Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 2 November 2011

LEMBU MENJAHANAMKAN PROJEK LEMBU YANG BERNILAI RM250 JUTA


Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Noh Omar pun tidak menafikan yang Sharizat terlibat dalam hal yang merugikan duit rakyat ini.. 
Noh Omar hanya berkata..

"Ya, apa salahnya kalau dia berniaga dan dia bukan kerja direct nego (rundingan terus)?"
Noh nafi tender tu diberikan secara direct nego tetapi beliau mengakui bahawa tender tersebut telah diberikan secara tender terhad...

yang mana hanya ada 6 syarikat sahaja yang terlibat dalam permohonan tender tersebut..

jadi korang faham-faham ler kalau hanya ada beberapa syarikat sahaja,dah tentulah jawatankuasa penender akan memilih syarikat yang ada proksi menteri didalamnya..
nak mampus kalau tak bagi tender pada syarikat menteri..?

Noh Omar juga telah menunjukkan dia terlalu banyak minum minuman yang ada semut apabila dia mengatakan bahawa projek feedlot berkenaan tidak gagal kerana telah berjaya membekalkan 8,016 ekor lembu sepanjang tempoh 2008 sehinggalah tahun 2010...
atau sebanyak 2672 ekor je setahun...

Sedangkan sasaran rasmi yang ditetapkan oleh Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani ke atas Pusat Feedlot Kebangsaan ini adalah sebanyak 60,000 ribu ekor setahun..

Sepatutnya juga,projek ternakan lembu ini mampu menampung bekalan daging sebanyak 40% di negara kita ini atau pun sebanyak 50,000 tan setahun menjelang tahun 2009...
tetapi projek ini hanya mampu mencapai sasaran sebanyak 0.6% sahaja.. sangat jauh dari sasaran 40%...

Sharizat sekarang ni mungkin sedang berpeluh-peluh sambil membetulkan selendangnya yang menutupi separuh dari rambut perangnya tu..

Esok diberitakan NGO Jingga 13 akan ke ladang yang menempatkan projek lembu yang paling mahal di negara kita ini...

mungkin kah projek gagal kerana "lembu-lembu" tidak sampai hati untuk mengurung lembu-lembu di dalam kandang...?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive