Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 7 December 2011

DAKWAT KEKAL,BENGAPNYA SPR


Isu dakwat kekal ni kalau kita tengok macam tak berapa nak jadi jer..
sebab banyak sangat kenyataan-kenyataan bodoh yang dikeluarkan oleh SPR..

Memanglah aku tahu mereka kata mereka kini sedang melakukan proses pembelian dakwat kekal tu..
tapi prosesnya pun kita tak tahu sebab SPR rahsiakan dari negara mana dakwat kekal tu akan dibeli..


Perkara macam tu pun nak rahsiakan ker..? 
apa rasionalnya nak dirahsiakan dari rakyat..?
supaya PR tak boleh pergi ke negara tu dan tanya berapa kos dan sebagainya..?

Lepas tu yang aku katakan bengap tu pulak adalah..
SPR kata mereka akan bagi dakwat tu pada Majlis Fatwa Kebangsaan apabila bekalan dakwat itu telah dibeli..

Bila bekalan tu tiba baru nak kasi Majlis Fatwa kebangsaan buat ujian kandungan dakwat kekal tu boleh atau tidak digunakan...?
TMI

Itu yang aku katakan bengap tu..
kalau cara yang betul adalah minta pengilang dari negara berkenaan hantarkan sample dakwat tu terlebih dahulu dan buatlah ujian kandungan dakwat tu sesuai tak mengikut Islam..

Selepas dakwat tu di beli baru nak buat ujian..
kalau Majlis Fatwa kata tak boleh macam mana..?
harganya bukan murah...

Kalau ikutkan pada pilihan raya umum 2008, SPR memperoleh bekalan dari India dengan kos dianggarkan dalam sekitar RM4 juta.

bagaimanapun penggunaannya dibatalkan pada saat-saat akhir atas alasan keselamatan dan perundangan...

Maknanya dulu kita dah rugi RM4juta..
bazir macam tu jer RM4juta tu..

Kali ni aku bimbang UMNO akan gunakan Majlis Fatwa Kebangsaan untuk membatalkan penggunaan dakwat kekal ni pulak..

Kalau gunakan alasan tu memang tak logik sebab dulu dah dikeluarkan fatwa bahawa dakwat kekal ni boleh digunakan mengikut Islam.. 

Kenapalah kita dapat pentadbir yang semacam ini..

1 comment:

  1. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive