Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Saturday, 10 December 2011

CINA KELANTAN SOKONG HUDUD,UMNO BILA NAK SOKONG?


Orang Cina pun ramai yang sudah tahu hukum hudud tidak akan menjejaskan mereka..
hanya UMNO dan MCA sahaja yang kata hudud akan menjejaskan ekonomi dan juga bangsa Cina...

Nampaknya,orang Cina di Kelantan jauh lebih bijak dari orang UMNO yang berbangsa Melayu mamak yang dikatakan beragama Islam...

Seorang peniaga Cina...
Lok Eng Holk, 60 tahun...
dari Machang Kelantan berkata..
"Tidak ada masalah,walaupun kami orang Cina,tapi kami tetap terima hudud.."


"kami faham,hanya orang yang berniat melakukan kesalahan saja akan menolak hukum hudud.."

"lagipun...," tambahnya..
"Orang bukan Islam tidak perlu risau walaupun hukum hudud dilaksanakan di Kelantan kerana ia hanya membabitkan orang Islam dan orang yang bersalah.."

Lok Eng Holk menunjukkan betapa dia memahami hudud apabila beliau berkata..

"Misalnya,orang yang mencuri sebiji epal untuk makan kerana lapar dan tak ada duti untuk beli,takkan dipotong tangan.."

Hudud ni sebenarnya adalah satu hukum yang lebih kepada sifat mencegah dan mendidik manusia agar tidak melakukan jenayah..
Hukuman yang berat sudah semestinya akan menakutkan manusia dari membuat dosa dan jenayah..

Perlaksanaan hukumannya pula wajib dilakukan dengan seadil-adilnya..
jika timbul keraguan,maka Qadhi (hakim) tidak boleh menjatuhkan hukuman hudud..

Benar kata lelaki Cina ni..
hanya orang yang ingin buat jenayah sahaja yang takutkan hudud...

Aku tak faham kenapa UMNO tak boleh nak memahami hudud seperti yang lelaki Cina ini faham...
Lagi satu yang aku tak faham adalah..
kenapa UMNO takut sangat dengan hudud..?

20 comments:

  1. "lagipun...," tambahnya..
    "Orang bukan Islam tidak perlu risau walaupun hukum hudud dilaksanakan di Kelantan kerana ia hanya membabitkan orang Islam dan orang yang bersalah.."
    Kenapa otg bkn Islam tak kena .. di mana kuasa perundangan memimilih org tertentu...Mcm mna org. Islam berzina dengan org bkn Islam... siapa yg kena

    ReplyDelete
  2. Kalau nak tau kenapa orang bukan islam tak kena hukum hudud sila dengar kuliah ni http://alkuliahforall.blogspot.com/search/label/Ust%20Taib%20Azamudin

    ReplyDelete
  3. Berilah pada kerajaan Pas dulu untuk melaksana jenayah hudud, kita tengok dulu jangan mudah nak mempertikaikan hukum yang Allah tentukan.

    ReplyDelete
  4. salam...ingat senang ke nak laksana kan hukum huhud...usaha atas iman lebih baik...refer baliklah zaman nabi n sahabat2 nabi...ni x,min sedap mulut je nak cakap pasal huduh..anta2 smua tau ke ape 2 hukum hudud?macamana d laksana kan?

    ReplyDelete
  5. hudud tu wajib untuk rakyat wajib untuk pemimpin??

    kalau tak tau beza tak payah dok sembang macam mana nak laksana sume..

    ReplyDelete
  6. umno jer takut hudud.tahu x kenapa ...sebab ramai sangat pemimpin umno rompak duit rakyat......camne ni org umno yg mengaku islam tolak hudud ni.....hudud ni hukum Allah......org kafir pulok sokong hudud.ingatlah sesungguhnya yg hidup akan mati

    ReplyDelete
  7. cuba bayangkan....para menteri umno, x ada tangan dah lepas PRU13....hahahahahah...amekawwww.....songlap lagi duit banyak2...

    ReplyDelete
  8. err.... agak2 lepas laksana hukum hudud..ada lagi saudara baru tak?

    ReplyDelete
  9. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete
  10. SELAMAT MALAYSIA
    Ketua Pemuda Gombak MCA Yip Jiun Hann
    “U” Punya Bapa YIP KUM FOOK melakukan hal jahat, tipu wang orang, tipu WANITA, merosakan keluarga orang lain, makan duit Tokong………….telah membangkitkan orang ramai naik marah.
    “U” sepatut menasihat Bapa berkelakuan baik tetapi dengan dukacita sebaliknya “U” membangkitkan nama pemimpin Negara kita PM Najib Tun Razak dan Ketua MCA Dr chua Soi Lek pun bersama kelakuan mengapa orangramai tidak menyoalkan?
    “U” memang kurang ajar, sebagai seorang ketua pemimpin Pemuda MCA Gombak sepatutnya menjunjung pemimpin dan hormat Negara, bukan membusukan pemimpin dan menburokkan nama kebaikan Malaysia.
    Sekiranya “U” tak suka Negara Malaysia, lebih baik “U” dan Bapa “U” keluar Negera ini.
    Kita harap pemimpin kita mengambil tindakan kepada dia. Supaya nama kebaikan Malaysia dapat di pertahankan.
    Sekian, Terima Kasih.
    YANG BENAR,
    RAKYAT YANG SAYANGI MALAYSIA
    GOMBAK, SELANGOR

    SAVE MALAYSIA
    MCA Youth chief Gombak Yip Jiun Hann
    "U" Your father YIP KUM FOOK do evil, cheated money, deceit WOMEN, family confuses others, eat Temple money ............. Temple crowd are very angry.
    "U" should advise your father to do good things but with sadly "U" try to put bad name of our PM Najib Tun Razak and MCA chief Dr Chua Soi Lek , why people did not question it?
    "U" was rude, as head of MCA Youth leader should honour and respect our leaders, not try to destroy our leaders and make bad name of Malaysia.
    If "U" does not like Malaysia, the better "U" and your father can out of this Country.
    We expect our leaders to take action on him. So that the good name of Malaysia can be defended.

    Thank you,
    THE TRULY,
    People Who Love Malaysia
    Gombak

    ReplyDelete
  11. Hi there, I found youг ωebsite by meanѕ of Google
    ωhile looking for a ѕimilar toρic, your wеbѕite got here up, it appеars to be like goоd.
    Ι've bookmarked it in my google bookmarks.
    I am not positive the place you are getting your information, but good topic. I needs to spend some time studying more or working out more. Thank you for excellent information I used to be in search of this info for my mission.
    Feel free to surf my web site : personal loans for people with bad credit

    ReplyDelete
  12. Thаnκ yоu for thе auspіcious
    wгiteuр. Іt in fact wаѕ а amusеment accοunt іt.
    Look adνancеd to far аdded agreeаble fгοm you!
    Нowеvеr, how can we cοmmunicate?


    my web ѕite - one month loan
    my web page: one month loan

    ReplyDelete
  13. I just cοuldn't depart your web site before suggesting that I really loved the standard information a person supply on your visitors? Is going to be back often to check out new posts

    Visit my web blog; how to lose weight
    My page - how to lose weight

    ReplyDelete
  14. Τhank you for evеry οther іnformative web site.
    Where else coulԁ I аm getting that kinԁ of information ωritten in ѕuch an ideаl aρproaсh?
    I have a challenge that I'm simply now operating on, and I'νe
    been on the glanсе out foг ѕuch info.


    mу webѕite; instant cash loans
    Also see my webpage :: instant cash loans

    ReplyDelete
  15. Touche. Ѕolid arguments. Кeеp up
    the gгeаt wогk.

    Herе iѕ my ωeblog: Payday Loans

    ReplyDelete
  16. Saved aѕ a favοrіte, I
    loѵе your ѕite!

    Alsο visіt my blog ρost; best payday loans

    ReplyDelete
  17. I'd like to find out more? I'd love to find out ѕome аddіtіonal infоrmаtion.


    Feel freе to surf to my homeρаge New Bingo Sites

    ReplyDelete
  18. Woω, fantastiс blog format! Нoω long have уou been running
    а blοg for? уou mаke running а blog loοκ easy.
    The oveгall lοok of yοuг ωeb site is wοndегful, аs
    well as the content!

    my weblog payday loans

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive