Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 6 December 2011

DAP KUASAI NEGARA DAN NASIB MELAYU AKAN "GERHANA" - PENJELASAN.


UMNO kini dilihat sudah kehabisan modal untuk mendapatkan sokongan..
Muhyiddin sendiri mengaku UMNO kini berada tahap kritikal bagi menghadapi PRU13..

UMNO hanya ada satu talian hayat sahaja..
iaitu pengundi melayu di kampung-kampung dan Felda..

Jadi untuk mendapatkan undi melayu..
maka UMNO berusaha menakutkan melayu di kampung-kampung,peneroka felda dan juga cikgu tadika KEMAS dengan isu perkauman..
satu isu yang memang disukai oleh UMNO...

UMNO kata kalau Pakatan Rakyat memerintah;
  • DAP akan menguasai negara ini dan 
  • Masa depan orang melayu akan "gerhana"....

Masalah DAP menguasai negara ini bolehlah aku jawab dengan kenyataan Lim Guan Eng ni..

Lim Guan Eng kata dari 222 kerusi Parlimen,DAP hanya bertanding tidak sampai 50 kerusi pun,macam mana nak menguasai kerajaan..?
baca artikel dari roket kini



Masalah Melayu "gerhana" dan merempat seperti yang dikatakan oleh Najib tu pulak..
dapatlah kita katakan bahawa nasib orang melayu sudah lama gerhana dan suram di bawah pemerintahan BN dan UMNO.. 

Selama 54 tahun pemerintahan BN ni pendapatan isi rumah melayu semakin "merudum"...

Kalau dahulu,pendapatan isi rumah adalah mengikut turutan sebegini..
  1. Cina,
  2. Melayu,
  3. India.
Tetapi setelah mencapai usia 54 tahun pemerintahan UMNO di negara ini,turutan tersebut telah berubah... 
ianya menjadi begini..

  1. Cina,
  2. India,
  3. Melayu.
Melayu semakin susah semasa pemerintahan BN...
tiadalah perubahan graf yang meningkat...

Ini turut diakui sendiri oleh Ketua UMNO Bahagian Bukit Bintang, Datuk Seri Abdul Azim Mohd Zabidi.
baca artikel dalam Berita Harian ni.




Ini ke yang dikatakan Parti yang pejuangkan bangsa Melayu..?
sampai bila kita nak biarkan diri kita di tipu hidup-hidup..?

3 comments:

  1. takkan lg 20thn DAP still nak 50 kerusi je bang?? cucu cicit abg nak duk kerusi mana?? meh duk penang, jd org melayu, abg rasa la...

    ReplyDelete
  2. Sekarang tak duduk kat Putrajya pun DAP dah control.....bila dah dapat pegang kerajaan nanti ..jgn terkejut ada Ayatollah Karpal Singh..atas restu Mat Sabu n kuncu-kuncu...janji akaun bank luar negara depa juta-juta..courtesy Anwar and The Western Gangs.

    UMNO pun banyak pelahap...tapi at least depa hanya mulut BUAYA...yang pakatan ni dah macam mulut NAGA walaupun belum dapat batu geliga....pilihlah betul-betul.... aku nak sembahyang iztikarah..minta pedoman dari Allah...dari dok blog macam Mamat ni...entah betul ke entah tidak...

    ReplyDelete
  3. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive