Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Friday, 25 November 2011

PEMUDA UMNO BERKEPALA BOTAK RASMI MAJLIS SEKOLAH?


Pemuda UMNO berkepala botak rasmi majlis Anugerah di Sekolah Rendah..?
terkejut aku bila menerima email petang tadi...
macam mana boleh jadi macam tu..?

Pemuda UMNO yang botak ni rupa-rupanya merupakan Ketua Pemuda UMNO bahagian Tanjung Malim...
tapi macam mana pulak Ketua Pemuda UMNO ni boleh merasmikan Majlis Anugerah kat Sekolah Rendah..?

Dia bukan sesiapa pun...
dia cuma ada jawatan dalam parti sahaja...
sedangkan majlis di sekolah tu tak melibatkan apa-apa parti pun..
Itu adalah Majlis Anugerah Kecemerlangan pelajar.
ibu bapa yang datang pun ada yang terdiri dari UMNO dan juga PAS,dan mungkin juga ada dari orang PKR..

Jadi apa rasionalnya UMNO terlibat nak rasmi majlis tu lak ni..?

Ingatkan orang poltik tidak boleh membawa nama parti mereka bila berada di dalam Majlis Sekolah..
ni siap nyatakan kat banner di pentas tu nama jawatan dia sebagai Ketua Pemuda UMNO..

Aku faham ler jika Adun atau pun Ahli Parlimen yang datang rasmikan..
aku tak kisah...
walaupun Adun atau Ahli Parlimen tu datang dari mana-mana parti sekalipun... 

Kerana mereka tu mewakili rakyat dan penduduk setempat..
asalkan mereka jangan kempen politik dan membawa "parti" ke dalam Sekolah untuk rasmikan acara...

Ni Ketua Pemuda UMNO jer..
aku difahamkan dia tu bukan wakil rakyat pun...
apa barang...
kepala botak lak tu...
poyo jer aku tengok....
orang kampung lak tu layan dia macam dia tu YB lak...

Takkan aku nak kata pihak sekolah ni bangang lak..?
tak nak le sampai kata tahap macam tu kan..


lianglahad difahamkan...
Ketua Pemuda UMNO yang berkepala botak ni siap umumkan dalam ucapan dia bahawa dia menyumbangkan RM500 untuk Majlis Anugerah Kecemerlangan ni...

kah..kah..kah..
memang poyo... sepoyo misai jarang dia...

Korang tengok je lah gambar-gambar yang dikirimkan kepada aku ni...

Macam tak bersalah jer pihak sekolah ni letakkan jawatan Ketua pemuda UMNO tu sebagai perasmi majlis

tengok muka dia ni membuatkan marah aku hilang... poyo tahap makam ke lapan.. :)

apa layaknya dia menyampaikan anugerah cemerlang dan membawa nama parti ke dalam sekolah..?

Ini bukan kali pertama UMNO ni buat macam ni..
dah selalu dan kerap sangat..
tengok sini...
Kalau UMNO yang bawa nama parti mahupun lambang parti ke dalam sekolah.. 
tak apa dan tak jadi salah...

Tapi kalau Pakatan Rakyat yang melakukan perkara yang sama..
dah tentulah akan kecoh dalam akhbar mengatakan pakatan semai politik dikalangan budak-budak sekolah..

Macam mana yer kita nak sedarkan UMNO ni..?


4 comments:

  1. hangpa jangan kata tak ketahuan kat dia nie....nie waris parana panjang Sungai Manik. Mak Pak dia pindah masuk felda Sg. Klah

    ReplyDelete
  2. maaf, waris parang panjang Sg. Manik

    ReplyDelete
  3. Aku waris Keris Pendek Tanjung Gual Tak Kecoh Pun!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive