Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 16 November 2011

SYARIKAT ANAK NAJIB SAHAMNYA JATUH SEBANYAK 30%


Saham syarikat anak Najib jatuh..?
peniaga-peniaga Cina dah tak mahu layan syarikat anak Najib ni kot..?

Harga saham Harvest Court Industries Bhd menjunam hampir 30 % pada jam pertama dagangan pagi ini...
selepas Bursa Malaysia semalam meletakkannya sebagai ‘sekuriti bertanda’.

NONEAnak Najib,merupakan salah pemegang saham syarikat tersebut... 
Anak Najib itu adalah anak kedua PM kita ni..
nama dia  Mohd Nazifuddin Najib...
tu gambar yang tengah tersengih tu, dia ler tu...

Mengikut laporan...
Harga saham syarikat itu melonjak lebih 2,500 peratus daripada 8 sen yang dicatatkan sejak 13 Oktober lalu..
lonjakan yang agak cepat dan mendadak..

Namun hari ini...
Saham dan waran syarikat itu diniagakan pada RM1.50 dan RM1.27 masing-masing pada jam 9.50 pagi...
iaitu jatuh satu pertiga harganya daripada RM2.13 dan RM1.81 yang dicatatkan semalam.
 
Akibatnya, semalam, Bursa Malaysia meletakkan saham yarikat itu sebagai ‘sekuriti bertanda’ dan menggantungnya daripada diurus-niagakan.

"Sekuriti bertanda" adalah istilah ekonomi di mana pelabur perlu membayar tunai sebelum skrip diserahkan yang bertujuan membendung kegiatan spekulatif yang berlebihan.

Sorang-sorang melayu UMNO jadi kaya raya..
jadi jutawan..
lepas tu heboh satu negara yang UMNO telah berjaya mengkayakan orang melayu.. 
kecoh kata UMNO dah berjaya menjadikan anak muda melayu sebagai jutawan...

Orang Kampung pun percaya ler bulat-bulat...
apa yang orang kampung tak tahu adalah...
yang melayu kaya tu adalah anak PM..
suami yang jadi jutawan tu pulak adalah suami kepada ketua Wanita UMNO lepas sebat duit rakyat RM250 juta..

Setakat 3,4 orang melayu UMNO jadi jutawan dengan duit rakyat dan salah guna kuasa...
tak payah ler nak sembang...

Orang kampung tetap jugak macam tu..
pukul 3 pagi dah kena bangun gi menoreh dah..

kalau hujan lak langsung tak dapat menoreh...
nak isi minyak motor kapcai pun,harga dah semakin mahal...

Nak tukar profesion jadi penternak lembu lak..
suami sharizat dah bolot habis duit peruntukan ternakan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive