Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Wednesday, 9 November 2011

KELUARGA ANWAR VS KELUARGA NAJIB!


Mari kita lihat sedikit sebanyak perbezaan,kelebihan dan kekurangan kedua-dua keluarga ini..

mula-mula mari kita lihat siapa ketua bagi kedua-dua keluarga tersebut..

Kemudian mari pula kita lihat siapa pasangan kepada kedua-dua pemimpin di atas..
hmmm.. seorang bertudung...
seorang lagi tidak bertudung...

Mari pula kita lihat bagaimana kedua-dua isteri pemimpin ini apabila berhadapan dengan tetamu...

 Malas lah aku nak kata yang mana satu yang lebih baik dan yang mana satu tidak baik...

ok lah,mari kita lihat pulak anak lelaki kepada kedua-dua pasangan tersebut...
maka boleh lah kita lihat yang mana satu pergaulan yang selamat dan juga yang mana boleh membawa kepada sesaknya nafas kita jika kita berada berhampiran...

kita boleh kenal peribadi anak kita melalui rakan-rakan mereka...
(untuk info :- itu gambar anak Anwar ketika bujang...
kini beliau telah pun mendirikan rumahtangga)

Mari kita tengok anak perempuan mereka pulak.. 
kedua-duanya merupakan anak yang bijak...

mari kita kembali kepada kedua pemimpin kita semula..


Akhir sekali...
mari kita lihat nilai apakah yang dapat kita perhatikan dari kedua-dua keluarga ini...

Maka pilihlah pemimpin sebagaimana kita memilih imam..
tengok agama..
tengok ilmu.. 
tengok akhlak..
tengok cara didikan terhadap keluarga mereka..

jika pemimpin gagal mendidik isteri,anak-anak dan keluarga..
maka jika ada yang didatangkan lebih baik dari pemimpin tersebut,
maka pilih lah yang lebih baik itu...

takutlah kita kepada Allah dan hari akhirat dalam memilih pemimpin kita...

70 comments:

  1. Ramai yang bertanya kepada saya, kenapa saya tidak menyambut Hari Raya bertahun-tahun, tidak sepertimana umat islam lain?.
    Apakah saya tidak ikhlas dengan AGAMA?

    Well, ini jawapan ikhlas saya:
    1. Saya telah menghabiskan sisa-sisa kehidupan sebagai hamba yang di benci setiap umat sedangkan saya masih tidak mengerti kenapa sehingga saat ini.
    2. Namun takdir menentukan yang saya mulai di sukai seluruh manusia, termasuk yang di panggil kafir oleh umat islam lain. Justeru, saya tidak mahu membuatkan ada hati yang terasa dan mula membenci saya kembali.
    3. Cuba perhatikan TAKBIR Hari Raya umat Islam sendiri, jikalau kita mengerti,ada ayat yang bermaksud, "WALAU TIDAK DI SUKAI OLEH ORANG-ORANG KAFIR".

    Apakah saya seorang yang boleh di sukai ramai sekiranya saya melakukan perkara yang tidak di sukai?. Anda tidak dapat bayangkan bagaimana kehidupan bila di benci sedunia dan di aniaya sepanjang masa. Saya tidak mahu kembali @ ingat kembali kenangan lama.
    Jadi, adakah salah sekiranya saya tidak melakukan lagi perkara yang di benci semua?. Meskipun saya memang mahu menyambutnya dengan gembira, saya tetap kena pertimbangkan hakikat yang saya tetap MENGHORMATI ANDA SEMUA!

    Lagipun, antara KORBAN dan MEMULANGKAN HAK @ SEKADAR MENGHORMATI HAK orang lain, MANA YANG LEBIH UTAMA?

    ADAKAH JAWAPAN IKHLAS INI LOGIK DAN MAMPU DI TERIMA?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mampus pi lah kat ko dgn keluarga ko yg bodoh mcm babis x mau sambut raya kai pedulik apa..apa punya bodoh...hakikat apa belajar dulu syariat..baru p hakikat n tarikat..bodo..bodo..bodo..

      Delete
    2. Apa punya manusia daa...Islam tak pernah suruh umat dia menyembunyikan diri sampai tak sambut hari raya...dan cara ko cakap, ko tak sambut hari raya sebab xnk orang benci ko?Lagi orang benci dan anggap ko sombong ada laa...memang xda otak! 1 more thing, ko merepek benda luar topik daa...bangau mana laa ko nie ea?

      Delete
    3. Jgn menyalahkan Hari Raya Puasa sebagai punca anda dibenci oleh org sekeliling.Sedangkan Allah telah menganugerahkan hari tersebut sebagai Hari Kemenangan Umat Islam setelah sebulan melawan nafsu..ia nya merupakan HARI KEMENANGAN BAGI SESIAPA YANG MENGIKUT SURUHAN ALLAH(saw)..melainkan bagi sesiapa Yg tidak mengikut perintah Allah.. Maka,org2 yang begini memang tidak layak untuk menyambutnya..

      Delete
  2. Moga semua dapat pilih pemimpin yang baik untuk PRU13 nanti

    ReplyDelete
  3. dah lama dah...dah lama gah tau....

    ReplyDelete
  4. Untuk memastikan agar dapat memilih pemimpin yang baik pada PRU13 nanti pemimpin tersebut mestilah di doakan pada setiap hari supaya ia dapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn dok sibuk doa kat pemimpin mak bapak kau yg bodoh pun ko tak doa sibuk jer nak doakan org lain baral kheldai unta budus

      Delete
  5. *Untuk memastikan agar dapat memilih pemimpin yang baik pada PRU13 nanti pemimpin tersebut mestilah di doakan pada setiap hari supaya ia dapat restu dari mahakuasa.

    ReplyDelete
  6. salam...org yg buat cerita ni lg teruk dari kedua2 pemimpin ni..mane xnya..membuka keaiban kedua2 keluaraga..sesiapa yg membuka keaiban seseorang makan allah akan membuka keaiban dia d akhirat nanti.banyak2lah taubat..doa jelah untuk kedua2nya...kan bagus dari membeza2 kan kedua2nya..dosa yg dapat...jzk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu kena menilai...org yg mn harus kita percaya

      Delete
    2. membuka aib?membuka aib apabila disebarkan perkara2 rahsia yang mengaibkan..contohnya gmbr bini orang dalam umah tak tutup aurat yang diambil suami tuk smpnn sndiri..ko jumpa ko sebar..tapi kak mah open in public n picture lak for public so ko paham tak tentang buka aib?die yang buka aib aka aurat die sendiri doh!camne lak ngn sebar vid 'DSAI' 2?ko tak nak cakap buka aib gak k?doh!

      Delete
    3. tak faham aku, bila ko kata buka aib orang.... pic ni cuma nk bagitahu bahawa perbezaan diantara dua pemimpin, maka dari penilaian kita, mana satu yang kita nak pilih, yang ikut hukum syarak atau yang melawan hukum...

      Delete
    4. mcm hang bagus apa hampa x pernah melancap ka??melancap kan dosa bodo apa bezanya hampa

      Delete
    5. To be honest, penulis tunjuk gambar berpakaian dan tempat2 tertentu...itu tak menunjukkan keseluruhan peribadi kedua2 pemimpin.Pada saya,dua2 sama jer...sekarang najib dapat kuasa,dia tunjuk la belang dia...kalau anwar diberi kuasa???surely tunjuk belang jugak...masa jadi TPM pown join jugak umno...kalau umno bebetol jahat dari dulu tak ke sama jer dia tuu..just lepas kena campak dek mahathir baru la jadi baek...nk dapat balik kuasa beb...apa2 aja asalkan boleh..bila dapat nanti??well..back to the nature laa...face it people...welcome to malaysia...dunia politik malaysia sama jer mana2 parti pown..babtu aku malas nak turun pangkah...melainkan ada pemimpin yg bebetol adil memerintah negara,aku rasa xda PRU pown xper...nak bg pilih neraka atau hell??hurm...pilih laa...

      Delete
    6. anon di atas (Anonymous30 January 2013 15:36).. boleh tak kalau berfikir guna akal and bertindak ikut naluri.. seriously la.. kalau ada pemimpin yang betul2 adil, no need ada pilihanraya la.. but now, ko tengok pemimpinnya macam mana? that's why kena ada election.. that's why ko kena memangkah.. itu tanggungjawab ko jugak.. yang mana setiap tanggungjawab tu akan disoal kelak.. by the way, do youknow why anwar kena campak dengan mahathir? jangan baca utusan saja.. selidik cerita betul2..

      Delete
  7. @ijanklekey

    maaf, penadapat sy, penulis bukan mndedahkan keaiban mrk bahkan mrk yg membuka keaiban mrk sndiri. mrk yg menunjukkn diri dan keluarga mrk sebegitu rupa. kita sbg rakyat berhak mengetahuinya supaya kte tidak tersalah memilih. memilih pemimpin satu tanggungjawab yg hak dalam islam. wallahua'lam.

    ReplyDelete
  8. maaf jika saya menyampuk...
    saya sebenarnya tidak bersetuju jika penulis menayangkan kehidupan mereka berdua diblog ini..
    kerana ada yg membuka keburukan dan kebaikan...

    ReplyDelete
  9. Kita kene ingat yang kita pilih adalah PARTI yang memerintah... bukan individu tertentu... jangan kita lupa rakyat adalah kerajaan... sekiranya seseorg pemimpin tidak dpt melaksanakan tugasnya... rakyat masih berhak bersuara... jangan lupa Pak Lah sekejap je menjadi pemimpin... satu hal lagi jgn sesekali kita menghukum org dan membuat andaian peribadi seseorg dengan melihat luarannya sahaja. Yang bersongkok dan bertudung tak semestinya alim ( jangan ingat alim tu adalah org yang x tinggal ibadah dan penuh dengan pengetahuan agama shj )... Lupakah kita tentang pengakuan yang dibuat oleh Anwar tentang perilaku seks terhadap Saiful. "SAYA TAK PAKSA. ITU PERBUATAN SUKA SAMA SUKA". Jadi renungkanlah apa yang saya ingin smpikan disini... Maaf saya tak berniat mengaibkan mana2 pihak... tapi kita harus pisahkan agama dan politik. Politik adalah untuk pentadbiran negara tetapi agama dan kitab suci al-quran kita jadikan landasan hidup kita untuk kecemerlangan dunia dan akhirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara, maaf terlebih dahulu. Apa yg penulis tersebut inginkan adalah agar kita membuat perbandingan di antara Anwar dan Najib. Beliau tidak menuduh atau membuat andaian secara penglihatan luaran/zahir, tetapi di atas konteks nilai-nilai agama Islam atau lebih tepat mengenai perintah Allah " AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR ". Sebenarnya Penulis ini ingin berdakwah agar ianya dijadikan iktibar kepada kita terutamanya dengan memperbetulkan akidah seseorang. Dengan memperlihatkan contoh-contoh pemimpin, setidak-tidaknya kita dapat bezakan yg mana baik atau sebaliknya. Janganlah kita menggunakan emosi apabila kita memberi pendapat , apatah lagi sekiranya perkata yg dikeluarkan itu menunjukkan kepesongan akidah seseorang itu. Kerosakan akidah seseorang itu melalui samada niat, lafaz( kata ) atau perbuatan . Inilah dinamakan IMAN dan AMALAN.

      Hanya sekadar memperingatkan saudara sesama Islam. Wa Allahu Alam.

      Delete
    2. Kepada penulis dan pengkomen

      jangan menunjuk kebaikkan yang kononnya awak semua buat. seperti berdakwah dan menunjukkan pemimpin mana yang baik.

      pemilihan gambar sahaja dah menunjukkan berat sebelah, Allah Maha Mengetahui Niat Setiap HAMBA nya.

      Nampak sangat berat sebelah :)

      Delete
    3. Maaf mencelah,

      Kalau di media televisyen di Malaysia (TV1, TV2, TV3) menyiarkan segala kebaikan BN dan mengutuk pakatan rakyat. Hanya menyiarkan komen/hujahan sekerat2 dari PR (itupun kalau ada). Bagaimana komen anda?

      Delete
  10. dalam putih ..ada hitamnye...dalam hitam ada putihnye..sama2 direnungkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. baca sejarah freemason lah dulu baru ko tau apa hitam apa putih ilmu cukup nak menulis bodoh mcm cipan babithurat.....ko renung dgn famili ko yg bodoh jer ok babis

      Delete
    2. Yang Penyokon Kerajaan ni aku pun tak pasti betul atau tak penyokong, asyik guna perkataan kesat jer. Rosak nama BN

      BN kan berkharisma dan berwibawa harap penyokong pun sama la. Jangan-jangan ni menyamar jadi penyokong kot.

      Pi la daftar join Pemuda UMNO

      Delete
  11. ANAK BINI XLEH JAGA... NEGARA BOLEH JAGA KE????

    ReplyDelete
  12. KECEMERLANGAN DIDUNIA DAN AKHIRAT MESTI X PISAH POLITIK DAN AGAMA... KALAU PISAH XCEMERLANG LA....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hati-hati berkata-kata

      banyakkan membaca. Jangan kat surat khabar utama tak betul pastu sibuk baca yang entah apa-apa entah. Banyakkan membaca dan bandingkan dengan hati yang terbuka.

      Asal pakai kopiah jer baik. pakai kot jer jahat. tak elok tu. Allah tahu

      Delete
    2. Suratkhabar kat Malaysia ni kan semuanya atas lesen drpd kerajaan. Mestila menyokong kuat kerajaan ye tak. Semua media kt malaysia ni kena tapis dulu kesahihannya. Bukan boleh percaya sangat

      Delete
  13. cuba tunjuk video anwar dan video najib lak....video chinadoll dan video yg bade dlm simpanan nallakaruppan

    ReplyDelete
  14. dalam islam, agama dan politik perlu berjalan sekali dan tidak boleh dipisah-pisahkan harap maklum .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agama Islam dan politik haruslah seiring bukan berjalan mana ada kaki lah bodoh.babis...ka..ka

      Delete
    2. Pelik! Negara islam lain semua respect MALAYSIA. Siap jadikan contoh lagi. Pernah jadi setiausaha OIC lagi.

      Ramai pendatang asing nak jadi rakyat MALAYSIA. Sebahagian MALAYSIAN sendiri yang tak tahu bersyukur dan tak sedar diri.

      Banyakkan bersyukur.

      Delete
  15. dah ko sokong yg sebelah tu, mmg la ko amik gmbr yg elok2.... pas tu, nape nk sama kn kita ngan ank org lain??

    ReplyDelete
    Replies
    1. gua dah balun cipapa anak depa berdua best lorr.....tapi bontot rosmah best loorrr...manyak busat ko tak nak ke???

      Delete
  16. org yg membuka aib hidup org dgn tujuan untuk memburuk2kn imej dan menjatuhkan maruah keluarga itu, maka tempat dia dineraka jahanam la.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang yang patut dok neraka bodoh hang tuhan ke nak jatuhkan hukuman sedar diri sikit bahalol

      Delete
    2. bukan nak jatuhkan hukum la. Ini namanya pengatahuan am bagi yang berpegang kepada agama islam.

      Kan dulu time sekolah belajar hukum hakam.

      Delete
  17. belog terbodoh zaman ini..puiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang lagi malaun yg terbodoh sebab baca sama bodoh dgn mak bapak hang tok hang lagi bangang

      Delete
  18. family aiskrim

    ReplyDelete
    Replies
    1. awat teruk sgt ni ..penulis suruh fikir dan buat bandingan je ..otak kita kan maseh berfungsi fikir al sendiri ...kalau yg bertudung lg kan dok buat silap apatah lag yg tk bertudung ...

      Delete
  19. Perempuan bertudung tu belum tentu berdosa atau tidak tapi perempuan yang tidak bertudung itu sudah pastilah berdosa. Salah Al-Quran kah ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sekali ...

      Delete
    2. aku sokong...klau dah family x reti nk jaga...apatah negara...
      dari bnda sekecil aurat ni x bleh nak jaga....nk jawab ape akhrat nanti..lagipun bab aurat ni semua org tahu...aku rase Kak Mah ni sendiri tahu bab tutup aurat ni....cuma dia x mahu...ingat!! suami brtanggungjwab dlm hal ni iaitu Najib..
      kalau dah depan mata sudah jelas ingkar syariat Allah dan dia x mammpu cegahnya, alamatnya jelaslah dia pemimpin lemah....x kan kita nak terima lagi dia sebagai pemimpin kita...sdngkan al Quran suruh kita cari dan taat pada pemimpin yang ikut printahNya....
      satu lagi....
      Ya btul yg kita x boleh nilai org melalui luar sahaja.tapi dalamnya jugak...tetapi penampilan luar menunjukkan keperibadian dalaman seorang...pakai tudung mnunjukkn seseorang itu taat pd Allah..kita boleh kata macam tu....manakala x pakai tudung jelas berdosa.....dan memang berdosa..melainkan dia taubat...
      maaf kalau ada terasa...fikirlah guna akal yg waras..ok

      Delete
  20. Saudara-saudara dan Saudari-saudari Yang Di Hormati
    Bahawa MCA Gombak pegurusi YIP KUM FOOK dan anaknya Yip Jiun Hann (Permuda MCA Gombak) bukan sahaja menggunakan kuasanya menghisap wang KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. Tetapi lebih dahsyat, ialah menipu wanita-wanita dan merosakan keluarga orang lain. Mereka sebenar-benarnya orang yang jahat dan tak bermoral

    Saya mengemukakan kesal yang benar ini, tujuan ialah harap orang ramai, khasnya wanita dapat mengambil perhatian supaya jangan terjerat oleh manis-manis mulutnya akhir akan meninpa kerugian dan kesakitan yang besar

    马华公会鹅唛區会主席叶金福律师与马华公会鹅唛區会叶君瀚青年圑長, 不但无耻的利用KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia.宗教之名捞取权和私利之外, 叧一大罪悪是, 他们仗着权势, 甜言蜜語, 誘骗良家少女, 骗财骗色, 三妻四妾, 破坏别人的家庭. 父子两人, 无悪不做, 实是大色狼, 大老千,缺德的败娄.

    今天我把实事公告大家, 是希望公众, 特别是良家少女, 要多多小心, 提防这一娄假面具的佛教徒, 以免一失足成千古恨.

    Brother And Sister Of the respectfully
    That YIP KUM FOOK, MCA Gombak chairman and his son Yip Jiun Hann (Youth MCA Gombak) they are not only used of power to suck Temple’s money of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(Thai) No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, Malaysia. But far worse, they are cheating women and make people family broken. They truly wicked and immoral

    Bring forward. I regret that this is true, the purpose is to hope for public, and especially women take care not to be trapped by the end of sweet mouth will override of great loss and pain

    ReplyDelete
  21. 请远离马华党员 叶金福!

    敬爱的马华公会中央领导層,
    现在世界各先进国都盡力保存佛教的文化和保护佛教的僧侶,但马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman) 却反其道而行, 帶一般流垊到佛教埾地(SAMNAK SAMBODHI THAI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA)試圄摧毁佛教文化, 挑衅和打架, 并电招警方人員要扣留佛寺沙彌, 这种不按佛教條规, 軽视佛教精神的行动, 对世界佛教信徒实有侮辱之举, 的确令人不敢恭维.

    除此之马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak)也利用杖势, 連众人朝拜的印度廟TAMAN DAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR 放火燒毁把土地佔为已有, 马华公会鹅唛區会主席叶金福律师 (Yip Kum Fook, MCA Gombak Chairman)这种冒犯宗教的不良行为, 已引起廣大的大马人民愤怒而不满, 所以, 在耒屇的大选, 希望马华公会的中央领神, 能深明大義, 对此娄党员, 最好疏薳距离, 以免影响选票, 造成马华公会大大的败北, 遗恨江山此致, 并祝安康, 工作快乐.

    ReplyDelete
  22. hakikatnya keluarga anuar keluarga munafik atau syaitan yg direjam yg pandai berlakon mcm org beriman...keluarga Abu Lahab yg terbakar akhir zaman....keluaraga anugerah tuhan kononnnnnnnn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni lagi sorang pencacai yang hanya bercakap tanpa melihat kepada rialiti..

      Delete
    2. betol betol .

      Delete
  23. Najib takde video sex...sebab tu aku sokong najib..simple

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi aku dok wat sex dengan rosmah macam mana bro lubang cipap lubang bontot suma aku bedal n taruk dalam hang x mau ka qalam timur talam dua ratus muka

      Delete
  24. nape xltak gambar anuwar dok semayang teoh tu ke xpn pakai tandey kt batu caves ke?...br la style...hahaha

    ReplyDelete
  25. Najib takder jam omega, jam tangan omega anwar pulak hilang
    Najib naik bas jumpa rakyat, Nuar naik Jet mewah jumpa rakyat
    Isteri dan anak anak Najib rakyat biasa, isteri Anwar, anak Anwar adalah wakil rakyat, presiden pkr , naib presiden pkr

    Najib - Janji Ditepati

    Anwar - Pakar Kencing Rakyat



    ReplyDelete
  26. sabar saudara jangan gaduh2,be cool..beristifar banyak2...okey

    ReplyDelete
  27. sabar saudara jangan gaduh2,be cool..beristifar banyak2...okey

    ReplyDelete
  28. confirm la keluarga anuar ni masuk syurga and confirm la keluarga najib masuk neraka? ada baiknya penulis memikirkan nasib keluarga sendiri.. hebat bleh timbang amal manusia lain. tahniah!

    ReplyDelete
  29. Banyakkan sabar

    ReplyDelete
  30. Kalau keluarga pon tak tentu hala. Macam mana nak tadbir negara.

    ReplyDelete
  31. Good Post Thnax
    Get Free Download Softwares with key
    LQPonline. blogspot.com provides free downloads for Windows ,WORLD Best Site for,Solve your Computer Problems, Download Free Register Software & Games, Make Money Online, Learn Complete Computer Softwares and Computer Tips in Urdu Language with Video.
    LQponline.blogspot.com I like
    Free Download EA Sports Cricket 2012 Full Version For Pc
    ea sports fifa 2012 free download full version for pc
    ea sports fifa 2012 free download
    speedupmypc 2013 serial number
    download avg internet security 2013 full version

    ReplyDelete
  32. korang semua tak yah nak mcm bangang...tak yah tengok gambar tu...korang tengok realiti...kalau dah asas agama pun tak boleh nak ikut maknanya itu out..yg sokongoerkara asas out org cerodik buah pelior.

    ReplyDelete
  33. VEN. ASHIN INDAKA (MYANMAR MONK) TO BE A MILLIONAIRE
    Ven. Dr. Ashin Indaka (Myanmar Buddhist Monk) or who is cheated devotee money about who want to become a monk; it is needed to pay RM400 per person. Each year more than 100 people become monks on Chinese New Year (Rm400 X 100people=Rm40, 000.00), then he spends 5 years in Malaysia (Rm40000.00 x 6 years=Rm240000.00) and total another income (donation) about Million MR (Malaysia Ringgit). This is news by MEMBERS OF SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE (No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia)

    VEN. ASHIN INDAKA (SAMI MYANMAR) UNTUK MENJADI JUTAWAN
    Ven. Dr Ashin Indaka (Sami Buddha dari Myanmar) atau yang adalah hamba ditipu tentang wang yang mahu menjadi sami, ia diperlukan untuk membayar RM400 setiap orang. Setiap tahun lebih daripada 100 orang menjadi sami di Tahun Baru Cina (RM400 X 100people = RM40, 000.00), maka beliau menghabiskan 5 tahun di Malaysia (Rm40000.00 x 6 tahun = Rm240000.00) dan jumlah pendapatan lain (derma) tentang Juta MR (Ringgit Malaysia). Ini adalah berita oleh AHLI SAMNAK SAMBODHI TOKONG BUDDHA (No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia)

    ReplyDelete
  34. Ini semua poyooooooooo

    ReplyDelete
  35. hero aku tok guru nik aziz je cool

    ReplyDelete
  36. Masih ada caya video sex anuar........aku pecaya kes ziana zain n najib altantya w/pun barua najib nak tutup bangkai....yg akhirnya membusuk bkn stakat 1 malaysia tapi 1 dunia....

    ReplyDelete
  37. sorry just nk tanya.. gambar bodyguard Wan Azizah yg peluk dia dr belakang xletak pun..

    jgnla bias bro..

    ReplyDelete
  38. yang jahil akan memandang si jahil bagus dan memandang orang beriman buruk....
    itu realitynya..
    kalu dah nampak najib jahil masih bagus...sendiri mau ingat la..

    ReplyDelete
  39. perbandingan yg berat sebelah.. xkan la pic dsai ni je yg ade? pic die joget2 xnk msuk ke? apelah... camni pon ade ke.. choiiii

    ReplyDelete
  40. Kepada seluruh rakyat Malaysia yang dihormati,

    Dengan hormatnya sini, Kami ingin memaklumkan bahawa “MCA GOMBAK” YIP KUM FOOK(YIP KUM FOOK & ASSOCIATES, HIS CAR NUMBER PMC 898) LOW MEI LAN(ISTERI) dan anak mereka YIP JIUN HANN yang berjalan tugas sebagai lawyer di alamat : NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR JALAN 53, DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR & LOT 3.55, KOMPLEKS DESA BATU 8, JALAN KEPONG 52100 KUALA LUMPUR (YIP JIUN HANN & ASSOCIATES)

    Harap semua rakyat Malaysia mengambil perhatian dan jauhkan orang yang tersebut kerana jangan terkena tipu

    Mereka sangat jahat dan hatinya hitam(kejam), sanggup menipu wang wanita, merosak keluarga orang lain dan sendirinya memakan wang Temple, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, dan berpura-pura merepot ke polis resit hilang………harap perhatian

    Sekian dimaklumkan,

    Terima Kasih

    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES
    KAMI HANTAR MESEJ INI SEBAB RAMAI ORANG KENA TIPU DAN PEMINTASAN DI KEPONG…HARAP ORANG RAMAI BERJAGA-JAGA DENGAN MEREKA TERSEBUT

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive