Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 6 December 2011

GAJI POKOK KELUARGA SHARIZAT RM215,000 SEBULAN


Memang betul ler kata orang kampung aku yang sekarang ni pegang jawatan Ketua Pemuda UMNO,
dia kata kalau nak senang hidup kat dunia ni masuklah UMNO...

Dia cakap macam tu sebab dia ni dapat banyak projek daripada UMNO..

Kata-kata "bangang" dia tu masuk akal aku jugak...
kalau nak hidup senang kat dunia ni sahaja, masuklah UMNO..
lupakan halal haram senanglah kau kat dunia ni..
itu kat dunia,kat akhirat belum tentu lagi..

Satu contoh aku boleh bagi adalah keluarga Sharizat yang sehingga sekarang ni masih tak mahu letak jawatan.. 

Walaupun Bung Moktar dah sound berkali-kali supaya letak jawatan...


Kalau tengok dari tangga gaji keluarga Sharizat ni..
memang anak beranak UMNO ni senang bangat..






Pengerusi NFC.. 
Datuk Dr Mohamad Salleh Ismail (suami Sharizat) 
= gaji RM100,000 sebulan.
 

Pengarah eksekutif NFC... 
Wan Shahinur Izmir (anak Sharizat, umur 31) 
= gaji RM45,000 sebulan.
 

Ketua Pegawai Eksekutif NFC... 
Wan Shahinur Izran (anak Sharizat, umur 27) 
= gaji RM35,000 sebulan.

Pengarah NFC... 
Wan Izzana Fatimah (anak perempuannya Sharizat, umur 25) = gaji 35,000 sebulan. 

Kalau dijumlahkan kesemua gaji ini sahaja..
belum termasuk lagi elaun keraian dan elaun-elaun lain...
keluarga Sharizat dibayar gaji RM215,000 sebulan...

Orang kampung jeles tak dengan gaji yang keluarga Sharizat ni dapat..? 

UMNO hanya majukan melayu berjawatan dalam UMNO jer.

Guru tadika KEMAS, jangan harap dapat gaji macam ni punya...

sumber : Malaysiatoday

27 comments:

  1. wow byk wooo biasalah org kerajaan..kuasa byk kuat maa....tapi lembu pun susah mau idup

    ReplyDelete
  2. kalaulah RM 250 juta tue kasi pinjaman kepada pengusaha pengusaha kecil ternakan lembu insyallah negara xakan byk import lembu..ni kasi org kaya ternak lembu...lembu ke mana...kondo yg ada

    ReplyDelete
  3. kalau bagi pada penjaja.. ramai dapat dibantu..
    tapi apa nak buat..
    kerajaan kita ni bodoh sombong... tak mau dengar suara rakyat..

    ReplyDelete
  4. kerajaan nmapak pada kroni jer....maklumlah byk jasa kepada rakyat...yg memerlukan langsung xnmpak..inilah kerana dah terlalu lama pegang kuasa...JOM UBAH PRU 13.....kasi peluang kepada yg baru....:)))

    ReplyDelete
  5. lantak la kau orang....
    nak buat apa... ikut kau punya suka..
    yg penting aku cari duit untuk bagi makan ana bini aku tanpa pertolongan sesiapa kecuali pertolongan daripada ALLAH swt.

    ReplyDelete
  6. jangan cina india cabar KUASA DAN HAK Orang Melayu gua dapat RM210k sebulan lu x hapi lu balik cina!

    ReplyDelete
  7. cuba renung2kan dan cermin diri sendiri. kalau perniagaan sendiri dpt banyak projek, untung bersih tinggi, yg pertama skali korang bela siapa? keluarga korang jugak kan? selepas itu siapa? mereka yg pernah menolong korang ketika susah dan sahabat handai kan? ada korang nk buat tabung untuk orang lain? kalo nk pinjaman tu, buat la proposal yg lengkap dan bermutu. kajian dan cost analysis kasi cukup dan mantap. nih hantar kertas sekeping dua tp nk mintak pinjaman beribu-ribu. lu pikir la!

    ReplyDelete
  8. perh banyaknya....nie yg jeles nie..rasa mcm nak jadi ahli tertinggi umno shj..sebab sekarang nie pun ahli biasa jerk yg tak tahu apa...tapi betul ker gaji dia besar mcm tuh...???

    ....ADA BUKTI KER....???

    ReplyDelete
  9. dah dasar penyamun...dia bukan kira yang penting aku dan keluargaku kenyang sampai termuntah-muntah...NAH KAU JAWABLA SOK KAT SANA...

    ReplyDelete
  10. best jadi anak shahrizat..kalah pilihanraya takpe..biar kalah tapi dgn duit jangan beralah!
    tak dak angin masakan bulu2 berterbangan...

    ReplyDelete
  11. SILA TUNJUKKAN BUKTI LA....SLIP GAJI KE...NAK JUGAK TENGOK.....BARU ADA THRILL.....INI CITER JE....AKU PUN BOLEH TULIS MCM2 NOMBOR. BODO PUNYA ORANG

    ReplyDelete
  12. amboinya...syoknyeee kau orang ..tapi sedarkah kau orang semua betapa hinanya kalian di mata Tuhan.Hakikatnya kalian sebenarnya yang senang senang mencuri wang yang diamanahkan...so ..kalian adalah keluarga pencuri... Harap haraplah semua pencuri ini di sumbat kedalam penjara...baru ada akai....

    ReplyDelete
  13. aku keja kerani gaji baru menjangkau rm900 sebulan.itu pn dh bertahun2 kerja. nk naik gaji rm100 setahun pn..ermmm...tolak epf socso dapat le taik gigi..yg kaya bertambah kaya yg miskin dh tentu le (xyah sebut leh!)..

    ReplyDelete
  14. itu leh dunia ,tiada kerihatan............

    ReplyDelete
  15. ko ada bukti ka??? meh tnjuk bukti..slip gaji dorg ker...ape kerr..jgn men taip je..nnt bnda ni jd fitnahh.. beristighfar la...ingat Allah sebelum taip... x baik crita2 bnda mcm ni klau xde bukti...

    ReplyDelete
  16. Kenapa lah Allah mencipta mereka2 sebagai manusia!

    ReplyDelete
  17. haha..shahrizat x perlu d bukti kn apa2. satu malaya ni pn dh kenal sape dia. aku sgt2 mendamba kn dia d heret ke muka pengadilan nnt bila pembangkang menang. kita kasik korek2 dia punya tembelang bila tarak olang lg blh support dia.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. smua org nk tau BUKTI yang kukuh.. stakat tulis kt blog2 ni jer watper.. braper juta plak yg ko dapat tuk wat pendedahan nih.. mahkamah dah ada biar dia tentukan salah ker tak..

    ReplyDelete
  20. Kalau betul ni, mmg aku setuju rezeki Allah bg kat dia. Tp kalo cara dia dpt gaji ni dgn cara Allah x suka, mmg lahanat la hidop dorg.

    ReplyDelete
  21. Kalau betul ni, mmg aku setuju rezeki Allah bg kat dia. Tp kalo cara dia dpt gaji ni dgn cara Allah x suka, mmg lahanat la hidop dorg.

    ReplyDelete
  22. Kalau betul ni, mmg aku setuju rezeki Allah bg kat dia. Tp kalo cara dia dpt gaji ni dgn cara Allah x suka, mmg lahanat la hidop dorg.

    ReplyDelete
  23. kat tempat saya ada kementerian pertanian (MOA) buat event. ada gerai jagung, ada gerai nenas, ada gerai ikan laga, ada gerai pisang, ada gerai kerepek. tapi takda pula offer bela lembu dengan duit RM250 juta.

    ReplyDelete
  24. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  25. haha...gaji dah berpuluh ribu pun masih nak cekaw lagi...hahaha..inilah pemimpin umno yang berjuanng untuk rakyat...ini namanye kroni ddahulukan pemimpin diutamakan...

    ReplyDelete
  26. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete
  27. I dοn't even know how I ended up here, but I thought this post was good. I do not know who you are but certainly you're gоіng to a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!

    Feel free to visit my web site; Same Day Payday Loans

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive