Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Friday, 30 December 2011

DATUK "NFC" DIDAKWA, PETANG INI,SHARIZAT DAN SUAMI SELAMAT.


Pantas dan cekap je polis dan SPRM buat kerja untuk menahan,menyoal siasat dan mendakwa deorang ahli perniagaan bergelar Datuk atau pun kini dikenali sebagai "Datuk NFC"..

Lelaki berusia 45 yang sebelum ini didakwa mempunyai hubungan kekeluargaan
dengan Suami Sharizat namun cepat-cepat dinafikan oleh Suami Sharizat bahawa lelaki 45 tahun tu tak ada kena mengena dengan beliau... 

Lelaki itu cuba merasuah pegawai polis sebanyak RM1.7juta,yang ketika itu sedang menjalankan siasatan berhubung skandal Fidlot melibatkan pinjaman mudah kerajaan kepada keluarga Sharizat sebanyak RM250 juta 

Namun keluarga Sharizat menyalahgunakan dana rakyat tersebut bagi membeli harta yang tiada kaitan langsung dengan bidang ternakan lembu,kerbau mahupun itik...

"Datuk NFC" tersebut dijangka akan didakwa di mahkamah pada hari ini...

Lelaki yang memiliki beberapa syarikat termasuk perkhidmatan limosin itu direman polis dan diserahkan kepada SPRM pada 22 Disember.

Cepat dan pantas..
itulah yang aku dapat gambarkan hasil usaha polis dan SPRM ni..

Mereka cekap dalam tugas mereka untuk menjadikan seseorang itu sebagai "kambing hitam"..
untuk menutup sesuatu yang lebih besar.. mereka cekap dalam hal tersebut.. 

Supaya orang kampung boleh ditipu dengan mengatakan kerajaan "tegas" dalam menjalankan siasatan..

Namun untuk menyiasat si pelaku utama penyelewengan dalam skandal fidlot yang masih lagi bebas kesana kemari..
polis dan SPRM seolah-olah tiada kuasa.... 
ibarat lembu fidlot yang dicucuk hidung.. 

Adakah polis tidak mampu untuk melakukan siasatan..?
tidak mampu untuk menyiasat pembelian kondo mewah di Singapura..?

"kelembapan" pihak berkuasa menjalankan siasatan telah  menyebabkan NGO Jingga 13 bertindak menerjah kondo mewah milik keluarga Kak Jat ni..

Jingga 13,walau di dalam kesukaran dan kepayahan dari segi kewangan dan tenaga tetap juga berusaha pergi ke Singapore bagi mendedahkan kondo mewah berharga RM9.9 juta di Ochard Scotts..

Walaupun mendapat pelbagai halangan untuk masuk ke kawasan kediaman elit tersebut,Jingga 13 berupaya juga membuat liputan video di sekitar Kondo mewah tersebut..
saksikan..

Bila melibatkan pemimpin UMNO jer Polis akan jadi lemah lutut... jadi macam orang kena sihir.. 
jadi bodoh.....




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive