Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Friday, 11 November 2011

PANAS!! KETUA WANITA UMNO BELI KONDO RM9.8 JUTA GUNA DUIT RAKYAT


Ketua Wanita UMNO dilaporkan membeli sebuah kondo yang berharga RM9.8 juta yang terletak di Bangsar menggunakan wang dari peruntukan untuk projek ternakan lembu negara..

Projek tersebut yang mendapat peruntukan duit rakyat sebanyak RM250 juta yang sepatutnya menternak dan mengeluarkan lembu sebanyak 60,000 ribu ekor setahun..

Namun hanya 8,000 ekor lembu sahaja di keluarkan dalam tempoh 3 tahun ini..
itu pun kalau mengikut laporan yang dikeluarkan oleh Ketua Audit Negara..

tetapi apabila pemimpin PKR dan NGO Jingga 13 pergi ke pusat ternakan tersebut untuk melihat sendiri lembu-lembu yang sepatutnya ada berpuluh-puluh ribu ekor itu,mereka telah dihalang daripada memasuki kawasan tersebut... [adun dihalang masuk pusat fidlot]

Di laporkan,hasil tinjauan dari luar, (kerana tak dapat masuk) tiada seekor lembu pun kelihatan di kawasan padang ragut pusat ternakan tersebut..

Yang membimbangkan rakyat adalah,peruntukan tersebut telah lama dikeluarkan untuk pusat ternakan tersebut...

Jadi...
apabila Pusat ternakan negara itu dilaporkan gagal, kemanakah perginya duit sebanyak RM250 juta tu..?
dan apabila rakyat tahu Sharizat Jalil,Ketua Wanita UMNO yang mempunyai kepentingan di dalam syarikat NFC (syarikat yang sepatutnya menjayakan pusat ternakan negara) melalui anak dan suaminya membeli sebuah kondo yang berharga RM9.8 juta... 
rakyat menjadi marah!

mana taknya...
duit rakyat hilang...
lepas tu dia beli pulak kondo yang sebegitu mahal..
Mak Cik Peah yang selalu baca utusan kat kampung tu pun bengang..
Ketua Wanita UMNO yang sepatutnya menolong wanita-wanita di kampung rupanya kaki sebat duit rakyat...

Mak Cik Peah hanya mampu mengeluh..
lebih-lebih lagi nak menoreh pun tak boleh sebab seminggu dua ni selalu hujan..

Bila dah tahap melampau macam tu...
makanya...
Semalam (10 Nov) NGO Jingga 13 membuat satu laporan ke SPRM berkaitan penyelewengan wang rakyat oleh Sharizat Jalil..

Kenyataan media oleh NGO Jingga 13..



Pemimpin UMNO yang lain nampaknya tidak beriya-iya untuk menyelamatkan Sharizat..

Wanita UMNO yang lain sedang bersiap sedia untuk menjadi tokey lembu yang baru pulak...

6 comments:

  1. Wow, dahsyatnya FITNAH. Ingat bahawa api neraka itu sangat pemeritkan.

    ReplyDelete
  2. fitnah apanya bro..?
    segala fakta lengkap... bukan sembang kedai kopi punya cerita nih...

    ReplyDelete
  3. kalau fakta lengkap,mana dianya? dedahkan siapa yg terlibat tu. ke takut kena saman mcm kes fitnah keatas MB Terengganu tu?

    ReplyDelete
  4. cer sprm wat siasatan...xde angin xkan la pokok goyang...

    ReplyDelete
  5. Faktanya ngak lengkap pak!!!Lembunya udah kaburrr.....d bawak lari si lembu betina....mau di bikin kurban lohhh..ayuk kita kurbanin aja lembu betina itu sekalian

    ReplyDelete
  6. alaa..jgn la gaduh..korang gaduh dpt duit ke??ada sharizat kasi lembu sekor? ada si pencerite kasi gaji? klau ada habak kt aku..aku pun nk gaduh cam korg...korg brtungkus lumus gaduh kt sini,ntah2 yg sharizt ngan si pencrite duk minum 1 meja.. haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive