Rujukan Maklumat

PENYOKONG BN BUAT PROVOK JATUH MOTOR, DIBANTU UNIT AMAL

Monday, 28 November 2011

HINA DAN NAK LEMPANG KETUA PENEROKA FELDA,SAMAD PENDEK DITUNTUT MINTA MAAF


Samad pendek atau pun lebih dikenali sebagai Isa samad telah didakwa menghina Ketua Peneroka Felda yang juga seorang ahli lembaga pengarah agensi itu dengan perkataan seperti...
jika budak kecil, saya dah lempang”, 
munafik”, 
pembohong”, 
penipu” dan 
jika saya jumpa saya akan luku dia”,

yer.. perkataan-perkataan itu telah dikeluarkan oleh Isa Samad,orang yang diberikan kepercayaan oleh pentadbiran BN untuk menerajui Felda...

Isa Samad ni pernah digantung oleh selama 6 tahun oleh Lembaga Disiplin Parti UMNO kerana mengamalkan politik wang semasa pemilihan bagi jawatan Naib Presiden UMNO pada pemilihan parti itu pada tahun 2004..

Isa samad didakwa melakukan penghinaan kepada Pengerusi JKPP itu pada satu taklimat di Kuala Pilah awal bulan ini.

Menurut Shamsuddin Othman, “Ini kali pertama seorang Pengerusi Felda mengeluarkan kata-kata menghina seorang ketua peneroka, bukan sahaja pemimpin peneroka, saya kira keseluruhan peneroka rasa terhina dengan kenyataan Tan Sri Isa,”.

Korang boleh tengok rakaman video hinaan Samad Pendek tu dibawah ni


Rakaman ucapan Isa turut ditayangkan pada sidang media yang dihadiri oleh sembilan naib pengerusi JPP Wilayah dan Gerakan Persatuan Wanita.

Berdasarkan kandungan ucapannya...
Isa didapati mendakwa bahawa Shamsuddin yang diturut dipanggil sebagai “Pas Sam” tidak faham-faham meskipun sudah berkali-kali dijelaskan mengenai proses penyenaraian Felda Global Ventures.


Shamsudin (gambar), 59, 
dari Felda Wilayah Johor Baru berkata...

Isa mengeluarkan kenyataan itu ketika memberi taklimat mengenai penyenaraian Felda Global Ventures di Kuala Pilah bagi peneroka-peneroka Felda Wilayah Raja Alias pada 12 November lalu.

“Saya akan lantik peguam dan akan memberi masa 14 hari kepada Isa agar meminta maaf. Oleh kerana beliau mengeluarkan kenyataan itu secara terbuka, di khalayak ramai, maka saya mahu beliau meminta maaf secara terbuka di lima akhbar tempatan,” kata beliau lagi.

Shamsuddin yang memegang jawatan Pengerusi JKPP sejak 15 tahun lalu dan sebagai ahli lembaga pengarah sejak lima tahun lalu berkata, beliau menyedari Isa mengeluarkan kata-kata berbuat mengaibkan itu pada sebelah malam 12 November.

“Tetapi saya tidak mengambil apa-apa tindakan, saya pun tidak menghubungi beliau... 
hanya berharap beliau akan akan menghubungi saya dan meminta maaf...
saya harap beliau tahu kesilapan beliau dan tahu apa yang patut dilakukan, tetapi sehingga kini tidak berbuat demikian.

“Jadi, saya terpaksa mengambil tindakan ini, memaklumkan kepada media. Saya mahu beliau memohon maaf dalam 14 hari... 

saya rasa saya telah dihina dan diaibkan dengan kata-kata ini,” kata beliau yang akan memutuskan tindakan susulan selepas tempoh itu berakhir.

Shamsudin sambil menafikan tindakannya dipengaruhi oleh mana-mana pihak atau parti politik berkata, “saya mahu beri beliau (Isa) peluang.”

Kenyataan media yang dikeluarkan menyebut Isa tidak layak menerajui Felda.

“Malah, boleh disimpulkan cakap-cakap beliau bahawa usaha-usaha beliau lakukan untuk kebaikan peneroka tidak lebih sekadar menanam tebu di bibi,” katanya.

Dah jadi macam ni pun melayu felda masih tak mau sedar-sedar lagi siapa pengerusi felda tu..
mesti Pak Sam ni pulak akan disalahkan oleh UMNO felda..
apa pun penyangak tetap jugak selamat sebagai Bos felda...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Archive