhianatan kerana tidak mungkin media musuh akan menguntungkan PR.

    bersihkan hati, betulkan niat, istiqamah dan sedia menghadapi ujian......inilah permulaan sebelum mula masuk gelanggang berjuang.

    if not...isi je borang umno , jgn segan silu.

    ReplyDelete
  8. bagi aku, semalam tv3 menggunakan hassan ali.. justeru,aku berpandangan,jika hassan ali di soal sedemikian di dalam Soal Jawab tu,beliau sepatutnya secara tegas menjawab,"saya akan sentiasa bersama PAS" supaya dia dapat menggagalkan agenda jahat TV3... tetapi apabila dia berdolak dalik dari mengaku bahawa dia masih akan tetap bersama PAS,maka media UMNO dapat memperbodohkan dia ler bagi kepentingan politik umno..

    ReplyDelete
  9. "misi sebenar allah letak hassan ali atas muka bumi ini" seolah2 hanya dia je yang pandai.

    ReplyDelete
  10. apahal pulak ko nak paksa dia jawab "saya akan setia bersama PAS" ????

    Apa kat dalam dunia ni ada dua perkara je ke? PAS dan UMNO????

    Kalau dia tak nak masuk dua dua macam mana???

    Kalau dua dua macam lahabau..mangkuk...Islam dan Melayu habis dijual...nakkan putrajaya (PAS) yang satu lagi nak kekalkan putrajaya (UMNO)....

    Tahniah Dr Hasan Ali....

    Kami rakyat yang ikhlas perjuangkan Islam dan banyak lagi ex-PAS menyokong saudara.

    Sebelum dungu piang PAS duk cakap yang aku ni orang UMNO...ni aku nak bagitau sikit...aku bekas pengikut PAS dan aku bukan orang UMNO....dan aku setuju dari dulu..yang UMNO memang perlu dibuang!....sekarang aku ada satu lagi pendapat....PAS juga perlu dinyahkan!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive