Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Tuesday, 20 December 2011

BUKTI BN BERKEMPEN MELALUI BIL TNB [GAMBAR]


PRU13 memang dah tak lama lagi..
sekarang ni BN sudah pun memulakan pelbagai strategi untuk menunjukkan bahawa BN ni prihatin kepada rakyat..

BN nak rakyat tahu walaupun beratus-ratus  juta wang rakyat telah di"kebas" oleh kroni-kroni mereka..
BN tetap ingat pada rakyat terutamanya apabila pilihanraya semakin hampir..

Strategi BN adalah menggunakan wang rakyat untuk memberi sesuatu kepada rakyat dan menamakannya sebagai "subsidi..."

Dan kemudiannya...

BN akan mengaku bahawa itu adalah EHSAN BN kepada rakyat...

  • Ketua JKKKP
  • Pak cik felda yang sedang main dam aji sambil memakai topi UMNO..
  • Pembaca setia Utusan dan 
  • Penonton TV3...
Adalah 4 golongan sasaran mudah untuk  BN perdayakan..

Terbaru..
BN,melalui GLC (syarikat berkaitan kerajaan) iaitu TNB..
telah memulakan kempen untuk perdayakan 4 golongan ini menjelang PRU13 yang tidak berapa lama lagi akan diadakan..

BN berkempen melalui "bil" TNB..
di bil TNB ada dinyatakan berapa "subsidi" yang diberikan oleh kerajaan...

Subsidi yang sebenarnya datang dari wang rakyat sendiri... 
dari wang pembayar cukai..
bukan wang BN pun....

Bil yang aku maksudkan adalah bil bulan terbaru iaitu December..
bil bulan December ini siap ada cetakan berkomputer menyatakan jumlah subsidi yang diberikan kepada rakyat yang kononnya mengemis subsidi dari kerajaan..

Aku tak tahu kat bil korang ada ke tak macam ni...
tapi mula-mula...
korang tengok dulu bil bulan October 2011 ini..
masih belum ada dinyatakan tentang subsidi di dalam bil..
BIL OCTOBER 2011

Bil bulan November yang di bawah ni juga sama...
masih lagi tiada cetakan berkomputer menyatakan jumlah subsidi..

BIL NOVEMBER 2011
OK...
dah tengok kan dua bil tu..?
sekarang korang tengok bil bulan terbaru - December 2011..
siap ada dinyatakan jumlah subsidi kepada pengguna..
BIL DECEMBER 2011

Ingat rakyat Malaysia ni bodoh ker..? 
(kecuali pembaca Utusan,tu memang kategori bengap ler...)
ingat undi boleh dibeli dengan menunjukkan rasa bangga dan megah ke atas pemberian subsidi tu ke..?

Duit yang bayar subsidi tu datangnya dari duit siapa..?
duit yang bayar ke taukey-taukey IPP sebanyak RM15.1 bilion setiap tahun tu guna duit siapa..?

Duit BN..?
duit UMNO..?

16 comments:

  1. piraun kata apa? aku lah tuhan kamu,,,

    ReplyDelete
  2. meskipon kita kata kita byar cukai..individual income tax hanyalah small fraction saja drp pendapatan kerajaan...Pembayar cukai terbesar adalah melalui Cukai korporat drp syarikat-syarikat yg berada di M'sia dan dan cukai kedua terbesar melalui Cukai petroleum..
    setakat individual income tax tu apa lah sgt!!!

    ReplyDelete
  3. bukan itu isunya sangat..
    masalahnya BN menggunakan segenap peluang dan ruang untuk mengaburi mata rakyat yang kuang mendapat maklumat...
    buat duit negara kita ni macamlah duit dorang

    ReplyDelete
  4. cukai judi genting paling bnyk bn sapu

    ReplyDelete
  5. Mahathir penipu besar!

    http://www.worldbank.org/projects/search?lang=en&searchTerm=malaysia+1998

    US$300j dipinjam pada 18-June-1998

    ReplyDelete
  6. astagfirullah...biar ALLAH turunkan bala pd golongan2 ini..mintak kite dilindungi olehNYA..

    ReplyDelete
  7. hang yg penipu, masa tu Anwarlah menteri kewangan.

    ReplyDelete
  8. berapa ratus juta korang nie semua bayar cukai setahun?ckp mcm bayar cukai beratus2 ribu setahun.bodoh.terpedaya dgn pembangkang.jadi orang biar ade sifat syukur dlm diri.kerajaan pembangkang ade ke buat semua nie?ape jasa pembangkang kat penduduk dan rakyat melaysia?boleh kau semua senaraikan 1 per 1?aku nak tau

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Anonymous : brother.. 1999 anwar jadi menteri kewangan lagi kaaa.. sebelum kuar statement.. siasat laa dulu.. jangan main hembus aje..
    Anonymous : kerajaan PR memang masih belum ada pengalaman mentadbir negara tetapi perlu kena ingat.. kerajaan PR juga masih belum ada pengalaman dalam rasuah.. :)
    Living Seed : aku rasa ko ni baru balik malaysia kot.. sebelum ni dok hutan mana tue.. yang service tax rakyat dok tak henti bayar setiap tahun tu apa..?? buta ke pe.??

    ReplyDelete
  11. living seed bodoh.. gaji dia ciput tak kena bayar cukai... dia tak tau pasal cukai ni..

    ReplyDelete
  12. DIA TULIS SUBSIDI KERAJAAN PERSEKUTUAN,BUKAN SUBSIDI KERAJAAN UMNO/BN.. BETULLAH TU. SAMA MACAM BIL AIR SELANGOR,TULIS DIBAYARKAN OLEH KERAJAAN NEGERI... TAK TULIS PUN DIBAYARKAN OLEH KERAJAAN PR...

    ReplyDelete
  13. butuh PR xde rasuah!!!!nak kencing kaki kencing!!!
    lg satu..Anuar tu la pengkhianat bangsa melayu!! bodoh!!

    ReplyDelete
  14. Living seed

    X pyh amik duit rakyat bnyk2, kalo aku amik 1 sen je setiap org. Brape juta henggit bole dpt? Huahahah... Ur not living seed but dead seed huahaha...

    ReplyDelete
  15. Sudah2 la. Ade je yg xpuas hati. Kasi ini salah, kasi itu salah. Bile xkasi ape2 pown nk ribut. So ape yg korng nk. Bersyukurlah dgn ape yg dah ade. Jgn nk tamak sgt. Nanti smue melepas... Aq politik mmg xminat. Smua Ada agenda masing. So aq follow the flow je.

    ReplyDelete
  16. Saja nak mencelah..
    Tak ada mana-mana kjaan di dunia ni tak mengenakan cukai dalam negaranya. Jadi kalau kjaan hadiahkan subsidi ke apa ke.. Itu adalah duit rakyat dipulangkan semula kepada rakyat. Pembayar cukai adalah rakyat termasuklah golongan koprat. Sumber hasil negara adalah hak rakyat semua. Diurus dan ditadbir oleh pemerintah itu saja. Jadi kjaan prskutuan atau negeri yang memberi subsidi kepada rakyat tak perlulah berbangga dengan pemberian itu dah memang hak rakyat. Yang muskhilnya UMNO/BN dekat nak p/raya barulah terpikir nak buat cam ni.. Wahal boleh dibuat lama dulu. Kjaan PR perintah saja negeri dah boleh memberi impak yang sepatutnya kepada rakyat. Mungkin UMNO/BN baru sedar apabila kjaan PR memulakannya sebagai contoh. Mungkin sebab UMNO/BN baru saja menjadi pembakang di negeri PR perintah. Insyallah UMNO/BN akan menjadi pembakang pula di dalam Dewan Rakyat selepas PRU 13 nanti.. mudah-mudahan iyanya menjadi satu kenyataan dan realiti. Semoga pengalaman menjadi pembakang nanti.. Insyaalah dapat belajar semula bagaimana nak mentadbir nagara dan negeri.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive